Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

He Gerald, ik was net klaar met typen en zag dat je ook bezig was met je draadje.

Super gemaakt weer zeg, ook een voor mijn lange verlang lijst haha.

Groeten,
Peter

Tnx all!!:zon:

Vandaag weer eens wat gedaan, lamp huisjes zwart gemaakt en de serialplates er op gezet. Ook de reflectortjes chroom gespoten. Dat doe ik met Motip-chrome wat ik nog had van mijn avonds F16. Deze lak is totaal onbruikbaar voor outdoor kwam ik achter maar achter de lamp lensjes zit het redelijk goed besschermt. Ook nog wat draden getrokken door de kist, ginne gemak, lastig om dat te doen in een afgewerkt model. Het licht effect komt goed over en ik denk dat ze bij een zomerdag goed zichtbaar zijn. De units kunnen bij de echte apart geschakeld worden, voorlopig gebruik ik ze beiden om zichtbaarheid te verhogen. Ook probeer ik zo twee verschillende types uit, een setje is warmzachte kleur 12000mcd sterkte, de andere is sterker met 18000mcd maar heefd een kille blauwe gloed zoals je ziet bij neon lampen. Effe kijken welke het beste lijkt bij daglicht.

Groetjes,
Gerald

Aansluitingen, geslepen uit een printplaat met erachter koperen tracks, simpelweg met één boutje vast, eenvoudig te vervangen.
GroteFoto-ABVHOTTT.jpg

Lenzen en reflectors gespoten:
GroteFoto-DKQ6KZFC.jpg

Serial plaatjes:
GroteFoto-AWFZ3ZFD.jpg

Testje, ziet er behoorlijks krachtig uit lijkt me;
GroteFoto-EWUJSEI4.jpg

Dit komt zeker rechtstreeks uit het magazijn op vlb Volkel na je laatste bezoekje!
En dan heb je het over mijn geduld met beplaten van mijn plugje.
Ik ben zwaar onder de indruk van al dit moois dat je maakt. :worship:

Grtz,
Peter

Nope, maar de foto's ervan wel!

Toch lijkt het er wel op dat Gerald een verklein masjien heeft staan in zn schuur! Puik werk!

Maar ik wil net zeggen, vlak jezelf niet uit peter!

- Off-topic-
Bedenk me nu ineens dat ik jou nog wat beloofd had over een nozzle Peter.... sorry...
Helemaal vergeten, vader geworden kort na je mail.. t is me ontschoten, ik ga ff op zoek voor je!
-On-topic-

compliment

jeetje wat is dit mooi hoor.
ik hoop je snel een keer op leeuwarden te zien (met kist)
en ik denk niet dat ik de enige ben.
gr sander P.S ga zo door
full

Laatst bewerkt door een moderator:
About Turbine wheel and Nozzle Guide Vanes

Dear Mr.Rutten,

I examined your web address. Your web is wonderful and your model plane is very good. For this reason, I congratulation you.
You are wery helpfull man with your experiences and with your support.
I downloaded some technical knowledge from your web address.
I decided to make the F-16 plane.So, ı want to ask some question. You can find my question on below.

1.F-16 plane-engine was made by you?
2.All parts related with engine were made by you?
3.I think that DA turbine and NVG,made from inconel, are very important part for this plane. How did you make these parts.?
4.If it is possible, can you make these parts for me.If It is Ok, can you send me your offer. What is the your price for DA turbine and NVG?

Thank you for your support. I am waiting for your reply and support.

Best Regards..

@Gerald:

HEEEL erg netjes gemaakt, prachtig hoe je ook laat zien hoe je het doet, top! :thumbsup:

@Emir,

Like Martin(Frema) posted in my topic
"Here you have the link for the ngv and turbine wheels."
JETMAX | Home

It may be sensible to remove your e-mail address in your post above, because it may cause you some spam in your mailbox. It's better to pb your address. By clicking left on the persons name and then on "stuur een privébericht naar xxxx".

About your questions:

when building a turbine, most parts are self-made by us. Unfortunately some parts are really complicated and impossible to manufacture without the right equipment. Components like compressor, bearings, tubrine wheel and NGV are mostly bought. Some here make turbine wheels and NGV themselves. NGV's are mostly made of Stainless steal instead of Inconel. This is because Inconel is very rare and expensive. The turbine wheel is always made of inconel, because it's under a lot of stress (thermal and physical).

