DeLorean uit Back to the Future

hoi,

ik heb net zitten kijken naar de eerste back to the future film.
ze gaven hem nog eens op een vlaamse zender.
ik heb hem vroeger 1000x gezien denk ik maar het was toch al weer een hele tijd geleden.

wat me wel opviel was dat er verschrikkelijk veel detail aan deze wagen is,
ongelofelijk hoe je het klaarspeelt.
geweldig project.

mvg tim

Dank je wel Tim, er zitten inderdaad veel details op de auto, zoveel dat je eigelijk 'door de bomen het bos niet meer ziet' :D

Hier nog een foto van het diecast model en de kleur van Motip,

CIMG3266.jpg

Ga je ook je zender aanpassen, zoals in de film?
Dan is het plaatje écht kompleet!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet nog een zender kopen voor deze auto, het mooiste is natuurlijk als de zender het zelfde type is als in de film. Ik heb alleen geen idee wat van zender ze gebruikt hebben in de film. Er is vast wel iemand op het forum die de zender herkend, wie o wie ?

Update,

Ik heb het motordeck zwart gespoten, het zwart krijgt nog een licht laagje staalkleur,

Motordeckzwart.jpg

De zwarte delen heb ik afgeplakt en vervolgens de body gespoten,

CIMG3289.jpg

Er komt geen blanke lak op de body, ik ga wel de body wat verweren/verouderen zodat het 'nieuwe' eraf is,

CIMG3290.jpg

Het dashbord moet nog even wachten, omdat ik eerst moet weten hoeveel ruimte het chassis nodig heeft voor de electronica/mechanica.

CIMG3293.jpg

Met een beetje mazzel is de body volgende week zondag helemaal klaar,

CIMG3297.jpg

Volgende update, z.s.m. :yes:

@ Robbie TPC,
Heb het filmpje een paar keer bekeken en kon ontdekken dat het hier om een futaba zender gaat, dit is ff te zien op moment dat de counter op de zender begint te lopen, onderste type plaat is in dit filmpje slecht te zien, ik zal zo de bttf deel 1 in hi-def ff voor je bekijken of ik het kan ontdekken!

Groet Tom

@ Robbie TPC,

Heb zojuist uit mijn hi-res beeldmateriaal van BTTF, het model en type kunnen achterhalen van de gebruikte zender!!!

Futaba PCM FP-t8sga-p

Met google vond ik zelfs een vergelijkende afbeelding, alleen waren in het plaatje wat ik vond de letters "PCM" rood ipv groen zoals in de film.

Groet Tom

Bedankt Tom :!: :worship: Ik had net ook de film bekeken maar kon het niet goed zien.
Misschien dat ik ergens een tweedehandsje kan vinden voor een leuke prijs.

@ Robbie TPC,

Ben blij dat ik je ermee kon helpen, hopelijk vind je er idd eentje.
Zag via Google dat ze in 35mhz en 72 mhz waren, zal wel ff neuzen wat er te vinden is, die laatste frequentie is niet bruikbaar voor NL en de eerste is geloof ik voor vliegen gereserveerd, wie weet is er een 40mhz variant ofzo!

Groet Tom

p.s. jouw gedrevenheid motiveert om hier actief bezig te zijn, tnx

Het zal niet meevallen om er ééntje te vinden, maar het hoeft geen werkende zender te zijn.
Als ik enkel een omhulsel/kast van de zender kan vinden zou dat ook goed zijn, dan haal ik de ingewanden uit een nieuwe zender en plaats ze dan in de Futaba :D

idd, oud omhulsel met nieuw hart! dan kan je ook de kast gebruiken om hem geheel aante passen.
Heb net trouwens op je blog ff een antwoord gezet over die starwars-vraag!

Groet Tom

@ Robbie TPC,

Misschien heeft Corrien hier op het forum wel een idee hoe je aan zo'n zender kunt komen.
Als ik me niet vergis is dat toch zijn werk irl !

Groet Tom

Ik zal een oproep plaatsen bij het 'gevraagd' forumdeel;-)

Mini update,

Zojuist de voor en achterbumper op de body gezet om even te kijken hoe het geheel staat,

DeLorkleingroot.jpg

Laatst bewerkt:
moest ik dit topic niet van in het begin gevolgd hebben zou ik zeggen dat je gewoon met photoshop het schaalmodel vergroot hebt....

echt prachtig!!!!

Thanks a lot guys, ik ben er zelf ook zeer tevreden over:yes:
Om maar even een quote uit een film te gebruiken ' Sometimes I amaz even myself '
Vandaag ga ik de time-circuit uitlaten maken, zal vanavond het resultaat posten;-)

Nog niet veel resultaat voor wat betreft de uitlaten, eerst moet ik alle panelen op papier/karton zetten.
Best een ingewikkeld onderdeel om te maken, door de wirwar van kabels en andere tutters en bellen is het soms moeilijk te zien,

CIMG3313.jpg

Ondertussen heb ik ook de quote op de geluidsmodule gezet,

Morgen de rest.

Laatst bewerkt:
Hoi Robbie,

Briljant..
Ik kan zaterdag even langskomen met m'n delorean, kun je wat foto's maken?
Ik woon ong. 15 min van Haarlem.

Ik weet alleen niet hoe ik m'n tel. nummer kan geven zonder dat iedereen dat ziet.

groet, wouter

Hoi Wouter, bedankt voor je compliment en je aanbod:worship:
Ik heb genoeg foto/film materiaal om de auto af te maken, ik neem aan dat je als DeLorean eigenaar aanwezig bent bij de opening van de nieuwe garage in september ?

Back