Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Precies. Kijk wat je scherm formaat moet zijn en zoek een passende of iets groter. Op ebay staan vast genoeg. Als je hem open hebt zal het vanbinnen simpel zijn. Accu en printje met usb en scherm. Je kan alle schermen voeden vanuit 1 centrale lipo.

Als er ruimte in mijn volgende kist ga ik ook een verlichte cockpit maken en zon schempje, staat leuk.

Da`s ook wel weer heel erg mooi en simpel.
En belangrijker nog, goedkoper dan de setje die ik op JP gezien heb :yes:

En dan nog ergens een leuk filmpje samenstellen, beetje zoeken op flightsim sites brengt me al een heel eind denk ik:

Laatst bewerkt door een moderator:
En heefd de echte F16 niet ook giro,s om hem in de lucht te houden[/QUOTE]

Tuurlijk , wel 3 ,en een flightcontrol computer en tig sensoren om hem in de lucht te houden.
De piloot stuurt alleen maar de richting die hij wil, en het vliegtuig bepaalt of dat kan, en met hoeveel roeren, uitslag etc.
De stuurknuppel stuurt transducers aan, welke omgezet worden in electrische en hydraulische signalen.
Dit heet niet voor niets de ,,electric jet''.
Ben benieuwd naar die cmfd's in de cockpit.
Normale informatie is in groene letters op zwarte achtergrond, maar ze kunnen ook gemakkelijk een kleuren foto presenteren.

Ha, genoeg te doen komende winter, ik blijf het volgen Gerald, ga lekker door.

CMFD Color Multi Functional Display's

De Hsi is ook een CMFD en na de laaste mod.(hij is nog niet hier geweest) is de Threat waring display ook een CMFD.

We hebben meerdere giro's 4 voor Pitch, 4 voor Rol en 4 voor Yaw (flightcontrol systeem is 4 x uitgevoerd), de ringlasers giro's voor de navigatie(voor de mod.) en de standby attitude giro

een beetje exstra info maar het verhaal van Chris klopt in grote lijnen wel

Laatst bewerkt:
[
een beetje exstra info maar het verhaal van Chris klopt in grote lijnen wel[/QUOTE]

Tja, AVT-ers, daar kan ik niet tegen op haha.
Misschien tot volgend jaar als BM Lw ook in Woensdrecht zit.

Groet.

gerald,

heb je voor mij ook het scharnierpunt van het hoogteroer in cm van de voorlijst van de echte?

ik ben bezig met een 30mm edf f16 in de schaal 1/32 misschien word de kleur ook oranje..... :-)

heb je voor mij ook het scharnierpunt van het hoogteroer in cm van de voorlijst van de echte?

Ik kan je wel even helpen hoor,
De pivot ligt op 110 cm van de voorlijst en 131 cm van de achterlijst.

Idd, zulk hoogstaand handwerk is niet uit te drukken in geld.

De mal die gerald heeft gebruikt kan ook compleet vliegklaar geleverd worden, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat een kist dan €18.000,- doet...

Gerald zn bak is homemade, simpelgezegd niet in geld uit te drukken... Qua materiaalkosten zal t minder kosten, daarom maak je iets zelf, maar de tijd en effort is hetgeen wat iets onschatbaar maakt!

Juust, ik zie mijn modellen als een soort kindjes en da's niet in geld uit te drukken maar Melvin's schatting lijkt er aardig op.....
(Niet dat ik zoiets kan betalen mensen, meeste is eigen arbeid met hier en daar wat hulp......:D)

Effe wat anders tussendoor, wat werk aan m'n F15. Heb onlangs de kist voorzien van autostart, geen zware duikfles meer, Gerald goes electric ha ha ha! Zie ook [145906] welk-type-electromotor-voor-starter-3 . Dan wat lampies op m'n F15. De afterburner ring van m'n F16 vond ik wel erg leuk en grappig dus die dan ook maar op de'n eagle :D. Electronische controler uit spanje besteld voor 25,- de ledjes kosten 0,09ct per stuk waarvan ik er 2 x 45 nodig heb.

De ringen maak ik van printplaat, met een schijfboor de ringen uit geslepen:
GroteFoto-K3ATF8IR.jpg

Led gaatjes merken en boren, alle twee tegelijk natuurlijk, gaat een stuk sneller:
GroteFoto-PLUTMPD8.jpg

Led's er in steken:
GroteFoto-7EM6LVVJ.jpg

En hier de ringen gesoldeerd, getest en een donker kleurtje gegeven, avond mee bezig geweest. Morgen het zaakje inbouwen.
GroteFoto-X48GAZVB.jpg

GroteFoto-WRJSLUB8.jpg

Groetjes,
Gerald

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je geen F15 draadje meer Gerald?!?

Denk ik wat nieuws te vinden over de F16 is ie met z`n F15 aan het prutsen :thumbsup:

Back