Hope you can do something with the information :)

Best Regards,

Rik

Laatst bewerkt:
Hi Emir, most have been said here already, not much to add on that. :D

As you might have guessed, I don't make turbine wheel, NGV and compressor myself, they are purchased at the mentioned links. Also I can mention you that I don't do mass production, I don't make parts for others as it's way too time consuming to me. I enjoy this hobby very much and if I would make large production I would need to search another hobby to relax.......;)

If you need any specific info I can always help you out, just send me a PM or post the question on my turbine thread so others can use/share the info as well. [18237] kj66-conversies-6

Best regards,
Gerald

Gerald.

Jouw foto met de brandende leds : 4,2 V zeg je ?
Op die foto zien we toch een 2S lipo ?
da's toch meer als 7V zelfs ?

zie deze post.

full

Gerald, zijn deze led's niet meestal 3.1V forward spanning? (spanning over LED tijdens branden).
(ik geloof 3,25V uit een paar posts van je terug waar je de led's voor de ring vandaan hebt?)

In geval van de 3.25V diodespanning zullen je LED's minder fel branden met deze topologie (3 leds serie).

Ik weet dat het je misschien niks boeit :p, maar zet overigens nooit een hogere spanning dan de forward spanning over de diode. De LED gaat niet feller branden, maar gaat zeker in levensduur achteruit! voor de netheid altijd ff weerstandje gebruiken (krimpkousje erom ofso)... Die reken je uit door : (Voedingsspanning - aantal LED's*diodespanning)/stroom door de LED
dus stel een 2.1V,20mA diode op 5V:
(5-2.1)/20mA = 150Ohm

LED's kun je trouwens hier ook redelijk goedkoop en snel bestellen.

succes verder met het mooie project;)

Gr. Rik

LED spanning is afhankelijk van de kleur. In alles-over-leds-met-calculator hebben we veel informatie verzameld over LEDs en het berekenen van de noodzakelijke! weerstanden, met calculators.

@Rik
Bij 2s2p heb je een stroombron getekend, ik neem aan dat je een spanningsbron wilde tekenen?

....
@Rik
Bij 2s2p heb je een stroombron getekend, ik neem aan dat je een spanningsbron wilde tekenen?

het plaatje is gekopieerd van 1 a 2 pagina's terug (die link die ik erboven heb gezet).
zover ik weet is de LED spanning afhankelijk van de datasheet ;) haha

Het staat hier getekend als zowel spanning als stroombron. spanningsbron heeft een + en - notatie, stroombron heeft een horizontale streep in de cirkel. soma staat er ook een pijl in de cirkel als stroombron (met de richting van de stroom).

Het is wellicht wat onhandig getekend, maar we snappen wat hij bedoeld :p

Gr. Rik

Gerald.

Jouw foto met de brandende leds : 4,2 V zeg je ?
Op die foto zien we toch een 2S lipo ?
da's toch meer als 7V zelfs ?

Hoi, er zijn verschillende led's in gebruik en daardoor worden enkele schema's en gebruik door elkaar gehaald. De afterburner ring maakt gebruik van 2,4V led's. Deze worden aangestuurd door de controler van xicoy en hoef ik verder niets aan voorschakeling te doen. De originele ringen hebben ook 3 series van deze 2,4v led's dus da's gelijk. De landingslampen zijn 3,6v led's en zoals je merkte aangesloten op een 2S lipo. Ik had echter eerder gemeld dat ik maar 1S gebruik, bij de foto gebruikte ik inderdaad een 2S maar daar heb ik maar één cel via de balancer kabel aangesloten. Deze komt inderdaad op 4,2v maar dat heb ik vantevoren getest. Ik heb een nauwkeurige variabele voeding en heb diverse spaningen getest en heb er enkele met opzet opgeblazen om te zien waar en hoe dat gebeurt. Deze superfelle led's gingen pas bij 5,5V en je kunt inderdaad bij diverse voltages een andere kleuren spectrum zien. Echter bij de max. lipo waarde van 4,2V bleef hij nog steeds héél fel, naar mijn mening zelfs feller dan bij de opgegeven 3,6V. Dus hou ik het lekker simpel en laat dat weerstandje gewoon weg. Mijn beredenering was ook dat als ik nu een voorweerstandje aansluit voor 4,2V dat dan de led minder fel gaat worden als de lipo wél naar 3,6 volt zakt. Ik kijk wel hoe de levensduur is, ik kan ze simpel vervangen en ze kosten geen drol maar als dat al té vaak gebeurt kan ik in de aanvoer leiding alsnog een weerstandje solderen.

Grtz,
Gerald

Laatst bewerkt:
Back