Definiering of beschrijving van ''drone'' versus ''modelvliegtuig''

Natuurlijk zijn ook de klassieke modelvliegtuigen gevaarlijk als je ze ondeskundig of moedwillig fout gebruikt.
Daarom zijn er regels zoals het niet boven groepen mensen vliegen etc. Het feit dat de burgemeester zowel drones als modelvliegtuigen noemt is eerder een gunstig teken dan niet.

Verder ben ik van mening dat je niet op type toestellen moet discrimineren maar op het type gebruik.

Wijze woorden Rick, ik heb ze ook al eens ingetypt :D
Een drone/modelvliegtuig op een club ergens achteraf is in principe ok (al vlieg je er schade mee).
Een drone/modelvliegtuig boven Schiphol is in principe niet ok (al vlieg je er geen schade mee).

Met een technische definitie van drone vs. modelvliegtuig snijd je jezelf in de vingers. Ik denk dat niet alleen het type gebruikt telt, maar b.v. ook het gewicht. Want dat is toch wel een belangrijke eigenschap als het om de te verwachte schade bij een botsing gaat.

Het is een beetje dezelfde discussie als je fiets meenemen in de trein. Wanneer is iets een fiets en wanneer niet? Tegenwoordig heb je elektrische vouwscooters. De NS blijft regels aanpassen want er komt telkens iets nieuws.

Martin

Back