" de vergunning "

• Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
S

Sandor

Guest
Jaren aan gewerkt
Thermiek 58,
van 2004 tot 2008 niet kunnen vliegen
tot aan de raad van staten toe en uitspraak 1 maal uitgesteld.
maar we zijn er

Met dank Aan de
KNVvl
Ger Kovacks
Mijzelf
Rob Metkemijer voor de nieuwe manier van meten van de turbine toestellen.
aan de jurispudentie die er nu is kunnen veel clubs binnen nederland gebruik van maken.
en kan er zo maar geen verbod gelden omdat het een turbine kist is.

Heel mooi mannen :) Hard werk heeft hier geloond. Nu maar hopen dat ze geen stomme andere reden verzinnen...

@Sandor

Kijk dat zijn nog eens berichten die ik graag lees hier, ik wist dat er achter de schermen hard werd gewerkt aan een degelijk rapport die sluitend is en heel duidelijk moest wezen, gelukkig is er gewerkt met de juiste mensen die kennis van zaken hebben.

Gr Japioooooooooo

Gefeliciteerd..:banana:

Mooi dat er mensen zijn die niet allen maar roepen.. maar er heel veel tijd in stekken om het voor elkaar te krijgen.

Top Heren..:thumbsup:

Groet Jan.

proficiat

@Sandor.

Eindelijk weer met de turbine's van het veld van Thermiek'58 vliegen.

Maar goed loggen de vluchten en de kisten van meetrapporten voorzien want volgens mij is die z.g.n. 'kunstenaar' nog niet klaar met z'n goocheltruukjes.

En voor wat betreft mijn aandeel in dit alles, is te veel eer :oops: heb eigenlijk alleen de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderh...... gegooid.

Eerst maar weer eens de omgeving laten wennen aan dat heerlijke turbine geruis :wink:

Groet Ger.

Hee Sandor,

proficiat! Gaat er ergens nog iets gepubliceerd / geschreven / openbaar gemaakt worden over deze nieuwe meet-methode?

Goed dat er eindelijk weer eens iets veranderd ipv dat er steeds aan hopeloos verouderde regels vastgehouden wordt.

Grtz

@Sandor.

Maar goed loggen de vluchten en de kisten van meetrapporten voorzien want volgens mij is die z.g.n. 'kunstenaar' nog niet klaar met z'n goocheltruukjes.

En voor wat betreft mijn aandeel in dit alles, is te veel eer :oops: heb eigenlijk alleen de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderh...... gegooid.

Eerst maar weer eens de omgeving laten wennen aan dat heerlijke turbine geruis :wink:

Groet Ger.

Dag Ger,

we mochten al vanaf vorig jaar juli met turbines vliegen op ons eigen veld,
dit alles in afwachting van.
Nu is eindelijk de onzekerheid weg en kunnen we (hopelijk) zonder zorgen lekker vliegen maar natuurlijk wel volgens de regeltjes.

Gr. Ron

mooi man

@Ron.

Wist het al dat de vergunning voorlopig was, maar dit is prachtig natuurlijk enne een precedent natuurlijk deze zaak tegen al die verweren van de milieu jongens en meisjes zeg maar :wink:
En ik moet zeggen, de uitspraak leest zo lekker weg met steeds eindigend "deze beroepsgrond(en) of faalt en is of ontvankelijk verklaart" :yes: (van de Milieu clubs dan)

Lees ook 3 x jaarlijks evenementen van 2 dagen mogelijk, dit jaar nog maar effe niet denk ik :wink:

Ger, enne vlieg ze turboooooooo powerrrrrrrrrr.

@Ron.

Wist het al dat de vergunning voorlopig was, maar dit is prachtig natuurlijk enne een precedent natuurlijk deze zaak tegen al die verweren van de milieu jongens en meisjes zeg maar :wink:
En ik moet zeggen, de uitspraak leest zo lekker weg met steeds eindigend "deze beroepsgrond(en) of faalt en is of ontvankelijk verklaart" :yes: (van de Milieu clubs dan)

Lees ook 3 x jaarlijks evenementen van 2 dagen mogelijk, dit jaar nog maar effe niet denk ik :wink:

Ger, enne vlieg ze turboooooooo powerrrrrrrrrr.

