De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

De zieken boeg;)

Wel mee uitkijken, ik las ergens dat de ziekenboeg van oorlogsschepen in het Engels (naast de bijnaam voor de gelagkamer van jonge officieren) ook wel "cockpit' genoemd werd. Ik begrijp 'm niet echt, maar kom dat wel in diverse woordenboeken tegen.

Sterkte overigens.

Ad

ik ben voorlopig niet van plan me bij jullie aan te gaan sluiten en wil het ziekenhuis en/of dokter nog even niet zien.

verder aan alleen beterschap/sterkte gewenst met de behandelingen

ben wel ver een van de jongste hier geloof ik, heb Abraham nog net niet gezien, zeg ik trots, over 3 weken staat die voor de deur.

Maar wij krijgen ouderdomskorting;)

Dan heb je de nieuwe belastingplannen van Van Dijkhuizen nog niet gezien. Ik krijg dan straks naast de al lopende korting op m'n pensioen (inmiddels 10% en stijgende) ook nog een belastingverhoging voor m'n kiezen.

Ad

Ik zag trouwens weer een advertentie voor een "oud model". Het fregat Sarda Baroldo, een voor mij volledig onbekend model. Ook de
bouwer van de kit kan ik niet echt achterhalen, de sites die ik vind zijn allemaal volledig in het Italiaans. De foto is denk ik wat misleidend:

Fregata_Baroldo_02.jpg

want deze komt van een webpagina die een scratch gebouwd model beschrijft.
Weet iemand iets meer van dit model en het fabrikant van de kit?

Ad

Ik heb wat rond gegoogled, maar eigenlijk alleen maar kunnen vinden dat het een hele oude kit uit ongeveer 1970 is.
Maar geen fabrikant o.i.d.

Germt

Beste gelagkamerbezoekers
Hoe staat het eigenlijk met de plannen voor de open dag / reünie / 17de eeuwse modelbouwdag / 17de eeuwse houtbouwerslanddag of hoe we het ook noemen willen?
Als ik het uit mijn hoofd samenvat:
Belangstellenden:
Ad, Germt, Ruud, Fred, Dick, Andy
Als ik iemand vergeet dan is dat niet expres dat komt door mijn leeftijd

Mogelijke locaties:
(bij dit aantal hoeven we geen locatie te huren lijkt me)
Eindhoven (Fred)
Ede (Andy)

Datum:
nog te bepalen

Hebben jullie nog belangstelling?
- Meld dit dan even hier op dit forum
- wie wil dit eventueel samen met mij organiseren

Doe het snel nu kan het nog voor alle kortingen op pensioenen en ziekengelden en belastingverhogingen

Andy

Andy

Ik heb zeker nog belangstelling!
Ik dacht dat Jan ook wel wil.
Ik denk ook niet dat we een speciale locatie moeten zoeken.
Gewoon even ons bootje laten zien en flink middeleeuws ouwehoeren:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Helpen wil ik je altijd Andy

Germt

Ik zou zeker komen als er geen onvermijdbare zaken tussenkomen. In principe kan ik elke dag, hoewel er natuurlijk wel al een aantal bezet zijn.
Ik zou zeggen, maak een datumlijstje. Je kan eventueel hier in de kroeg een aparte discussie met een poll maken. Je loopt natuurlijk ook nog wel een kans dat er zich nog mensen uit onverwachte of te verwachten hoek (Victory bouwers) melden, waardoor de lokatie toch weer een probleem wordt. Je zou dan toch eens aan verenigingsgebouwen oid kunnen denken.

Ik wil best helpen, maar ik zou zo gauw niet weten wat ik op afstand zou kunnen doen.

Zelf zal ik niet veel mee te nemen hebben. Het enige is de FW op de bouwplank voor zover die dan is. Deze week door alle medische perikelen weinig meer kunnen doen dan overdenken wat ik had willen doen....... Volgende week is ook al flink verbrokkeld. Maar ik hoop toch wel weer wat te gaan doen.

Groet,

Ad

Ook ik zal er zeer waarschijnlijk bij zijn en ik kan ook iedere dag.
Wel moet ik het dan ongeveer 'n week van te voren weten ivm. therapie en ik waarschijnlijk zal ik dan iemand mee moeten nemen daar ik voorlopig nog niet rijden kan cq. mag.
Maar weet er niet iemand 'n clubhuis of kantine, we hebben dan ruimte genoeg en als we samen delen kan dit nooit duur zijn.
Er zullen vast wel verenigingen zijn die hier geen moeite mee hebben.

Misschien is het inderdaad makkelijk om een poll te maken:D
Aan de hand van het aantal personen kunnen we dan zien hoeveel ruimte we nodig hebben.
Maar hoe je een poll maakt:confused:

Ik neem natuurlijk mijn WvH mee:cool:

Germt

zodra er een plaats en datum bekend is zal ik het thuis afstemmen of het mogelijk is in one agenda.
het heeft zeker een prio om langs te komen en de Vasa te showen

zodra er een plaats en datum bekend is zal ik het thuis afstemmen of het mogelijk is in one agenda.
het heeft zeker een prio om langs te komen en de Vasa te showen

Dat geeft een goed motivatie om door te gaan met het organiseren!:pc:

Als belangstellenden staan genoteerd:
Ad, Germt, Ruud, Fred, Dick, Jan, Andy

Laatst bewerkt:
Wellicht weet ik 'n lokatie in Ermelo voor niet te duur met verschillende zaaltjes aanwezig zijn.
Ook kun je daar dan eventueel wat eten en drinken, maar dit kan dan volgens mij alleen door de weeks. Als er belangstelling voor is hoor ik dit wel en zal dan even verder informeren, als het e.e.a. Mogelijk is weet Kidman ook gelijk de prijs.

Back