Robbie TPC
Forum veteraan

Het nieuwe jaar begint met een nieuw bouwverslag, de Tumbler uit Batman Begins. Omdat de auto qua ontwerp afwijkt van alle andere voertuigen en dit bouwproject al een lange tijd op de plank lag, heb ik gekozen voor een korte afwijkende titel voor dit bouwverslag. “De Tumbler Begint”

Voor de film zijn er 5 full scale Tumblers gemaakt, 3 voor de opnames van de film en 2 die de wereld rondreisden ter promotie van de film. Tijdens de opnames hebben ze ook gebruik gemaakt van een 1/6 Tumbler tijdens de climax van de film, aangezien ik heb gekozen om een 1/6 Tumbler te maken kan dit model aan het einde van dit bouwverslag de stempel ‘Studio Scale’ krijgen. Die term word vaak gebruikt wanneer een replica model dezelfde schaal heeft als de modellen die gebruikt zijn tijdens de opnames.
Er zullen wel een aantal verschillen zitten tussen de originele 1/6 Tumbler en die ik ga bouwen, plan is om hem bijna volledig van aluminium te maken met de nodige RC zaken, en beter lijkend te maken op de originele 1/1 Tumblers dan het 1/6 model. Hier een paar screencaps van het originele schaalmodel uit de film.

Een full-scale Tumbler tijdens de promotie tour van de film.

Tot zover de openingspost

Laatst bewerkt door een moderator: