Depron F-16 Gerald Rutten / Willem Bravenboer

Dit is het kleurenschema wat ik voor ogen heb. De onderzijde blijft in tegenstelling met het origineel wit omwille van de zichtbaarheid.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dat ziet er dan zo uit.

full


Nu enkel nog cockpit, uitlaat turbine en wat kleine details (bestickering)

@Remko:
Vliegen zal ie wel, de vraag is alleen hoe. Er zit geen richtingsroer op, dus compenseren langs top-as zit er niet in... Nu ja, we zien wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegen zal ie wel, de vraag is alleen hoe. Er zit geen richtingsroer op, dus compenseren langs top-as zit er niet in... Nu ja, we zien wel

Ik heb vele depron jets gemaakt en allemaal zonder richtingsroer. Er zijn weinig jets die wel een richtingsroer hebben maar als je die mist dan is hij eenvoudig er in te maken.
 
full
Zo goed als klaar

full


Enkel nog wat hardware inbouwen en proberen maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hardware is er... misschien lukt het nog om dit weekend te vliegen.

Het is uiteindelijk geworden
Turnigy 2204
Turnigy 12A ESC
5 x 5 prop
3S 800 mAh accu
 
Laatst bewerkt:
Maiden heeft wat langer op zich laten wachten dan gepland, maar vandaag is het er dan toch van gekomen. Wel wat onregelmatige wind (tussen windstil en 2 à 3 beaufort)

Eerst weggeworpen zonder vermogen om te controleren of CG wel in orde was en de reactie op hoogteroer te testen. CG perfect, alleen een ietsje te brut het gras in. Resultaat: control horn uit rechter elevon gebroken en stuk depron afgebroken ter hoogte van de inlaat van de romp. Control horn opnieuw verlijmd ter plaatse, de inlaat zo gelaten.

Tweede poging maar dan meteen met het gas erop. 1/2 throttle, weggooien en opvoeren naar 3/4 throttle. Weining of niets te merken van neiging tot rollen naar links (gewicht ligt wel ietsje meer naar rechts door accu).

Hoogteroer trim ietsje naar voor om bij 3/4 throttle en meer een lichte neiging tot klimmen eruit te halen. Uitslagen hoogte en rol mogen naar mijn gevoel wat groter.

Derde poging, uitslagen 30% vergroot. Vliegt super, ondanks die ingevreten verf. Rollen, loopings zonder problemen. Max. snelheid is behoorlijk (2204 met 5x5 prop). Vliegt vrij stabiel ook bij variabele windcondities. Weinig of geen neiging tot overtrekken bij lage snelheden en hoge invalshoek. Hierdoor heel mooi in het gras neer te zetten (windop, neus 20 à 30° omhoog en daalsnelheid controleren met de throttle). Vliegtijd meer dan voldoende (800 mAh accu)

Kortom: een aanrader!
 
Back
Top