Dag Ger,

Zal dit jaar inderdaad wel rustig blijven wat evenementen betreft.
Hopen maar dat nu alles goed blijft gaan en wie weet kan er volgend jaar weer eens na een aantal jaren een kleine jetmeeting bij ons op het veld georganiseerd worden.:D:D

groetjes Ron

@Sandor.

Groet Ger.

Ik zou als ik jullie was wel met een evenement beginnen dit jaar.
Nodig de omwonende mensen uit en geef ze een bak koffie en laat zien dat je het allemaal serieus neemt.
Vertel aan je gast vliegers ook dat ze zich aan de bij jullie opgestelde regels moeten houden zo niet niet vliegen, niet om vervelend te doen maar om het voortbestaan van je club niet in gevaar te brengen, en dat begrijpen turbine vliegers wel want dat zijn uit curieuze vliegers.
En natuurlijk moet je scherp blijven op de regels die opgesteld zijn, laat je leden dat ook goed weten dat dat het punt is van wel of niet is van het bestaan van je club.
Wij (MVC Pegasus uit Enkhuizen) zijn na 12 jaar procederen opgenomen in het bestemming s plan van de provincie, maar dat betekend nog niet dat je rustig kan gaan vliegen, je moet scherp blijven, kranten blijven lezen op eventuele nieuwe plannen in je omgeving zoals bij ons natura 2000.

Zorg dat je het voor elkaar hebt als club zijnde( geluid, veiligheid, olie en benzine van de maaier in opvangbaken, en zo zijn er nog wel een aantal punten) dan heb je bij de instanties waar je mee te maken hebt die bij je komen kijken al heel veel goed gedaan.

Succes, Jan.

is de 92db op 7mtr voor turbines nu een wettelijke metings eis of alleen voor jullie van toepassing ?

is de 92db op 7mtr voor turbines nu een wettelijke metings eis of alleen voor jullie van toepassing ?

Hoge raad uitspraken kunnen jullie rechten aan verlenen
zou wel even kijken naar de meetmethodes die wij handhaven

Sandor zou je eens in het kort kunnen omschrijven hoe deze methodes toegepast worden,
kortweg hoe jullie moeten meten?

groetjes Johan

Sandor zou je eens in het kort kunnen omschrijven hoe deze methodes toegepast worden,
kortweg hoe jullie moeten meten?

groetjes Johan

Wind minder dan 4m/s
min 50 meter van gebouw af
kist op een meter hoogte
meten doe je op stand fast
tegen de kist richten in het midden.

een goede tip om te onthouden is om bij je volgende aankopen een zwaardere te nemen en deze terug te regelen naar de kilo,s die je nodig hebt , is een wereld van verschil.
wij halen een gemiddelde van 89-91Dba

wat je ook kan doen en dat is de meest gebruikte methode (duitsland) en naar mijn mening de meest redelijke)

eerst achter meten dwars op de uitlaat
dan midden
dan voor (ook dwars op de neus)
resultaten bij elkaar optellen
dan delen door 3 en je hebt je vlieg gemiddelde.

voorbeeld mijn flash :

achter 74 Dba
midden 91,5 Dba
Voor 89 Dba
----------------
samen : 254.5
delen door 3
----------------
84 Dba
gemeten op een P-160SX bij 118000rpm (12,8 Kg)

zoals je ziet komt de meeste herrie van de compressor en niet zoals velen denken van de uitlaat
daarom vind ik ook dat het geen tonaal geluid is , daar een 2 takt de waardes tussen half gas en volgas bijna geen verschil hebben

deze methode is hetzelde als je een snerpende prop zou hebben.
deze vervangen door een stillere carbon prop scheelt ook al zo 8 db

Laatst bewerkt door een moderator:
Back