De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

TIMBERWOLF,
Hillegom heeft een treinstation en is bereikbaar via een stoptrein uit Haarlem. Naar Hillegom centrum is een flink stuk lopen. Géén OV. Als je je tijd van aankomst doorgeeft kan ik wel regelen dat je wordt opgehaald. Betekent dat dat je géén model meeneemt?

Aanvankelijk werd de romp met teer bestreken (voor de 16e eeuw),later sinds ong. eind 16e eeuw werd zwavel toegevoegd als betere bescherming tegen wormvraat. En vanaf de 17e eeuw is men begonnen met loodwit wat een vaal witte kleur had, dit werd in de 19e eeuw weer verboden wegens het giftige lood in de verf en sindsdien is men begonnen met het bekoperen van de scheepsromp, hetgeen na 1870 algemeen werd door gevoerd.

Ahhhhh dat was met dat chroom-6 schandaal van defensie ;)

Ahhhhh dat was met dat chroom-6 schandaal van defensie ;)
Denk het niet, maar wel veel schadelijker dat chroom 6, eigenlijk vreemd want in de jaren 80 was in amerika al bekend dat dit onder de bevolking kanker veroorzaakte. Er zijn daar al miljarden aan schadeclaims geweest. Alleen hier in Nederland had zogenaamd nog nooit iemand ervan gehoord.

Wel ik heb zelf in de jaren 60 in de dubbele bodem van een fregat gelegen
om het nodige spuitwerk te verrichten. En dat zonder masker of iets van dien aard.
Er werd nergens naar gevraagd je moest het gewoon doen. Gelukkig heb ik er niets aan
over gehouden, ben tot op heden gezond. Probeer het zo te houden.
Behoudens enkele leeftijd's gebonden vervelende dingen
Groet Ton 1937

Wel ik heb zelf in de jaren 60 in de dubbele bodem van een fregat gelegen
om het nodige spuitwerk te verrichten. En dat zonder masker of iets van dien aard.
Er werd nergens naar gevraagd je moest het gewoon doen. Gelukkig heb ik er niets aan
over gehouden, ben tot op heden gezond. Probeer het zo te houden.
Behoudens enkele leeftijd's gebonden vervelende dingen
Groet Ton 1937
Leuk van je te horen weer Ton! We missen je commentaar bij de verslagen.

Ook Hulst viert Carnaval en zoals ieder jaar krijgt de toren van het gemeentehuis de grootste boeren kiel van het Zuiden des lands, Alaaf...!!
JPG_1474_1138_bewerkt-2.jpg

Alaaf wordt inderdaad geroepen.
Maar hier hebben we geen carnaval. Wij vieren vastelaovend. Wij hebben ook geen carnavalsverenigingen maar vasteloavendsverenigingen. Ik ben een kater, van V.V. de Katers. En die zoepe toet det se d'r bie neer veele. (ig neet meer, want ig zoep neet meer, mot aafvalle) En voor de miense boave de reviere, het is gein sexfeest maar geweun ein en al geselligheid. Alaaf. :):p

Back