Demontage BL500L motor (Trex500)

Tijdens het afstellen van de afstand tussen het motortandwiel en het hoofdtandwiel blokkeerde van het ene op het andere moment de motor (BL500L/Trex500) in beide richtingen. Er is nog een vrije slag van een aantal mm.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er iets in de motor gevallen is, geen geluid bij schudden, en zo 'voelt' het ook niet.
Hoe dan ook, ik zal de motor moeten openen.
Alleen zie ik niet hoe.
Ik heb een tang op zowel de onder- als de bovenkant gezet maar zonder resultaat.
Graag de verlossende woorden hoe dit aan te pakken.
B.v.d.

Hoi,

Als het goed is zit de onderkant van het huis met schroefrdaad in het huis zelf gedraaid .
Verwarmen zal wel nodig zijn aangezien er locktite tussen het schroefdraad zal zitten .
Kijk anders ook even op runryder of helifreak

Henk

Bedankt voor de info helihenk!

Edit: De motor gedemonteerd volgens de methode in deze video maar helaas kwam bij mijn motor niet de bodem los maar de top (kant v/d as). Deze heeft geen schroefdraad. Ik ben nu 'verder van huis' :(

Edit2: Na veel gehannes de top er helemaal afgekregen. Blijkt toch ook schroefdraad te hebben!
Ondertussen had ik al ontdekt dat het moertje van de bout die de tandwielen op de as fixeert, op miraculeuze wijze onderin de motor gekomen was (murphy in action). Behalve de door tangen veroorzaakte beschadigingen aan de buitenkant van het motorhuis bij pogingen om deze te openen, heeft het moertje en het verwijderen ervan gelukkig geen schade aangericht. Aangezien de lagers nog goed genoeg zijn ga ik nu niet verder om te proberen ook de onderkant van het motorhuis los te krijgen.

Laatst bewerkt:
Back