DeLorean uit Back to the Future

Ik heb me net geregistreerd, enkel en alleen om dit onderwerp via e-mailnotificatie te kunnen volgen :D

Geweldig project! Ik hoop op een snelle update :thumbsup:

Bedankt voor de complimenten, en welkom op het Modelbouwforum !
Ik heb nog geen update over dit project, maar er zijn genoeg andere mooie projecten te vinden op het forum waar andere mensen mee bezig zijn.

M'n zesde zintuig zegt dat ik je ergens van ken, klopt dat ?

Nee, niet dat ik weet. Volgens jouw site heet je Robbie en ik ken geen Robbie uit Haarlem. In ieder geval, ik kijk uit naar je update.

Dit gaat wat verder dan RC. Ik had nooit gedacht hier propfreaks aan te treffen!

Geweldig project, ik had m'n twijfels bij de "klei stage", maar die twijfels zijn snel geschuurd en geplamuurd...

-=[NOTIFICATIE AAN]=-

Leuk om te weten dat er iemand is die van props houd, propfreaks is een uitstervend ras helemaal in Nederland is het een zeldzame aandoening:-)

Ik had ook m'n twijfels over de klei stage, stond zelfs op het punt om de handdoek in de ring te gooien.
Klei is een mooi materiaal als je er goed mee om kan gaan, boetseren is een vak appart en is niet voor mij weggelegd. Ben achteraf blij dat ik gekozen heb om de Delorean te maken i.p.v de Pontiac TransAm.

Propfreaks zijn idd wat zeldzamer in Nederland, maar ze zijn er wel.

Boetseren is heel moeilijk. Je moet er talent voor hebben. Maar op deze manier kom je er ook wel gelukkig, misschien met wat lammere handjes...

Huh? Dus je gaat geen KITT maken? ;)

Domme vragen bestaan niet.

Props zijn zeg maar rekwisieten uit films. Een propfreak is iemand die ze bv verzameld...

Het is ook een hele grote hobby. Hele gemeenschappen van prop replica makers etc.

De Delorean is een movieprop.

Jammer dat er niet nog een laatste film komt ofzo :(
Zelfs na al die jaren zie ik nog steeds graag alle 3 de delen van de films.
Heb ook de originele 3 DVD Box.
Hoop dat de TS snel zijn project afheeft !

@SIR-ROUND, hij was idd laatst nog in Idols. KITT ga ik verlopig nog niet maken, als de DeLorean af is ga ik waarschijnlijk de Lotus Esprite maken uit The Spy who Loved Me.

@Niels, Ik zal het weekend weer een update posten;-)

Update,

De bevestiging van body op chassis is klaar.
Om de positie van de klemmen te bepalen op de body heb ik eerst de klemmen met schroef aan de body geklikt. De schroefkoppen had ik wit gemaakt zodat ze een afdruk maken aan de binnenkant van de body, vervolgens twee gaten geboord in de body.

stempel.jpg

Eén helft van de body is iets dikker dan de andere, daardoor lagen de twee klemmen niet op de zelfde hoogte. Met wat schuurpapier en een ringetje van 1 mm dik was het probleem opgelost.

klemmen.jpg

De schroeven heb ik laten verzinken in de body zodat ze met een laagje plamuur niet meer te zien zijn,

schroefwitkop.jpg

Nu kan ik me wat meer richten op de details van het model, volgende stap word dus de voorkant van de auto.
Dit is één van de belangrijkste onderdelen van de auto,... auto's zijn meestal het eerste te herkennen aan de koplampen, bumper, grill. Als dat allemaal niet klopt is het geen DeLorean.

voor-2.jpg

Ziet er weer erg heftig uit. Ben benieuwd hoe je de lijnen etc. aan gaat brengen...

De materialen die ik ga gebruiken voor de neus worden hout (met polyester) en aluminium.
aluprofiel.jpg

Hier een ruwe opzet,
neus.jpg

't is geen gips maar een acrylverf laag die op sommige plekken niet helemaal droog was toen ik de kap ging maken.

@Gammapooka,
Echte DeLoreans zie je niet vaak, ik dacht dat er 8000 auto's gemaakt zijn.
Zal aardig wat centjes kosten.

Dit is trouwens ook een mooi exemplaar, waarschijnlijk gebruikt in de eerste film,

DeloreanBTFHR.jpg

Deze foto is gemaakt in universal studio`s parc, LA. Ben er zelf geweest en ze hebben er ook een soort van losse cockpit voor het close-up filmen tijdens het rijden. Totaal hebben ze er een aantal gebruikt meen in.

De attractie is erg leuk verzorgd met veel special effects.

@Gammapooka,
Echte DeLoreans zie je niet vaak, ik dacht dat er 8000 auto's gemaakt zijn.
Zal aardig wat centjes kosten.
]

Bij mij in de buurt is trouwens een DMC shop.
Even zoeken op internet. Het is in Grootebroek Noord-Holland. tegenover het politie bureau daar.. (voor als je op google earth zoekt) Staan altijd een paar Delorean's buiten :D

Back