Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Lange afstand naar Noorwegen, gaan de foto`s onderweg verloren ;-)
Hier werken ze ook prima.
 
Noorse defensie wifi.... Die blokken al het materiaal wat mogelijk blote vrouwen bevat.

Mmmm... vraag me af wat voor foto's t zijn :mrgreen:
 
Weer iets verder aan het airframe, speedbrakes zijn voorlopig klaar en passen nu prima, weer gedemonterd omdat ze toch alleem maar kunnen beschadigen:

GroteFoto-UVMGCVMG.jpg


Verder gegaan met servo brackets inlijmen van de hoogteroeren, flaps en slats. Ook de hoogteroer scharnier pennen aangepast. Origineel zijn het messing bussen en pennen met koolstof ingelijmd. Bij de oranje heb ik dat vervangen door puur koolstof pennen van 10mm en op maat gemaakte kunstof lager bussen. Werkt daar prima dus ook op deze kist. Is 130gram lichter en zo kan ik altijd onderdelen uitwisselen mocht er iets kapot gaan.
GroteFoto-TNQYX6NH.jpg


De flap servo's is bij de oranje kist een kriem om bij te komen via onderstelgat maar dat kan anders. Heb ze nu gewoon van buitenaf gemonteerd, dus een groot gat in de romp. Gelukkig zit er bij de echte een soort van radar absorberende platen voor die ik hier handig als afdek plaatjes heb gebruikt.
GroteFoto-J4AVWXCK.jpg


Luikje gemaakt voor rudder servo:
GroteFoto-7KBDTKVD.jpg


Vleugel hoofdliggers zitten er al in, alleen de voorste dowels nog. Voor de romp gaten heb ik de oranje vleugels gebruikt zodat de passing precies hetzelfde zal zijn. Zo kan ik zelfs de vleugels met de kisten uitwisselen mocht dat ooit nodig zijn. Ook de hoogteroeren en kielvlak zijn uitwisselbaar.
GroteFoto-TI4QCYYN.jpg


Onlangs nog een paar mooie motor straps van René gekregen, passen perfect!
GroteFoto-4IPXC8KW.jpg


Verder met de slat aansluiting (Leading edge flaps) en daarna langzamerhand verder naar voren. Eerst de radar neus verwijderbaar maken en daarna wellicht verder met de tweezitter conversie.

Groetjes,
Gerald
 
Lekker bezig weer hoor, mooi werk.
Ik bekeek ook even het nieuwe hobby hok.
(hok is oneerbiedig, moet eigenlijk zijn ,,design en production department'' ).
Ook hier vindt je de modelbouwers geest terug.

- Opbergkast op wieltjes = handig.
- Veel opberg mogelijkheden, je hebt natuurlijk massa's aan klein gereedschap en klein spul.
- Rondom je model kunnen werken.
- Vliegtuig op oude tuinstoel dekjes.
- Blik olie als krikpunt ;-)

Haha, zijn weer smul foto's ,,blijf het volgen Gerald.
Ben al benieuwd wat je met achterste cockpit gaat doen, maar alles op z'n tijd. :-)
 
- Opbergkast op wieltjes = handig.
- Veel opberg mogelijkheden, je hebt natuurlijk massa's aan klein gereedschap en klein spul.
- Rondom je model kunnen werken.
- Vliegtuig op oude tuinstoel dekjes.
- Blik olie als krikpunt ;-)
Tsja, als je het dan nieuw in mag richten met jaren knutsel ervaring........;)

Groetjesss,
 
Meiringen.

Onlangs nog een paar mooie motor straps van René gekregen, passen perfect!
GroteFoto-4IPXC8KW.jpg


Verder met de slat aansluiting (Leading edge flaps) en daarna langzamerhand verder naar voren. Eerst de radar neus verwijderbaar maken en daarna wellicht verder met de tweezitter conversie.

