De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Tja, Jan.
Ik kijk hier ook vaak even maar het is stillekek hier;)
Druk aan het bouwen, ik wel, loop even tegen wat onverwachte problemen aan.
Zal het eerlijk zeggen, mijn WvH is gevallen:mad::mad::mad:
Moet nu de schade herstellen, en alles onzichtbaar maken, schade aan de spiegel is het meeste werk, moet wat wegslopen maar naar een goede beoordeling van de toestand gaan we aan de werkzaamheden beginnen, maar gaat goed komen hoor.
Op de ontmoetingsdag zie je er niks meer van.
Ruud, die heeft als ik het goed begrepen heb een hoop huishoudelijke klussen, dus de bouw van de Friesland staat even stil:confused:

Dat is niet echt handig Germt, om haat te laten vallen, hoe kwam je zo ?
Ik hoop dat de schade toch nog beperkt is gebleven, wat werk extra eraan is niet zo erg als het allemaal maar weer op te lossen is.

Ja, was écht schrikken
Ik ben tijdens het verplaatsen van mijn schip op de bal van mijn hond gaan staan:(
Daar liet ik mijn schip vallen en hij viet rechtstandig naar de grond op de spiegel.:schrik::schrik::schrik::onweer::onweer::onweer:
Heb alles eens goed bekeken en besloten de spiegel, het hakkebord eigenlijk zover mogelijk te slopen, en weer opnieuw te bevestigen.
Er waren ook een paar planken en de kielbalk gelost.
Dat zit allemaal weer op zijn plaats, zonder zichtbare mankementen.
Nu weer verder aan het hakkebord.
Zoals het herstel nu gaat lijkt het allemaal goed te komen.

Germt

Reactie

Germt,
Hoop dat het je allemaal gaat lukken en ik hoop bovendien, dat iets dergelijks niet met mijn HMS Hood gaat gebeuren; moet er niet aan denken!

Nee hoor, dat was het op de geboorte al ;)
Ik kan nu wel zeggen dat ik een vriendin heb:)

Germt

Hallo mannen, eindelijk de knoop doorgehakt om lid te worden van dit forum. ;) Ik volg jullie verrichtingen al geruime tijd en ik moet zeggen dat ik geniet van hetgeen ik onder ogen krijg. Grote klasse zoals jullie bouwen! Ik ben al jaren niet meer aktief met modelbouw door allerlei omstandigheden maar het laatste jaar begint het virus weer aardig toe te slaan. Om te kijken of ik het nog een beetje in de vingers heb, heb ik eerst de Marie Jeanne van BB totaal gestript. Dat ging goed :D maar nu eens kijken of ik deze tonijnenvisser weer in goede staat terug kan brengen. Als dit goed gaat dan hoop ik het serieuze werk weer op te pakken nl het afbouwen van de Wasa. Dit prachtige model staat al jaren op zolder met de romp bijna dicht maar ja....:( Wellicht dat ik daar volgende winterperiode mee kan beginnen. Omdat ik nog steeds niet aktief ben wilde ik mij niet registreren totdat dat luikje bij de Wasa van Jan ter sprake kwam. Dit leverde nogal wat onduidelijkheid op terwijl ik wist waar het voor diende. Vandaar mijn lidmaatschap. Verwacht van mij nog niet al te veel aktiviteit op het forum hoewel ik af en toe best wel een woordje mee zal spreken. Vanwege tijdsgebrek zal ik mij nog een poosje in moeten houden. Nou mannen, prettig kennis kennis gemaakt te hebben en neem er eentje op mijn rekening. :proost:

Allereerst welkom op dit forum Kees:D
Leuk om er weer een bouwer van Historische schepen bij te hebben
Inderdaad, dat luikje op de Wasa was weer een leuke puzzel, maar is nu duidelijk.
Als je met de Wasa verder gaat, heb je in ieder geval nog een compaan met de Wasa (Jan ZMC)
Ik zou zeggen open gewoon een (ver)bouwverslag van de Marie Jeanne, wij vinden het ook wel leuk om te zien hoe je dat aanpakt:cool:

Groet, Germt

Welkom Kees in de Gelagkamer.
als je eenmaal hier besmet bent volgt het bouwen vanzelf.
mocht je ergens vastlopen, laat het zien met een foto en er zijn volop deskundigen hier die een handje kunnen helpen

Ik heb op het Beagle forum gelezen dat Beagle per 1-12 stopt met zijn forum speciaal gericht op 17de eeuwse Hollandse scheepsbouw. De site daar blijft nog wel even in de lucht want ze is betaald tot oktober 2013. Enkele mensen denken nog na over het doorstarten van dat forum.

Andy

Ik heb op het Beagle forum gelezen dat Beagle per 1-12 stopt met zijn forum speciaal gericht op 17de eeuwse Hollandse scheepsbouw. De site daar blijft nog wel even in de lucht want ze is betaald tot oktober 2013. Enkele mensen denken nog na over het doorstarten van dat forum.

Andy

Goeiedag heren
Als klassieke zeilschepenbouwer meld ik mij ook aan, al ben ik meer in de 18e eeuwse fregatten.

maar bij Beagle kon je ook prima me een 18e of 19e eeuws model aan komen zeilen. het is echter wel waar dat de meeste inhoudelijke discussies over de 17 e eeuwse modellen gingen

Ik heb op het Beagle forum gelezen dat Beagle per 1-12 stopt met zijn forum speciaal gericht op 17de eeuwse Hollandse scheepsbouw.

Ik ken die andere fora nauwelijks. Maar ik kan dit nergens vinden, of zijn er meerdere fora die die naam hebben (heb gekeken waar jij ook je verslag bijhoudt).

Back