De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Ik kreeg de flessenpost van de Batavia vanmorgen weer binnen - dit is de kwartaalnieuwsbrief van de Bataviawerf.

https://issuu.com/flessenpost/docs/2019_flessenpost_digitaal_q4

Men zit nu op 40% van het streefbedrag van 1 miljoen om de Batavia op het droge te krijgen. Wie wil doneren - doen!

Er wordt wel in de agenda aangegeven dat de modelbouwdag op 2 en 3 mei plaats zal vinden, dus daar zal achter de schermen nog wel wat discussie ontstaan tussen de NVM en Bataviawerf...

Ik heb de conversatie over koffie, banketbakkers e.d. uit mijn bouwverslag laten verwijderen, omdat deze topic speciaal voor dit soort zaken in het leven is geroepen. Hier kun je schrijven wat je wilt en zo blijven de bouwverslagen waar ze voor bedoelt zijn. Een beetje humor is natuurlijk niet erg, maar het moet wel subtiel en leuk blijven omdat veel mensen toch (in ieder geval ik zelf) serieus bezig zijn met de bouwverslagen.

In de groep waarmee we op vakantie waren zat een (net gepensioneerde) kapitein die over de hele wereld schepen heen en weer voer en ook zelf deels op een sleper voer.
Mooie verhalen, ik weet alleen niet welk bedrijf hij voor werkte.. Misschin wel Nedlloyd, dan zou jij hem gekend kunnen hebben Piet.

Ik heb de conversatie over koffie, banketbakkers e.d. uit mijn bouwverslag laten verwijderen, omdat deze topic speciaal voor dit soort zaken in het leven is geroepen. Hier kun je schrijven wat je wilt en zo blijven de bouwverslagen waar ze voor bedoelt zijn. Een beetje humor is natuurlijk niet erg, maar het moet wel subtiel en leuk blijven omdat veel mensen toch (in ieder geval ik zelf) serieus bezig zijn met de bouwverslagen.
Je hebt gelijk Piet.
Alhoewel koffie met een gevulde koek tijdens het kijken naar jouw verrichtingen best lekker is :-)

In de groep waarmee we op vakantie waren zat een (net gepensioneerde) kapitein die over de hele wereld schepen heen en weer voer en ook zelf deels op een sleper voer.
Mooie verhalen, ik weet alleen niet welk bedrijf hij voor werkte.. Misschin wel Nedlloyd, dan zou jij hem gekend kunnen hebben Piet.
Dat zou natuurlijk kunnen Hans als het Nedlloyd was, maar ik heb zelf nooit op slepers gevaren. Maar mooie verhalen dat geloof ik graag, die heb ik ook volop;)

Snotverdorie, heb ik weer wat gemist.....
De koffie missen is niet erg maar die gevulde koek wel ;);)
Had je vroeger op moeten staan Koos, maar ik geloof niet dat je echt iets gemist hebt. En als je nog eens in Hulst bent, dan krijg je gevulde KOEK bij de koffie, echte van de warme Zeeuwse bakker:)

Snotverdorie, heb ik weer wat gemist.....
De koffie missen is niet erg maar die gevulde koek wel ;);)

je hebt zeker wat gemist. ik heb mijn hart en ziel bloot gelegd waarna deze is verwijderd
nou kom je nooit te weten waarom ik thuis zit

mijn welgemeende excuses @pietsan voor alle onnodige rotzooi in je bouwverslag
het doet mij wel deugd dat mijn opmerking over fotograferen is blijven staan en dus toch iets aan jouw verslag heeft toegevoegd :banana:

en mede hierdoor heb ik een mooie rotzooi topic gevonden :worship:

nou nog hopen dat iemand deze 'serieuze-bouwverslag-met-een-overdosis-sausje-humor-maker' ;) wil uitleggen wat een gelagkamer is
vast geen gelach-kamer

het is ook zeker niet bijdehand bedoeld hoor

ik maak een bouwverslag met wat humor en jij plaatst alleen de nodige dingen

beide soorten verslagen is naar mijn mening niks verkeerd mee

zolang we maar plezier hebben in onze hobby :)

