De Zevenhuizerplas. Een mooie watervlieglokatie

Ziet er goed uit Hannesie :thumbsup:
zevenhuizerplas.jpg

Kun je een nadere toelichting geven over welke hoek/lokatie het precies gaat??

Maakt mij niet uit Ton,wanneer het jouw het beste uitkomt.
Ik heb de vooruitzichten is zitten bekijken voor a.s zondag en dat ziet er goed uit maar is op zo'n lange termijn voorspelling uiteraard onzuiver.
Er wordt dan de minste neerslag voorspelt.
Ik denk dat we het beste donderdag maar moeten beslissen welke dag het beste is.
Op de luchtfoto zie je dat de plas in tweeën is gedeelt.
Bovenin links van het dijkje wat door de plas loopt is een strandje van ongeveer 50mtr lang.
Het is het strandje wat boven het woord Zevenhuizer 2761 bovenin.
Daar is verderop naar boven ook een parkeerplaats te zien.
Het is ongeveer een kleine 40mtr naar het strandje lopen.

Mvgr Hans

Hans,

Prima idee we kijken donderdag wel even.

Vraag me af of er nog meer watervliegers zijn die willen komen, lijkt mij wel gezellig.

Zullen dan wel elektromodellen moeten zijn.

Ton

Ik heb trouwens zondag nog even geinformeerd wanneer het lekker stil rond de plas is wat bezoekers en watersporters betreft.
Vanaf 1/2 Septermber tot eind april is het lekker vliegen daar zo dus hebben weinig tot geen mensen last van ons en wij van hun.
Dit is uiteraard ook voor de veiligheid die toch hoog in het vaandel moet blijven staan.
Ik heb zelfs al mensen gesproken wanneer ik daar weer kom vliegen want dan komen ze even kijken om dit te kunnen meemaken.

Mvgr Hans

Mvgr Hans

Als het weer net zo is als vandaag en het regent niet dan teken ik er voor om a.s weekend lekker te watervliegen Ton. :D
Voordeel is dat er dan weinig mensen zijn. :lol:

Hans,

Ja gaan we zeker doen, regen is ook geen probleem hoor gewoon even schuilen en weer doorgaan.

Mijn voorkeur gaat dan uit naar de zaterdagmiddag, heb zondag andere verplichtingen.

Weet niet exact hoe laat zaterdag, moet namelijk eerst met mijn zoon om 12:00 uur naar de voetbal.

Zul je altijd zien normaal is de voetbal 9:00 uur s'morgens, heb je wat te doen dan is het natuurlijk s'middags.

Ton

Ok houden we het op zaterdagmiddag.
Zeg jij maar hoe laat!
Weet je het te vinden of spreken we ergens af(bij de strandgaper.Weet je die te vinden?).

Mvgr Hans

Als alles een beetje mee wil zitten zou 2 uur haalbaar moeten zijn.

De locatie vinden moet ook lukken de foto en jou omschrijving is duidelijk.

Je ziet mij daar wel verschijnen.

Ton

Ik heb vandaag weer een uitstekend dagje watervliegen achter de rug.
Het was echt genieten omdat het super mooi weer was en het water als een biljartlaken zo glad was.
De foto is door een voorbijganger gemaakt en heeft mij deze foto's toegestuurt.
heb de mooiste eruit gekozen ook wat betreft de omgeving.
Hoop dit nog vaker mee te maken.
Erg jammer dat Ton en Rob gisteren wat het weer betreft het minder mooi hadden en dat ze door pech niet veel hebben kunnen vliegen wat wel geplant was.
Hoop dat het de volgende keer goed gaat.
watervliegen%20%20windstil.JPG

Ik heb vandaag weer lekker kunnen vliegen op de Zevenhuizer plas omdat het weer optimaal was.
Af en toe was het bijna windstil en dat maakt het mogenlijk om uit alle richtingen op te stijgen en te landen,dus ook heel veel doorstarts te maken.
Hoop dat dat morgen weer mogenlijk is maar gezien de vooruitzichten niet denk ik.
Hoop ook dat er meer vliegers die elektro vliegen van deze plas gebruik gaan maken om te watervliegen want de ruimte die je hebt is mega.
Als je tijd hebt hiervoor kom lekker vliegen want het zou wel eens één van de laatste dagen van het jaar kunnen zijn om te watervliegen.
Ik laat dus de Airco DH2 even liggen voor wat het is want deze dagen wil ik toch echt niet missen om te watervliegen.

