Afgelopen winterperiode heb ik nuttig doorgebracht met de bouw van een DHC2 Beaver. Na een uitgebreide zoektocht op internet, kwam ik dit bouwverslag tegen op RCgroups:
Big Pink Beaver - RC Groups
Ik besloot dit model ook te gaan bouwen, echter niet met een spanwijdte van 1,64 meter, maar 1,40 meter. Ik heb de oorspronkelijke tekeningen van de Beaver, verkleind naar 85%. Ik heb wel de vleugelkoorde op 100% gehouden. De Beaver heeft vrij lange slanke vleugels, waardoor het model erg kritisch wordt m.b.t. het zwaartepunt. Ik heb ook de koorde van het stabilo 1,5 cm langer gehouden om e.e.a in verhouding te houden.
De kist is intussen klaar, zie hier het resultaat:
Specificaties:
Spanwijdte: 140 cm
Motor: Turnigy 3536/8 1000 Kv
Prop: APC-E 10x5
Servo's: 5 x HXT 900 (hoogteroer, rolroer 2x, flaps 2x)
1 x turnigy 9018 MG (richtingsroer + staartwiel)
Lipo: Zippy 3S 2200 mAh
Gewicht vliegklaar: 1490 gram
Ik ben hier en daar wat afgeweken van het originele ontwerp, bijvoorbeeld de bevestiging van de vleugels aan de romp. Ik vond dit in het originele ontwerp niet echt stevig.
Ik heb veel foto's gemaakt tijdens de bouw. Als er behoefte is kan ik wat meer foto's posten.
Paul
Big Pink Beaver - RC Groups
Ik besloot dit model ook te gaan bouwen, echter niet met een spanwijdte van 1,64 meter, maar 1,40 meter. Ik heb de oorspronkelijke tekeningen van de Beaver, verkleind naar 85%. Ik heb wel de vleugelkoorde op 100% gehouden. De Beaver heeft vrij lange slanke vleugels, waardoor het model erg kritisch wordt m.b.t. het zwaartepunt. Ik heb ook de koorde van het stabilo 1,5 cm langer gehouden om e.e.a in verhouding te houden.
De kist is intussen klaar, zie hier het resultaat:
Specificaties:
Spanwijdte: 140 cm
Motor: Turnigy 3536/8 1000 Kv
Prop: APC-E 10x5
Servo's: 5 x HXT 900 (hoogteroer, rolroer 2x, flaps 2x)
1 x turnigy 9018 MG (richtingsroer + staartwiel)
Lipo: Zippy 3S 2200 mAh
Gewicht vliegklaar: 1490 gram
Ik ben hier en daar wat afgeweken van het originele ontwerp, bijvoorbeeld de bevestiging van de vleugels aan de romp. Ik vond dit in het originele ontwerp niet echt stevig.
Ik heb veel foto's gemaakt tijdens de bouw. Als er behoefte is kan ik wat meer foto's posten.
Paul
Laatst bewerkt door een moderator: