De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Leuk Gert Jan.
    Vanmiddag nog getankt weer 20 euro armer haha.

    Enne rompje wordt weer helemaal strak.

    Vanmiddag had ik zin in een ritje rijden.
    En ik wilde Wil ook wel eens zien vliegen.
     
    ramses vindt dit leuk.
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    LPG is in Duitsland prijzig, 99 cent.
    Duitsers hebben iets met gas ;-)
    Maar als ik even 40km rij dan tank ik in Luxemburg voor 60 cent en Belgie is ook niet heel ver weg.
    Als je Wil wil zien vliegen moet je wel de tijd nemen.
    Meestal zitten de mannen op een stoeltje te kletsen, vliegen lijkt bijzaak.

    GJ
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Op de anwb onderweg app kan je door heel Nederland de echt actuele brandstof prijzen zien.
    60 cent is wel heel positief;)
    Ik betaal rond de 70 cent.

    Wil houd zijn model toch wel minimaal 2 uur per middag in de lucht zeker?
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De prijs vandaag in Luxemburg.
    Echternach is even voorbij Bitburg en daar doe ik vaak boodschappen.

    Screenshot_2023-05-29-20-01-48-821_com.android.chrome.jpg
    Wil vliegt denk ik 20 minuten per dag, gok ik.
    Je kan trouwens met de auto naar het veld.
    Er vliegen ook jets en grote zwevers, die wil je niet onder je arm meeslepen.

    GJ
     
    Bertus vindt dit leuk.
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    O wat jammer. Had maar even een pm gestuurd.
    Volgende keer beter en je bent van harte welkom.

    Wij rijden over het 1e veld naar ons veld. Er is ook nog een 3e veld achter.
    Als je in de lengte van het veld aan komt vliegen, heb je honderden meters vrije ruimte.
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Inderdaad Jan.
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wederom hartelijk bedankt Ramses.
    Alles nog eens lezend en bekijkend, kan ik maar aan een ding denken;
    ik moet beslist eens naar de kapper
     
    ramses, HeliKoper en Arnold 85 vinden dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat is correct. Het eerste uur wordt besteed aan een-worden-met de natuur en uitgebreid bijpraten.
    Dan begin ik met het bevestigen van een vleugel, meestal de linker.
    Na de koffie gaat het dan weer verder.
     
    MicropropSport, hobbyist en Arnold 85 vinden dit leuk.
  9. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Zo sta ik er ook in. Wel iets vlotter dan Wil denk ik.....
    Maar het sociale aspect vind ik zelf ook belangrijk. Een ontspannen hobby!
    Er moet al zoveel in het leven......
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik kan dat niet.
    Ben gewend om op het veld aan te komen, alles op te bouwen en meteen te gaan vliegen.
    Daarna komt het sociale.
    Ik ben ook regelmatig op het veld geweest zonder model, dan gaat het om het kletsen, of de barbeque.
    Maar op een modelvliegveld vlieg je als je een model bij je hebt.
    Ik stond uren per dag te vliegen of les te geven.
    Dat is de ellende bij wedstrijden.
    Dan vliegen er 40 man en zit je minimaal een uur te wachten tot je weer mag.
    Daarom ben ik naast F5B ook F5F gaan vliegen, dat zijn 2 klassen die tegelijk gevlogen worden.
    Maar dan kon ik 2x zoveel vliegen en hoefde ik geen uren te wachten.

    GJ
     
  11. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja lekker relaxen zo doe ik dat ook.
    Meestal gooi ik wel vrij vlot een klein schuimpje in de lucht (heeft Wil ooit gezien) ligt toch meestal wel in de auto.
    En land na een minuut of hooguit 2, dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik die dag actief bezig ben geweest met het modelvliegen.:)

    Vandaag heb ik tijdens een open dag, met een vliegtuigje in 3 vluchten, bij elkaar hooguit 15 minuten gevlogen.
    Het publiek heb ik live kunnen trakteren op een crash met een gewichtige dji camera drone in het veld van de buren, waar het gras tot op knie hoogte stond.
    Nu hadden we vandaag ook wel een fijne rol wind over het veld, dat het landen complicaties met zich mee zou brengen was ook wel ingecalculeerd, alleen niet daar in dat andere veld.