Als je geen auto heb en in het noorden woont is naast de snelweg of ver weg niet handig en vaak erg duur om er te komen
Omgeving utrecht ishaalbaar

en met een zeilschip? wind is immers gratis :bier:

Ook als hij tegen die tijd kan lopen en overal aan wil zitten? [emoji56]

kan hij mooi de binnenkant van onze Duyfken laten zien ;) (als je hem niet snapt heb je mijn post in mijn verslag niet gelezen) :jan:

groot gelijk Piet. Ik ga aan het eind mijn verslagen ook eens opschonen. Tijdens het bouwen is het allemaal harstikke leuk en aanmoedigend. maar als naslagwerk is het verwarrend. En tussendoor opruimen is inderdaad beter om aan het eind niet uren zitte te opruimen.

nou nog hopen dat iemand deze 'serieuze-bouwverslag-met-een-overdosis-sausje-humor-maker' ;) wil uitleggen wat een gelagkamer is
vast geen gelach-kamer

Op wikipedia:

De gelagkamer of verbruikszaal is de ruimte van een café waar de klanten worden bediend.

Het gelag is dat wat men consumeert. Het woord is nog terug te vinden in de uitdrukking: het gelag betalen, dat wil zeggen opdraaien voor de kosten.

kan hij mooi de binnenkant van onze Duyfken laten zien ;) (als je hem niet snapt heb je mijn post in mijn verslag niet gelezen) :jan:

Iets met een wandje en spanten in de weg? Ik was zo slim om dat wandje eerst te maken en daarna te plaatsen. Bovendien heb ik ledjes aangebracht onder het halfdek, dus ik heb mijn zoontje niet nodig om dat wandje weer zichtbaar te maken.

je hebt zeker wat gemist. ik heb mijn hart en ziel bloot gelegd waarna deze is verwijderd
nou kom je nooit te weten waarom ik thuis zit

mijn welgemeende excuses @pietsan voor alle onnodige rotzooi in je bouwverslag
het doet mij wel deugd dat mijn opmerking over fotograferen is blijven staan en dus toch iets aan jouw verslag heeft toegevoegd :banana:

en mede hierdoor heb ik een mooie rotzooi topic gevonden :worship:

vast geen gelach-kamer
Een excuus is niet nodig, je kon dit tenslotte niet weten. En een gezonde dosis humor word zeker wel door mij gewaardeerd, maar mijn verslag hou ik liever wat serieuzer. Hier kun je je eigen helemaal uitleven over allerlei dingen die je kwijt wilt en die niet (of wel) met het bouwen te maken hebben. Dank voor je begrip.

Had je vroeger op moeten staan Koos, maar ik geloof niet dat je echt iets gemist hebt. En als je nog eens in Hulst bent, dan krijg je gevulde KOEK bij de koffie, echte van de warme Zeeuwse bakker:)
Nog vroeger Piet??:oops:

En die Zeeuwse koek laat ik echt niet aan mij voorbij gaan hoor, dus dat aanbod staat tot binnenkort :p

Ik vind het jammer dat lelystad niet doorgaat.
Houten is voor mij verder weg en in het najaar, denk niet of ik dan kom
groet Cees

Ik denk dat het er wel meer zijn Cees, die dit jammer vinden.

Het was ook altijd zo speciaal en herkenbaar die historische modelbouwers bij elkaar, als je dat vergelijkt met Houten daar kwam je binnen, loop je een hal in, zie je treinen, treinen, en nog heel veel treinen.

Na verschillende keren vragen kom je uiteindelijk in de expositie hal, en ja hoor ergens achterin het hoekje zie je eindelijk de scheepsbouwers....

Dus inderdaad heel jammer dat Lelystad niet doorgaat.....

Laatst bewerkt:
Back