De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Zeg dat wel, hier thuis is er ook al iemand vreselijk geschrokken van de kosten voor de HMS Hood

Ik heb hier thuis alleen maar een Duitse Herder, en die schrikt gelukkig niet zo snel:rolling::rolling::rolling:

Germt

Bouwer, bij de Kombuis kun je voor 'n stolp ook 'n vrijblijvende offerte laten maken zag ik wal en die zijn met 0,4 mm echt glas, dus kras vrij.

hoi fred het heet een jacht. ik weet dat witsen ze oorlogs jachten noemt omdat ze mee gingen naar de zeeslagen . ook werden deze scheepjes veel gebruikt door zee rovers door hun wendbaarheid en snel varen.

in een zee slag werden ze ook in gezet om proviant en munietie te brengen naar de schepen drenkelingen op te pikken enz. je kan het bezien als een bevooradings schip dat goed bewapent was.

het statenjacht was voor iets anders gemaakt maar is ook een jacht.
en ze lijken zeker wel op elkaar maar ze werden voor andere doelijnden ingezet en gebruikt.

een speeljacht was voor de pleziervaard en was dan ook niet bewapent.

het beestje moet een naam hebben en ik volg nogal graag witsen bij deze spreek ik over een oorlogsjacht ;)

Dirk, ik heb het even gemist denk ik, maar hoe groot wil je dat jacht gaan maken?
mogelijk heb ik nog wel wat info voor je van mijn Statenjacht zoektochten. zal het nog eens bij elkaar zoeken en aan je doorsturen.

dat zou mooi zijn jan want van deze klijne jachten heb ik niet veel informatie.
en ik zoek wel een heel deel te veranderen aan het model dus alle info is zeker welkom.
weet niet echt hoelang het schip ( doro ) is in voet dat moet ik eens goed op het plan bekijken.
laat straks nog wel iets weten ;)

schip zit tussen de 70 & 75 voet over de stevens gemeten jan.

er staat nergens een exakte maat bij maar wel een maat meter in voet dus van daar heb ik wel kunnen meten ;)

is een behoorlijk grote jacht hoor 75 voet het statenjacht is denk iets groter maar heel zeker ben ik niet

Bounty gezonken

Gisteren is de replica van de Bounty aan de oostkust van Amerika gezonken:(
Dit kwam door de orkaan Sandy.
Opvarenden zijn gered, maar de kapitein wordt nog vermist.
Weer een mooi historisch schip minder:(

Germt

Beste Oude Bootjes Bouwers

Na het goede voorbereidend werk van Ad (de enquête) gaan Germt en ik ons als mede initiatiefnemers buigen over het organiseren van de bijeenkomst.

:pc:

Zodra er meer nieuws hierover te melden valt zal ik jullie dat laten weten.

Andy (mede namens Germt)

Het is 5 november, dus bij deze is de inschrijving voor de bijeenkomst gesloten.
De mensen die interesse in deze dag hebben getoond worden per PB geinformeerd betreffende de datum en locatie.
Uiteraard wordt het zéér op prijs gesteld als U een model in aanbouw en/of een onderdeel meeneemt, zodat we ervaringen en kennis kunnen uitwisselen
We (Andy en ik) zoeken nog naar een passende en voor iedereen bereisbare locatie.
Wij willen ook de datum in een soort van voorkeur met de leden bepalen.
We hebben géén haast, dus eerst even een locatie.

Andy en Germt

Laatst bewerkt door een moderator:
nog 2 daagjes en dan richting Stockholm, oa naar het Vasamuseum. ik heb alvast een extra camera, extra geheugenkaart en extra accu's klaarliggen om heel veel foto's te maken. ik hoop wel dat alles gaat lukken, het schijnt daar nogal donker te zijn, dus ik hoop dat ik alle details kan vastleggen.
na een dagje Vasamuseum, nog een paar dagen lekker nagenieten in Stockholm. (dit is een eerste vakantie zonder kinderen sinds 18 jaar)

nog 2 daagjes en dan richting Stockholm, oa naar het Vasamuseum. ik heb alvast een extra camera, extra geheugenkaart en extra accu's klaarliggen om heel veel foto's te maken. ik hoop wel dat alles gaat lukken, het schijnt daar nogal donker te zijn, dus ik hoop dat ik alle details kan vastleggen.
na een dagje Vasamuseum, nog een paar dagen lekker nagenieten in Stockholm. (dit is een eerste vakantie zonder kinderen sinds 18 jaar)
Jan,
Een mooie reis vol met interesse en nagenieten toegewenst.

Jan ik wens je een prettige en ontspannen vakantie toe.
Lijkt me leuk een vakantie te combineren met een soort werkbezoek aan de Wasa.
Ik denk ook wel dat het een beetje donker is daar.
Dat kon je al een beetje zien aan de foto's die hier en daar al eens gepost zijn.
Veel plezier, en we zien je wel weer terug met een hoop nieuws:cool:

Germt

Veel plezier Jan. Stockholm is een mooie stad, dus naast het Wasa museum zat te bekijken. Schrik niet van de prijzen.......

Groet,

Ad

Back