Depron:Cheap and Easy [Tekeningen]

Hallo Allemaal,

Op het RCgroups forum kwam ik een leuk vliegtuig tegen genaamd de Cheap and Easy.
dit is een super simpel Depron vliegtuig welke van het zogenaamd RET type is(Rudder, Elevator,Throttle).

Ik heb het vliegtuig ook gebouwd en ik moet zeggen: Wat vliegt dit vliegtuig leuk! ondanks dat het alleen een rudder heeft om te sturen, stuurt hij echt heel goed! kijk op de kop vliegen en rolls kunnen niet maar de rest gaat echt geweldig. omdat er geen tekeningen waren van dit vliegtuig en ik graag wat teken in Solidworks heb ik tekeningen gemaakt (met toestemming van de ontwerper)

omdat ik jullie dit vliegtuig niet wil onthouden heb ik deze discussie maar even opgezet.
ik zou zeggen bouw er een! (zoals de naam als zegt is hij erg makkelijk en goedkoop te bouwen)

Foto's:

Setup:
Himodel 1550kv
2s or 3s 500-800mAh
2x 9 gram servo's
10A regelaar

Tekeningen:
Cheap and Easy full
Cheap and Easy Tiled A4

Filmpje:
oVe_gbxG6aM[/media] and Easy by Rich Roland

Groeten Robin (xray911/ Robin Hood)

Laatst bewerkt door een moderator:
Uit 6mm depron maar 5mm werkt ook. Ik heb wel voor de zekerheid 2 sateprickers gelijmd op het breedste deel van de vleugel.

Niemand interesse?
Dacht dat mensen hier toch wel geïnteresseerd waren in een leuk,goedkoop,makkelijk en goed vliegend vliegtuig.

Ik heb er nu zelf leds opgemaakt en vlieg er mee in het donker!

Robin

drenalyn is ook zon toestelletje dat je cheap en makkelijk kan bouwen :)

zoek maar eens op google of forums...

Niemand interesse?
Jawel hoor, ik heb de tekening dan ook opgeslagen (met hartelijke dank :-)) Alleen, als ik alles in mijn lijstje nog moet bouwen leef ik waarschijnlijk (veel) te kort :-)
Keuzes, keuzes, keuzes...

Zou het overigens niet mogelijk zijn het hoogteroer te splitsen zodat je wél kunt rollen?

persoonlijk vind ik alleen hoogte en richting behoorlijk beperkt en geef ik de voorkeur aan hoogte en roll...maar dat is maar een mening ;-)

Niemand interesse?
Dacht dat mensen hier toch wel geïnteresseerd waren in een leuk,goedkoop,makkelijk en goed vliegend vliegtuig.

Ik heb er nu zelf leds opgemaakt en vlieg er mee in het donker!

Robin
Kijk maar eens hoe veel dit topick is bekeken.

persoonlijk vind ik alleen hoogte en richting behoorlijk beperkt en geef ik de voorkeur aan hoogte en roll...maar dat is maar een mening ;-)

Maar wat belet je om elevons toe te passen.
Ik zou zegen gewoon doen.
Zo kan je ook het propslot aan passen om het geluid van de prop te verminderen.;)

Prop Slot Noise Reduction Design and Tests - RC Groups

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Oké mooi dat de mensen er toch interesse in hebben.
Als je het hoogte roer wil splitsen in tweeën is het misschien ook verstandig om de buitenste wingtips te verwijderen of te verkleinen. Deze zorgen er namelijk voor dat het model zich zelf recht wil trekken.
Ik moet wel zeggen dat ik de ailerons niet mis. Het vliegtuig kan echt om zijn as draaien kwa bochten en ik vraag me af of hij lekkerder zou vliegen met ailerons.

Het prop slot aanpassen zodat er mixer geluid wordt gemaakt is interessant. Ik zelf vindt hèt geluid juist leuk.

Ik heb inmiddels ook 4 leds op gemaakt zodat ik er ook avonds mee kan vliegen.

Mocht je het vliegtuig hebben gebouwd: plaats even een fototje!

Robin.

Back