De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Kom ik aan met me trs-80 en dos 3 of draagbaar compaq slt 20 :D
maar die foutcode 0x8078015B wil zeggen dat die geen andere versie accepteert je zou chkdsk /r kunnen proberen, maar of dat helpt, het blijft natuurlijk MS. Veel succes; moed; kracht.
Vroeger gebruikte ik Norton Ghost voor backups. Was niet meer nodig bij Windows 7 zeiden ze. Zit nu ingebouwd. Nooit nodig gehad, nu voor het eerst en het werkt niet. Bagger dus. Straks mijn ghost cd zoeken en die weer gebruiken voor een back-up. Opnieuw installeren duurt door die updates gewoon erg lang.

Maar het leed is inmiddels geschiedt en hij draait weer als een t.......

De stap eindelijk genomen. De oude game PC eruit en een nieuwe er voor in de plaats.
De nieuwe Windows flight simulator is uit en die draait alleen maar op W10 - Edge.
Dat Edge draait overigens best goed/stabiel moet ik zeggen. Maar goed, ik heb dan ook alles wat maar kan uit gezet en verwijderd en voor het eerst van mijn leven afgestapt van intel.
Alsof ik van mijn geloof ben gevallen.
Maar ik moet zeggen, in 4K en dan over je eigen huis vliegen...... (deze sim maakt gebruik van google earth) das wel apart. Maar oh wat een detail.

20200921_101746.jpg

MS is natuurlijk niet heel erg slecht, en heeft pc gebruik en internet in principe opengezet voor de wereld en dan krijg je kloons en sommige inferieure basis componenten die niet goed berekend zijn door bescherming of afscherming of al iets verder zijn. En de machines moeten ook voldoende leveren voor de basis waar ze voor staan. als alle componenten op elkaar zijn afgestemd en dan is dat meestal nog een basis model.
Dacht dat edge niet meer zo veel doet met active X dat scheelt ook al veel.

Nu maar weer terug naar 1660 :D zonder internet en zo lol

Heel mooi spul hposter ik heb asus x470 am4 amd ryzen 7 1800 x. En kingston hyper x ddr4 2600 mhz en 2 ssd hdds als pc in de huiskamer staan

En thermaltake 750 w voeding en op de voeding na alles 2de hands op tweakers gekocht

ROG :)
Altijd goed

Ik heb er zo veel gebouwd. 13 jaar geleden had ik een computerzaak van huis uit. Ik bouwde voornamelijk game computers. Met allerlei toeters en bellen. De mijne stamt ook nog uit die dagen. Ik deed dit naast mijn gewone werk

Was ook leuk, in die tijd ook best een uitdaging om hem goed te krijgen. Niet alles liep super met elkaar. Je moest ook vaak drivers herschrijven om het werkend te krijgen. Nu kan je niks meer aanpassen, windows laat niks meer toe om aan te passen.
Ik bouwde altijd snelle machines die superstil waren. En mooi voor het oog. Tegenwoordig heb je veel wedstrijden om de mooiste te bouwen. of de gekste.

Back