Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gefeliciteerd!, zo'n mijlpaal is toch altijd een mooi moment. Een ieder voor wie dat niets voorstelt heeft het toch ook eens moeten leren, hoewel de een misschien makkelijker dan de ander maar dat maakt toch niet uit.[...]
Waarschijnlijk voor vele die dit lezen zeggen, pfffff een looping dat stelt toch niets voor maar voor mij was het een hele drempel. En eindelijk, eindelijk ben ik over die drempel heen weer een stukje verder op "de weg naar de FAI F3C klasse".
Komende week blijft het prachtig weer en kan dus nog diverse accu's leegvliegen om mijn loopings te oefenen, en daarna....een rol, maar eerst lekker dromen van mijn loopings :sleepy:
Wat betreft die drempel, is het niet wat om te oefenen met een heli waarbij crashen niet (zo) erg is? of is dat het probleem niet?
Het mooie van een undderpowered heli is dat je de figuren beter gaat sturen.
Een looping vraagt ook helemaal niet zo veel power als je hem goed stuurt. Het is een kwestie van voorwaardse snelheid omzetten in lift met een snufje pitch er bij.
Kun je het met jouw 600.... dan is het een eitje met jouw 700![]()
Het mooie van een undderpowered heli is dat je de figuren beter gaat sturen.
Een looping vraagt ook helemaal niet zo veel power als je hem goed stuurt. Het is een kwestie van voorwaardse snelheid omzetten in lift met een snufje pitch er bij.
De leercurve is namelijk geen vlakke lijn, bij niemand.
Soms ga je als een kogel vooruit, en soms sta je lang stil.
Ik wil UITERLIJK 2014 meevliegen in deze klasse. Terug kijkend op mijn progressie van het helivliegen denk ik toch wel minimaal 2 jaar nodig te hebben, mocht het zo zijn dat ik in een eerder stadium merk dat ik de figuren enig zins kan/durf te vliegen dan stap ik uiteraard eerder in.
Ik ben dit draadje ooit begonnen om mensen te motiveren en te laten zien dat het een weg met pieken en dalen is en dat het niet vanzelf gaat. Vandaar ook dat ik even mijn andere doel hier aanhaal, en laat ook zien dat als je echt gemotiveerd ben om een doel na te streven dat het je ook gaat lukken!!