De TS6 Aryanne (type IJsselmeerkotter)

Toch voor een andere vloer gekozen, een houten. Vond dit toch wat professioneler staan.

Nu bezig met de kaartentafel en de zijwanden --> resultaat komt z.s.m.

foto2fu.jpg

Ziet er goed uit kerel, je komt er wel.
De volgende? Maak je gewoon varende, zo zijn we allemaal begonnen.
Gaat echt wel goed komen, lekke rustig bouwen en lekker ervaring op doen van hoe het wel en hoe het niet moet.
Je komt er van zelf achter, en zo leer je alleen meer.
Ga maar lekker zo door, ziet er goed uit.

Misschien even kijken eind oktober in het EC, staan echt een hoop modellen en misschien als het lukt ben ik er zaterdags ook.

Groet Paul UK-104

De kaartentafel, alleen nog even pootjes maken:D
Heb op google naar afbeeldingen van zeekaarten gezocht, deze vervolgens verkleind en afgedrukt.
Nu alleen nog een potlood, passer, parallellineaal en leeslampje maken.
Ja, daar komen de details al aanwaaien :p

Heb voor het tafelblad een plastic plaatje uitgesneden. Voor de hout-look gebruik gemaakt van hetzelfde printje als de vloer, alleen deze qua kleur wat donkerder laten uitlopen. Dit op maat geknipt en strak er overheen geplakt.

foto3gkq.jpg

Laatst bewerkt:
Zo, het bedieningspaneel is klaar, alleen de apparatuur moet nog geplaatst worden. Heb voor een blauwe kleur gekozen, steekt straks mooi af bij het donkere hout.

P.S. de blauwe kleur valt iets donkerder uit dan werkelijkheid. Dit komt waarschijnlijk door de lichtinval.

stuurhut.jpg

Voor brug apparatuur en andere decals zou je contact op kunnen nemen met :
<john.anja.wijenberg@kpnplanet.nl>
Hij heeft mooie decals in een aantal schalen en koste ook niet veel. Voordeel is dat je er wel verlichting achter kan maken.
Ik heb er goede ervaringen mee.

Groet, Cees

En het stuurwiel is ook gemaakt, vervaardigd uit koper.
Alleen nog even bijschuren en vijlen en hem in de gewenste kleur spuiten.

stuurwiel.jpg

Ja hoor, daar issie weer!:eek:

Ben momenteel met de railing bezig, welke zich aan de buitenzijde bevind. Kan de oogjes nu nog vastplakken aan de binnenkant. Van het weekend komen de schotjes er tegen aan. Dan mag ik ook de verlichting ontvangen, aldus de leverancier. Kan ik het hoofdstuk 'interieur' afsluiten. Hieronder een foto van de railing. Het is een 'verse' foto :p

railingn.jpg

O Nee, hij staat op z'n kop. Enfin, geeft in ieder geval een beeld. De railing van de bakboordzijde volgt....

-

Laatst bewerkt:
Hier de andere zijde, plus een afbeelding van de binnenkant, waar de wanden straks op geplaast worden.

lijm.png

railing2.png

**de 'knopjes' (kan het even geen andere benaming geven) voor de bevestiging van de railing, zijn van Billing Boats. Heb deze voor een vorig model ook toegepast en ben hier zeer tevreden over. Daarom wederom een hoeveelheid besteld.

**ook is er op de eerste foto, van mijn laatst geplaatste update een pijl te zien (onderaan halverwege). Dit moet het gootje voor de bedrading voorstellen, is het straks mooi weggewerkt.

-

Laatst bewerkt:
Ben druk bezig met het beglazen van de ramen, bijna klaar.
Volgende stap is het verven van de buitenkant van de stuurhut (wit/geel).
Nou ben ik druk aan het speuren op internet naar de juiste kleur geel, stuitte daarbij op twee kleuren van Humbrol. Ben zelf Revell verf gewend, dus weet niet of het dezelfde kwaliteit is. Het is een merk dat ik vaak tegenkom, dus de kwaliteit zal wel goed zitten.
Hieronder de foto's van de kleuren, welke vinden jullie het meest in de goede richting komen? Suggesties altijd welkom (ander merk, kleur etc.) :D

humbrol41ivoryglossfaef.jpg

humbrol168hempsatinfebf.jpg

ts2sven.jpg

****** Het gaat dus om de gele kleur die wordt gebruikt op de stuurhut ******

-

Laatst bewerkt:
Kleuren vergelijken op deze manier is lastig. "Sand Yellow" is misschien ook een optie. Ik zou een paar van de potjes halen, eentje openen, goed roeren en op een stukje testen. Is het de goede keur, dan kan de rest terug. Anders het volgende potje proberen.

Laatst bewerkt:
Kleuren vergelijken op deze manier is lastig. "Sand Yellow" is misschien ook een optie. Ik zou een paar van de potjes halen, eentje openen, goed roeren en op een stukje testen. Is het de goede keur, dan kan de rest terug. Anders het volgende potje proberen.

Bedankt voor de reactie, ik zal gelijk een aantal potjes bestellen met vergelijkbare kleuren. Het resultaat komt t.z.t. op het forum;)

Heb eindelijk de navigatieverlichting ontvangen! I.v.m. vakantie leverancier ruim twee weken moeten wachten. Heb er ook nog een prachtige sleutelhanger bij gekregen, mijn dag is weer helemaal goed!:D

lichtg.jpg

- ** Maak ook nog eens reclame voor de firma ** :rolleyes:

Back