Depron F-16 Gerald Rutten / Willem Bravenboer

Ben gestart met de bouw van deze parkjet.

Bouwtekeningen terug te vinden op

http://home.scarlet.be/~wb144242/F-16 Gerald-Full.pdf

Aandrijving (nog te voorzien, volgens tekening):
AXI 2204
7 x 6 prop (push)
2S 800 mAh LiPo accu

Servo's (elevons)
2 x Hitec HS50

RX
Multiplex Pico 3/4 kanaals 40 MHz

Wijzigingen:
Geen balsa voor neussectie
stuurstangen in koolstof en metaal met krimpkous

Gewicht (tot nu toe) 56 gr

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hans,,

Ziet er leuk uit tot nu toe.
Heb de tekening zelf ook ff gedownload. Misschien leuk om voor van de winter mee binnen te vliegen.
Als ik het goed begrijp, is dit een 3-kanaals kistje, geen rolroeren dus.
Maar even een opmerking over de tekening. Die droptanks gaan niet samen met de flaps en slats. Of wel?
Hou ons op de hoogte.

Vriendelijke groet.

Jasper

Edit: Het is geen 3-kanaals... Er is een elevons-mix als ik de tekening goed lees. Wel 2 servo's dus.

Laatst bewerkt:
Jasper onze indoorhal is geen 20 kilometer lang hoor, deze is te snel om binnen te vliegen
wil je binnenvliegen moet je een ander toestel hebben, dit toestel is voor binnen in onze sporthal gewoon te snel

In mijn geval is ie (in eerste instantie) niet bedoeld voor indoor. Ik vind ook alleen maar online videos terug waar ie buiten wordt gevlogen. Wie weet probeer ik em nadien nog wel ns indoor...

Elevons en throttle (dus drie kanaals met 2 servos die gemixt worden)

Op de bouwtekening staat ook een configuratie aangegeven waarbij slats en flaps kunnen voorzien worden om vlieggedrag te verbeteren bij hoge invalshoeken (misschien voor indoor aangezien de vliegsnelheid dan ook lager ligt?)

Ik heb niet voor deze configuratie gekozen, en ik zal ook geen drop tanks aanbrengen (lijkt me nogal fragiel en dan moet een extra staartvin onderaan de romp aangebracht worden ivm de langsstabiliteit)

Ik post op tijd en stond wel wat foto's van de vorderingen.

deze is binnen niet goed te houden.
heb het 2 keer geprobeerd. en kan toch wel aardig stuuren;)

Geen idee,

Ik gebruik AutoCAD om de pdf's te overtrekken (en er wat berekeningen op los te laten ivm zwaartpunt). Daarna druk ik af vanuit AutoCAD.

Nu ja niet echt AutoCAD - iets vergelijkbaars

Er zijn veel snellere modellen voor Indoor .:D

Pushy Galore of de ME 163

De pushy heb ik thuis , moet hem nog bouwen.

Video: APQxBLctJnw[/media] Indoorpylon Crash - YouTube

Mvg Johan

Ja en er zijn ook veel langzamere vliegtuigen, en ook deze op het filmpje wat je er bij zet eindigd met een crash.
Vindt trouwens ook dat jij altijd een laatste woord wilt hebben, de opmerking die jij hier weer plaatst slaat ( weer ) nergens op.

Blijkbaar bestaat er al een discussie opgestart door de ontwerper zelf

depron-mini-2d-f16-fun

anderhalf uur lezen en nog maar 20 pagina's ... blijkbaar zal de setup ietsje moeten veranderen

Dit had een F-16 moeten worden in het kleurenschema van de Black Knights (Singapore)

full

Had... want de lak vreet in... Duplicolor acryllak (Hubo) en depron (eigenlijk Nomaplan) gaan dus niet samen (eigen domme fout... altijd een teststrookje maken...)

full

Kan dus opnieuw beginnen... grrr

Ik zou hem niet direct weg gooien want de schade lijkt redelijk mee te vallen op de foto.
Ik zou er gewoon een motor aan knopen en gaan vliegen want dan heb je direct een mooi testvliegtuig zodat je leert vliegen en zwakke plekken leert kennen zonder dat je bang hoeft te zijn dat hij kapot gaat (hij was al afgeschreven).

Misschien heb je wel gelijk,
hoewel de aanvalsboorden er echt wel vreselijk uitzien... ik verwacht het ergste

full

ach wat is het ergste? een crash en dat hij in de prullenbak beland of dat hij direct in de prullenbak gaat. Ja oke misschien dat je setup ook gedeeltelijk gaat overlijden in de crash maar ik denk dat dat wel mee gaat vallen.

Ik verwacht 80% kans dat hij gewoon vliegt zoals hij zou moeten.

Dan toch maar verder afwerken als testversie op aanraden van Luppie ;)

Meteen al het volgende uitgeprobeerd: spuitbus op grotere afstand gehouden voor die 2 rode vlakken ter hoogte van de cockpit en beduidend minder invreten... wel iets mindere dekking en kleurverschil bij 2 lagen

full

Volgende stap: cockpit en elevons...

Dit is het origineel trouwens

24093_18205.jpg

(Bron: www.patricksaviation.com)

ach wat is het ergste? een crash en dat hij in de prullenbak beland of dat hij direct in de prullenbak gaat. Ja oke misschien dat je setup ook gedeeltelijk gaat overlijden in de crash maar ik denk dat dat wel mee gaat vallen.

Ik verwacht 80% kans dat hij gewoon vliegt zoals hij zou moeten.

Ik ga voor 100% kans dat hij gewoon vliegt...!!! ;)

Back