Groetjes,
Gerald[/QUOTE] kijk dat is goed nieuws ,wat een prachtig toestel ,machtig om te zien dat je er een zelf gebouwde turbine in zet !
Ben al aan het rond neuzen voor onderkomen in meiringen , wil er zo graag heen .
groetjes Rene.
 
Zoooo, soort van winterstopje gehad, nu weer lekker vol motivatie door aan de dual. :yes:

In een poging transport en toegang in model wat makkelijker te maken besloten om de neus afneembaar te maken, zo heeft marijn het ook al gedaan.

De zaag er in:
GroteFoto-UIO4SUX3.jpg



Ginne weg meer terug! Wel een lekker groot gat waar ik straks makkelijker bij de ontvanger, accu's en luchtkleppen kan:
GroteFoto-QQYYT7T7.jpg


Twee spantjes pas gemaakt met laagje plastik er tussen:
GroteFoto-LBGI8CPA.jpg


Terug duwen met lijm ertussen en vast tapen maar:
GroteFoto-GLTOSFZG.jpg


En voilá, afneembaar neusje, zit zo trak als een snaar, geen bewerkingen nodig:
GroteFoto-L4FCD7UW.jpg


In een seconde er af geschoven:
GroteFoto-RDTFQZT3.jpg



Gróóóte klus; alvast begonnen met het onderstel weer helemaal zelf maken. Voordeel; alles is reeds uitgetekend en een keer gemaakt dus het meeste denkwerk kan achterwege gelaten worden. Zo ook bijvoorbeeld de aluminium velgen, ik had nog het blok waar ik de vorige uit gehaald had met door geboorde gaten, kwestie van dieper boren en nóg twee velgen uit draaien:
GroteFoto-H4HLPAZD.jpg


Bij gebrek aan CNC apperatuur, tussenschotjes gewoon met figuurzaagje er uit halen, daarna met zoetvijltje mooi maken:
GroteFoto-QRDUFTBZ.jpg


En weer twee hele mooie "bling-bling" velgjes. Erg jammer dat ze later weer gespoten moeten worden, een metaal bewerken blijft toch wel een beetje een ekster ha ha ha! :cool: Nog in afwachting van een setje schaal boutjes en moertjes die er op moeten.

GroteFoto-LTCUEXXN.jpg


Marijn is inmiddels ook al een heel eind met de tweezitter mal, binnenkort meer hierover.

Groetjesss,
 
Maareuh.. Hebbie ook plaatjes van de conversiekit??? ;-)
Yep, moest nog effe de schuur een beetje kuisen.....;)

Marijn hard bezig geweest met de tweezitter mallen. Hij had al een poos een dual mal maar die was niet helemaal precies ok. Nu grotendeels aangepast, achterste kap gedeelte moet nog iets aangepast worden maar er worden nog nieuwe mallen gemaakt voor het glas vacuum trekken, dat komt later nog.

De hoofdmallen heb ik inmiddels binnen en wordt hard aan gewerkt. Geeft meteen een heel ander aanzicht aan zo'n kist, hier de afdruk gelijk effe op de romp gelegd: :cool:

GroteFoto-8HLNF77F.jpg


De kap uit de mal, op de achtergrond een extra dikke pas mal die ik gebruik om op de romp de cockpit rand passend te krijgen:
GroteFoto-JASM3J7V.jpg


Kap nog in de mal
GroteFoto-67FX74J4.jpg


Komende weken weer lekker wat te doen, binnenkort langs de echte om het interieur effe na te meten.

Groetjessss,
 
Meende al wat te missen :schrik: , ik zet het mes er niet in haha. Dat gesloopte stukje kan ik wel gebruiken, kan ik een een kuiper maken :rolleyes:.

Grtsss
 
Hoe/waarom blijft het neusstuk zitten, gewoon omdat het klemt??? :confused:


jan.

Zo te zien is het een schuifsysteem. Ik kan me alleen voorstellen dat wanneer je in rugvlucht vliegt, de neus eraf zou kunnen vallen als hij verder op geen enkele manier geborgd zit?
 
Back
Top