De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

@Hans Groenenberg
Wij hebben sinds een half jaar 10 panelen op het dak.
En dit kun je in een halfjaar al uitsparen.
Bekijk bijlage 466053 Bekijk bijlage 466054
Deze maand staat nog op nul omdat de facturering nog niet gedaan is van deze maand.
Dit is het waarvoor ik overweeg het te doen. Ik heb in ieder geval opdracht gegeven om de vloer met tonzon te isoleren en de muren met eps-parels. Ik ben dus benieuwd wat het gaat doen. Maar het begint natuurlijk met wat Mees zegt.
Voor de zonnepanelen weet ik nog niet wat ik ga doen.
Het heeft niets te maken met modelbouwen natuurlijk maar hier in de gelag mag alles voorbijkomen toch:) en mischien komt er iemand met een betrouwbaar bedrijf met de juiste adviezen wat zonnepanelen betreft.

Laatst bewerkt:
Levert uiteindelijk wel wat op. Wij zitten al jaren op 0 elektra verbruik en vorig jaar 180m3 gas.
Isolatie levert zonder meer het meeste op. Voor de elektra, alles om te zetten op led, hifi en computers, tv op een stekkerdoos met schakelaar en je grootverbruikers tegen het licht.
Eerst minderen, dan de techniek. Succes!
Dat klinkt erg goed:thumbsup:

Ik ben al een paar jaar bezig met mijn huis beter isoleren. Paar jaar geleden de spouwmuren, daarna gevelpanelen en vorig jaar boven dubbel glas (beneden zat er al dubbel glas). Ik zit nu midden in een grote zolderverbouwing. Er was 1 kleine dakkapel aan de achterkant. Daar staat er nu een over de hele breedte. Aan de voorkant heb ik nu ook een dakkapel. Ik heb de dakkapellen laten plaatsen, verder ga ik alles zelf doen. Eerst alles goed isoleren en dan twee kantoortjes maken, een voor mij en een voor de admiraal. Heb ik gelijk een veilige haven voor mijn vloot :). Er komen ook zonnepanelen. 5 mei moet het af zijn, want dan komt er als alles goed gaat weer een kleine mouse.

20211115_192917.jpg

Even geen modelbouwen maar kozijnen maken:)

Beste allemaal.

Ik heb het besluit genomen om als actief lid op het forum te stoppen.
Ik heb gemerkt dat ik als MOD niet goed objectief kan zijn.

Vanaf direct stop ik ook met het updaten van mijn bouwverslag van de Prins Willem En ga ik me volledig concentreren op Moderator taken.

Hebben jullie vragen, dan kun je mij een PB sturen of voor meldingen kun je de meldknop gebruiken.

Groeten Dirk

Back