Mvgr hans

Succes Hans, het weer is zeker perfect om nog wat mee te pikken.

Je hebt het watervliegen helemaal te pakken hé :thumbsup:

Ikke wel ja.Het blijft steeds weer en apparte ervaring.
Altijdt om het zo maar te zeggen een vlakke start en landingsbaan.
Ben ook een watersporter(zeilen) dus dat water trekt mij enorm.

Mvgr hans

dus dat water trekt mij enorm.
HIer ook wel, ben een fanatieke windsurfer (al schiet het er de laatste 2 jaren wel erg bij in :cry: ).
Hoop dat dat straks als de kleine iets groter is weer veelvuldig opgekrikt gaat worden, een surfplank en pak heeft ie al :lol: (en de modelvliegtuigen mag ie van mij lenen ;-) ).

Vandaag weer een lekker middagje vliegen ondanks de zware bewolking.
Eerst even het fototoestel uittesten.
zevenhuizerplas%20ton.JPG

Avia'tje ligt er rustig bij in het water maar wat ziet ie daar nou aan de achterkant.
Is het een watermuis? Is het een luchtvloo?
Ik zou het niet weten.
zevenhuizerplas%20ton2.JPG

De Avia heeft het luchtruim genomen.
zevenhuizerplas%20ton6.JPG

Met de fieldrepairkit de prop van de wave even wat gerepareerd.
zevenhuizerplas%20ton%204.JPG

Daarna kon de Wave weer het ruime sop kiezen.
zevenhuizerplas%20ton5.JPG

Zelf heb ik ook aardig wat lekker veel accuspanning weggevlogen.
Kortom het was weer een leuk middagje vliegen.
Daarna een sapje drinken bij de Strandgaper en nog verder bijkletsen en toen naar huis.

Hans,

Was zeker gezellig en man wat gaat die tijd dan toch snel rond het kampvuur.
Dat heb je trouwens snel voor elkaar dat posten van je foto's.
Volgende keer ook nog een plaatje erbij van de vliegtuigophaalservice.
Misschien de volgende keer maar in korte broek gaan vliegen, of toch maar eens kijken voor lieslaarzen.
Is het een watermuis? Is het een luchtvloo?
Zou toch zweren dat ik het monster van Lochness zag of misschien toch het monster van de Zevenhuizerplas. :rolling:

zevenhuizerplasgl8.jpg

Met 1 druk op de knop en weg is Hans, handig zo'n nieuw toestel.
zevenhuizerplas1wj8.jpg

zevenhuizerplas2hb9.jpg

Die High speed low pass was toch iets te snel voor mijn camera.
zevenhuizerplas3yh2.jpg

zevenhuizerplas4pd8.jpg

zevenhuizerplas5ob1.jpg

En nu maar weer een weekje wachten.

Ton

Ton van Munsteren zei:
En nu maar weer een weekje wachten.

Dat kan i.v.m. de weersvoorspelling wel eens langer worden dan een weekje denk ik :(

Mooie foto's heren :thumbsup:

Dan kan ik ook even m'n tussendoortje(HEGI BURDA PIPER) is flink wat vormgeving geven.
Hoop hem na het weekend volledig ruwbouw klaar te hebben(moet te doen zijn).
Daarna weer verder aan de DH2 en als Ton nu maar eens opschiet met tekenen dan snel beginnen aan de nieuport. :D

Back