    Schade is nu een deuk in mijn imago, gelukkig hebben we de plaatjes nog.
    Machine zelf lag onder een laagje fijn gehakt gras rustig te wachten totdat tie opgehaald werd, wat een zooitje.
    Het is weer allemaal schoongemaakt en gecontroleerd op een correcte werking, ik moet alleen een paar propellers uitbalanceren en dan kan tie weer tegen aan.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2023
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het is en word heerlijk vliegweer.
    Vandaag was het windje nog wat fris maar het wordt elke dag beter.
    Ik ga denk ik binnen 2 weken de Avionik pylonracer ophalen uit Duitsland.
    Als iemand hem gooit kan ik lekker op een stoeltje of liggend op het gras vliegen.
    En heel misschien kan Wil dan met de 2e zender een stukje vliegen.
    Als ie dat gevlogen heeft is alles wat ie daarna vliegt tergend langzaam en saai.

    GJ
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Shit happens Leon. Je vliegt prima heb ik gezien.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wil wil wel.
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ook nog even een serieuze reactie: Ramses is gewoon een vakman :beer:.
     
    ramses, coen_l en MicropropSport vinden dit leuk.
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Qua vliegtijd, op de een of andere manier vlieg je vaak minder dan je denkt :D
    Ik tel mijn vluchten meestal op mijn eigen kisten..
    een vlucht of 6 a 8 redt ik wel (volle vliegdag)
    vaak heb ik dan wat groots (of net) bij me, en een snelwegwerp ding
    tussendoor heb ik meestal nog 1 of 2 leerlingen, ik probeer 1 vlucht van mij, 1 instructie te doen..
    punt bij paal sta je dan toch nog best stevig door te knuppelen

    Nu moet ik zeggen dat 2 leerlingen in hun startfase tegelijk wel een hoop gedachtekracht tijdens de vluchten vergt..
    meer dan wanneer ik zelf vlieg
    maar ach.
    ze maken het beide ondertussen een stuk minder spannend.
    dus voor mij wat meer ontspannen
    eentje is net begonnen met zijn circuit omgedraait te vliegen.. de andere zit op het punt dat het circuit zelf nog 50/50 is..
    maakt het leuk. beide compleet anders.
    andere uitdagingen.
    laat je weer eens zien waar iedereen vandaan komt met het vliegen:D

    vooral het punt "los je eigen problemen maar op" is altijd leuk..
    wat is het laatste dat je in kunt grijpen als instructeur, en toch hem de ruimte te geven
    leren ze het meeste van.. iig, heb ik gemerkt
    geeft ook de grootste boost in vertrouwen
     
  17. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Ik heb wel eens mensen gehoord die zeiden dat een ww1 dubbeldekker makkelijk vliegt ........tot ze eens bij mij op de zender keken . .....met 3 bofort heb je met deze lage vleugel belastingen best wel wat te knuppelen over alle assen om het toestel voor het oog enigzins netjes te vliegen .
    Dat is een heel stuk minder saai als beweert wordt . Een speed toestel is veel minder gevoelig en vliegt van zich zelf al strak . Enkel sturen als je een bocht om moet . Dat vind ik pas saai .
     
  18. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja dat zijn de beste stuurlui aan de wal.

    Ja boeie dat je veel moet knuppelen, het zijn aangeleerde reflexen die gestuurd worden door het eigen anticiperende vermogen.
    Een buitenstaander heeft dat niet in de gaten en jezelf kost het niet echt heel veel extra moeite om het geknuppeld te krijgen.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Klopt Serge. Toevallig gisteren met vriend Ramses nog over gehad. Dat is ook weer een specialisatie. Voor mij veel te moeilijk, maar leuk dat er zoveel verschillende disciplines zijn. Ieder het zijne, met respect voor elkaar.
     
    ramses, serge pot en Mugen MRX-3 vinden dit leuk.
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Zo denk ik er ook over.
    Halve rol halve loop en weer terug.
    Een beetje schaal vliegen of zweven is andere koek.
    Maar ieder zijn lol.
    Toen ik eind jaren 70 begon met vliegen moest het ook steeds sneller.
    Later werd het wat bedaarder.;)
     
    serge pot vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina