De Walkera Dragonfly HM 5G4

• Topicstarter Topicstarter Sheriffnl
  • Startdatum Startdatum
S

Sheriffnl

Guest
Hoi hoi mensjes,

Ik ben vanaf morgen een trotse eigenaar van de Walkera Dragonfly HM 5G4.
Het wordt mijn allereerste heli. Sterker nog, mijn allereerste vliegend model.

Ik heb gisteren even mogen proeven van de 5#4, die nagenoeg hetzelfde is.

Het zal behoorlijk wat tijd kosten, en wat onderdelen voordat ik hem enigszins tail-in kan laten hoveren, maar ik vindt het ontzettend lachen!

Voor de zekerheid heb ik al wat onderdelen bijbesteld die volgens mijn broer het meeste te lijden hebben. kost haast niets!

en een extra LiPo accu voor mijn eigen plezier.

Ik hoop hier veel plezier aan te beleven en alle tips zijn welkom!

Weet iemand trouwens waar ik indoor leuk kan vliegen in de buurt van roosendaal?

(First Flight) De Walkera Dragonfly HM 5G4

Nou, ik heb er mijn eerste vlieg minuten opzitten en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over het resultaat. De 5g4 is een super stabiel machientje en laat mij precies zien wat hij wilt doen.

Om hem zelf nog stabiel te houden is een ander verhaal. Het is mij al gelukt om van de grond naar de salon tafel te gaan en daar te landen. maar ik neem toch een paar stappen terug.

Ik ga eerst aan mijn sticks wennen, en zoals ik ergens een les heb gelezen doe ik dat eerst links (throttle en tail pitch) en als ik daar naar mijns insziens genoeg feeling voor heb, ga ik me eens bezig houden met de rechter stick.

Ik heb er nu even mee gespeeld omdat het nieuw is natuurlijk en ben verbaast hoever ik al kwam zonder enige vorm van training.

Ik wil trouwens aan één van de moderators vragen om dit topic te verplaatsen naar de micro afdeling... ik kom daar zojuist achter dat mijn heli daar thuis hoort.

Back