Defecte chinook

• Topicstarter Topicstarter tjerk1977
  • Startdatum Startdatum
T

tjerk1977

Guest
Ik heb een 3 kanaals chinook gekocht voor mijn zoon. Alleen nu doet van de voorste 2 rotorbladen het onderste rotorblad het niet. Het blad blijft ten opzichte van de andere bladen qua snelheid achter, hij draait niet even snel mee als de rest. Het resultaat is dat hij niet van de grond komt en alleen maar rond draait. Wie kan mij en mij zoontje helpen dit op te lossen. Is er een reparateur of iets dergelijks in de buurt van Eindhoven of is dit zelf op te lossen.
Mvg Tjerk

Zit het tandwiel van die minder draaiende rotor misschien wat los op de as? Dat zou het te langzaam draaien kunnen verklaren.

even terug gaan naar waar hij gekocht is en het even laten zien.
is gewoon garantie als de chinook nieuw is.

mocht dat niet lukken kan je er mee bij mij langs komen, kijk ik er even na. in tilburg

mvg Hans

Ik gok dat het hier een Syma chinook betreft.

mini-chinook-s026-004.jpg

Als dat het geval is, zitten er op de zender aan de bovenkant 2 blauwe knoppen.
Dit zijn de knoppen om voor en achter te trimmen.
Zo te horen wil de heli erg naar voren dus probeer hem een behoorlijke hoop achterwaarts door veelvuldig op de "B" knop te drukken.
Als het goed is begint de rotor dan wat harder te draaien waardoor hij weer recht wil gaan hangen.
Het kan misschien zijn dat uw zoontje wat enthousiast met de knoppen gespeeld heeft. ;)

Hoi
het is niet hetzelfde merk maar hij lijkt er veel op. Is volgens mij ook hetzelfde type alleen staat er een andere naam op. Ik heb gedaan wat je zei alleen heeft het geen effect. Als ik hem op tafel zet en aan zet draait ie al rond hij komt niet eens de lucht in.
Ik gok dat het hier een Syma chinook betreft.

mini-chinook-s026-004.jpg

Als dat het geval is, zitten er op de zender aan de bovenkant 2 blauwe knoppen.
Dit zijn de knoppen om voor en achter te trimmen.
Zo te horen wil de heli erg naar voren dus probeer hem een behoorlijke hoop achterwaarts door veelvuldig op de "B" knop te drukken.
Als het goed is begint de rotor dan wat harder te draaien waardoor hij weer recht wil gaan hangen.
Het kan misschien zijn dat uw zoontje wat enthousiast met de knoppen gespeeld heeft. ;)

Hoi, ik zou graag langs willen komen hoe kunnen we afspreken en en vraag je er iets voor?

Ik ga helaas morgen net op vakantie voor een paar weken.
Maar je kunt over een paar weken langs komen, dan kijk ik er met plezier even naar.
Kost natuurlijk niets. ;)

Back