Decals maken

Ik wil graag mijn eigen decals maken voor mijn scania truck zodat op mijn eigen truck van het werk lijkt alleen heb bij de kleine dingen problemen.

Die kleine dingen zijn een soort van patches, die op het model 5 mm in diamater horen te zijn maar als ik die probeer te maken met PSP dan worden ze behoorlijk pixel achtig. ( het logo is niet eens herkenbaar )

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit doen? kleine decals maken maar toch het detail behouden.

als ik het goed heb moet je met free transformation (of vrije transformatie als je de nederlandse versie hebt) verkleinen tot de grote die je wilt en dan op enter drukken dan maakt ie de afbeelding automatisch weer scherp

ik wil precies hetzelfde doen, maar weet niet hoe en waar ik de folie kan krijgen

kan iemand een klein verslagje maken

mvg wybo

dit is inderdaad heel erg fraai,
maar bestaat er nou niet iets dat je je afbeeldingen of wat dan ook, op zelfklevende folie kan printen, dus eigenlijk een soort van stickers met een doorzichtige bovenlaag, ik hoop dat ik duidelijk ben zo
ik dacht ooit eens zoiets gezien te hebben maar kan het niet meer vinden

houden jullie er wel rekening mee dat je met een "gewone" printer geen wit kan printen? denk zeg het maar even voordat er hier en daar wat #$%@* door de kamers gaan....

houden jullie er wel rekening mee dat je met een "gewone" printer geen wit kan printen? denk zeg het maar even voordat er hier en daar wat #$%@* door de kamers gaan....

Nog met een laserprinter of met een Inkjetprinter kan je wit printen, dus als je decals/stickers wilt maken met wit er in vergeet het dan maar !!!

moi !

en als je wit decalpaper gebruikt ipv transparant ben je ook van dat witprobleem af ; daar waar niks geprint wordt blijft het wit zichtbaar ....
volgens mij :confused:

bij transparant kan je toch ook de ondergrond wit maken, of niet soms :p

maar ik weet nu nog steeds niet of die zelfklevende wel of niet goed te gebruiken zijn

bij transparant kan je toch ook de ondergrond wit maken, of niet soms :p

maar ik weet nu nog steeds niet of die zelfklevende wel of niet goed te gebruiken zijn

Kijk eens in het spuitcabine topic. Daar staat een sticky waarin decals en stickers uitgebreid worden beschreven. Daar kan je lezen wat de ervaringen zijn met transparante stickers.

Wat betreft het gebruik van wit zijn er diverse oplossingen. De mooiste is een OKI sublimatie printer. Die print alle kleuren inclusief wit.
Voor de meeste zal dit niet bruikbaar zijn en dan kan je dus decals gebruiken met een witte ondergrond. Dat heeft natuurlijk ook nadelen. Neem even mijn avatar als voorbeeld. Ik zou dan de schedel wit willen maar de ruimte om de schedel en de letters transparant. Dat gaat niet zo maar.

Wat je kan doen is van het schedelwit een aparte decal maken. Die eerst plakken en daarbovenop de transparante decal. Trucjes als dit worden veel gebruikt.

Ook kan je de witte delen voorzichtig wit schilderen op de ondergrond en dan de transparante decal plaatsen.

Ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Back