Robbie TPC
Forum veteraan
Een deel van het ruim in de lak gezet, er komt een houtenplaatje met (gesloten) inslagmoer boven op de plek waar de motor zit.

De taak van die fundering is om de deksel te ontlasten.
Als bv de inslagmoer in de deksel zou zitten dan komt bijna het hele gewicht van het vaartuig aan de deksel te hangen, elke keer tijdens het oppakken word er dan in feite aan de deksel getrokken.
Misschien dat de deksel het wel zou houden, maar ik neem liever niet het risico.
Het kan 100 of 1000 keer goed gaan, er komt een moment dat de deksel zegt, 'ik hou het niet meer ik ga lekken'

Nu word al het gewicht gedragen door de fundering in de romp.

De taak van die fundering is om de deksel te ontlasten.
Als bv de inslagmoer in de deksel zou zitten dan komt bijna het hele gewicht van het vaartuig aan de deksel te hangen, elke keer tijdens het oppakken word er dan in feite aan de deksel getrokken.
Misschien dat de deksel het wel zou houden, maar ik neem liever niet het risico.
Het kan 100 of 1000 keer goed gaan, er komt een moment dat de deksel zegt, 'ik hou het niet meer ik ga lekken'

Nu word al het gewicht gedragen door de fundering in de romp.