Delta

Een fx 18 van futaba is een hele goede zender waar alles op en aan zit wat je nodig heb voorlopig.

en ik heb hier een multiplex cockpit MM liggen en die doet het ook nog steeds perfect.

(om het voor jou even wat moeilijker te maken ;) )

om voor jou de keuze tussen alle zenders wat moeilijker te maken...

is dat duidelijker?

dus om je een beetje te pesten :wink:

Er zijn geen slechte zenders meer een fx 18 is ruim voldoende maar andere merken hebben ook goede computerzenders want die heb je wel nodig.

Gunskes
Jij vroeg ook nog hoe ik hem de lucht in gooi die zagi van mij.
Ik pak hem met mijn duim aan de bovenkant en met mijn andere 4 vingers aan de onderkant vast.
Maar wat wij ook doen is de accu de accu aan de onderkant gewoon op het schuim plakken je kan dat dan als rompje beetpakken.

De meest dimpele zender heeft tegenwoordig al snel een bruikbare mixer voor een delta. Alles met een mixer is dan bruikbaar.

Bij je keuze moet je echter ook rekening houden wat je nu of in de toekomst verder wilt.
Alleen voor 1 delta nodig, of ook meerdere ("gewone") modellen.

De de iets duurdere zenders hebben:
- meer modellengeheugens
- handiger menustructuur
- duidelijker display met meer info
- "elektronische trims". Alle trimstanden worden per vliegtuig automatisch bewaard
- meer mogelijkheden om servostanden in te stellen.

Vaak blijkt dan dat een iets uitgebreidere zender dan de meest simpele de voorkeur heeft.
Topzender echter niet nodig.

Zelf kan ik prima uit de voeten met een multiplex cockpit MM. 9 modellen, mixers, expo, servo instellingen, elektronische trims
De FX18 van futaba heeft meer mogelijkheden dan de meeste mensen nodig zullen hebben.

hey,

-> Multiplex Cockpit MM = £135.00 = +-200 € (kaal)

-> FX18 van futaba = 366€ (heb de prijs wel op de site van Robbe moeten zoeken :roll: )

maar met:
  • 1 FX-18 transmitter with 8 RSZ 750 mAh NC transmitter battery
    1 R-147F receiver
    3 S 3001 servos, with accessory pack
    1 Switch harness with charge socket
    1 Pair of crystals

Wat is volgens jullie de beste aankoop, als je er rekening mee houdt dat ik later misschien wel nog wil groeien en dus ook naar
brandstof-vliegers en misschien wel naar heli's zou willen overschakelen?

Wat zijn er verschillen tussen de die Cockpit MM en die FX18 ??

maar als ik het zo hoor kan je dus niet miskopen?
Het is kiezen tussen goed en beter

Als iemand betere/andere modellen vindt, ze zijn altijd welkom.

Alvast bedankt, Gunskes

Als het in prijs niet zoveel uitmaakt en geen voorkeur hebt voor het uiterlijk voor de 1 of de ander (cockpit beetje infantiel, fx18 wat mieterig :lol: ), dan heb je aan de fx18 de betere zender.

hmm de prijzen van de fx 18 zijn wat hoog asl je ze bij robbe direct koopt ik heb de identieke set 1,5 jaar geleden gekocht en toen betaalde ik er 289,- voor.
zeer fijne zender met meer dan voldoende optie voor de beginner en de gevorderde.

groet,

vinze

Dit zit erbij:
ROBBE/ FUTABA FX 18 4/14 Kanal FM Microcomputer – Fernsteuerung. Zum Lieferumfang gehören: Sender, Empfänger, Quarzpaar, Senderakku, 3 Servos und Schalterkabel.

Dus geen ontvanger accu maar als je electro gaat vliegen heb je die niet nodig.
Je heb dan een zender waar je jaren mee vooruit kan er zitten vele mixers in ook voor grotere zwevers.
De meeste modelvliegers hebben nooit meer nodig.
Je moet wel om een 35 mhz zender vragen want volgens mij hebben de bootjes 40 mhz ook al is dit tegen woordig vrij volgens mij.
En kijk op de club waar je wil gaan vliegen welk kanaal het minste gebruikt wordt.
Koop dat kristal erbij het is bij de prijs inbegrepen.
Kijk als je toch in Duitsland ga bestellen of je ook accu's wil want die zijn bij www.modellhobby.de ook goedkoop er komt wel 12 euro verzend kosten bij dus des te meer je in 1 keer doe des te goedkoper.
Anders moet je iedere keer 12 euro betalen

Ok allemaal bedankt voor de info voor de zender.

Ik had nog een klein vraagje,

Op een delta zit normaal gezien een duwprop, zetten jullie daar een klappropeller op ? of bestaat dat niet voor een duwmotortje.
En wat voor een prop zou dat dan moeten zijn. Ik zou een speed 400 erop zetten (motor)

Alvast bedankt,

Gunskes

Een gunter propje deze heeft iedere modelbouwzaak ze zijn goedkoop.
En je kunt ze er zo op duwen alleen omdat het een duwprop is moet je het zwarte busje er uit halen en het er van de andere kant indrukken.
zodat de bolle kant van de prop aan de voorkant zit.

Back