Deep Dive Six

pompebled

Forum veteraan
Goedemiddag!

full

full

Deze Deep Dive Six tstaat e koop op dit forum, maar ik kan er geen informatie over vinden.
Wie kan mij helpen?

Is dit iets om als eerste duikboot aan te schaffen?
Te koop staat alleen de romp met ingebouwde Kehrer Jet.
[74011] deep-dive-six

Boven water ben ik al een 'poosje' actief, dus aan de bouwvaardigheden zal het niet liggen (hoop ik maar), ik wil graag wat meer info over deze sub vóór ik tot aanschaf over ga.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank u raf,

Maar is het een model om als eerste dynamisch duikend model aan te schaffen?

Groeten, Jan.

Hallo Jan,
ik heb een Deepdive al 25 jaar.
Het is een boot die mooi vaart en ook goed onder gaat.
Je moet alleen niet de oorspronkelijke doos gebruiken die er bij is om alles droog te houden.
Door de druk als die onder water is gaan de verschillende plastic soorten door de water druk van elkaar.
De lijm houd op de ene plastic wel goed en de andere niet.
Ik heb een bak van plexiglas gemaakt en er is een duiktank in.
Er MOET wel een diepte meter in anders komt hij veel te diep.
Ik had hem bij Heinert Gundert in Stuttgart gekocht, hij heeft ook nog wel onderdelen.
Stuur als je nog vragen hebt maar een mail via pb.

Hein

ps ik heb geen micro meer, had nr 206

ik heb de advertentie ook gezien...

Alleen weet ik niet of het zo goed werkt met de kehrer jet, deze zuigt namelijk water aan de onderkant van de romp aan, het is denkbaar dat het asymetrisch aanzuigen van water onbalans veroorzaakt bij langzaam varen ( bij hogere snelheden zal de lage regelaar dit compenseren....)

De originele aandrijving werkt denk ik beter..!

Groeten, jeroen

hallo

mijn hervaring met modellen is zo dat hoe kleiner hoe duurder ze worden
sharcon en seawolf zijn haast dezelfde boten met heel veel potentieel
ze duiken goed en zijn makkelijk naar statische duikende boten om te bouwen
en er is een hele boel hervaring mee door leden hier op het forum

exoten om mee te beginnen waar er maar weinig van varen raad ik dus normaal af
omdat het mislukken meestal leid tot een einde van onze mooie hobby
en zo staan er reeds veel boten ergens in een kelder of zolder weg te rotten
daarom wil ik in belgie terug het duikboten varen stimuleren en hebben we dus reeds 4 dagen gepland in mol
als je ziet dat de eerste dag verleden jaar reeds een paar oudgediende naar het water heeft gelokt en er op de laatste vaardag reeds mensen kwamen die schoorvoetend hun half afgebouwde onder het stof vandaangehaalde boten toch uit de koffer begonnen te halen bewijst dus mijn idee van wat er verkeert loopt
en daarom ben ik zo blij met dit groepje bouwers hier op dit prachtige forum te mogen hebben leren kennen
er is potentie en er zit zeker heel veel kennis hier in belgie en nederland
we moeten zeker niet onder doen voor duitsland wat modellen betreft
als je ziet dat er in de reportage over keulen ongeveer staat dat ze in duitsland eens beter zouden moeten gaan na denken over wat kritiek en wat ze aan het doen zijn
het betreft mark zijn rov en de geeltjes
dat voor een kost waar er in duitsland zelfs nog geen toren gebouwd wordt wij het klaar krijgen om boten te bouwen die veel publiek trekken en onder water betrouwbaar en goed presteren en niet onder doen voor modellen die 1000 en meer euro's kosten

dus hiet nogmaals mijn advies voor je eerste boot
koop er eentje waar je plaats in hebt ,die je niet een bom geld kost aan mini servo's en ontvanger en die hier op het forum reeds een paar keer is gebouwd zodat deze mensen je kunnen wijzen op de foutjes
de krick kan ik je helemaal niet aan bevelen hahahaah maar dat is een ander probleem

groetjes raf

Hallo raf,

Ik had al half en half besloten om deze romp niet als eerste probeersel te gaan kopen, hoewel hulp in de persoon van Hein, die er eentje heeft, beschikbaar is.

Ik ga eerst meer info verzamelen.

Groeten, Jan.

hallo jan

hein een goede vriend hahaha (hoort hij graag)kan je zeker met deze boot helpen
zie ook zijn raad reeds om niet de originele box te gebruiken
maar hij is ook een oude rot en kent de doe en dont's zeker wel als geen ander
info kan je hier steeds vragen en anders via pb
als je de websites van clubs bezoekt en naar de daar varende duikboten kijkt dan krijg je een goed idee van wat er allemaal zo in en op het water dobbert

groetjes raf

Back