Nou na een hele boel klussen en soms een kans om te bouwen dan toch weer een update!
De kap is en blijft een lastig ding om te maken maar nu ie lang en breed af is heb ik op een duitse site een mooie video gevonden waar perfect word uitgelegd hoe je em mooi kan maken.. (grrrr )
Deze foto is wel verkeerd om maar bij het uploaden ging er zoveel mis dat ik het maar met de foto's moet doen die ik van dat gekke systeem WEL mocht uploaden....
In ieder geval wel zichtbaar hoe ik de wielen heb gemaakt....
De wielen die na een korte test rit er snelgenoeg vanaf lagen.. conclusie: een houten wieletje met erin een asje werkt beter als de as direct in het depron wiel te lijmen...
Ziet er mooi uit ... het "kapje" heb ik erop gelijmd nadat ik een paar mm uit het midden van het wiel gefreesd heb met de dremel..
De rolroeren heb ik met een stuk verenstaal direct aangestuurd... zoals bij mijn grotere modellen maar de afstand tot het roer was erg groot dus het is een heel eind staal wat wel de mogelijkheid heeft om te flexen.
Maar de praktijk moet bewijzen of het erg de werking beinvloed..
Om dat er in de romp een haakse verbinding nodig was dacht ik daar krimpkous voor te gebruiken, die past dus niet om dat kleine 1,5 mm verenstaal.
Maar wel met een stukje van die slang die je vind op de spuitbussen siliconespray van bijna ieder merk
Nou zijn de foto's op.... ik kon op fotomodelbouw.nl niks plaatsen en mijn @home deed ook al vreemd...
Maar zonder foto's verder..
Om terug te komen op de kap... die heb ik 3 keer gemaakt en die past nog niet helemaal goed

Maar ze zit erop en is nu aan beide kanten met een klein schuifje wat ik kan draaien aan de bovenkant vast te zetten.
na een korte test vlogen mijn wielen er vanaf en heb ik maar een paar plastik wieltjes (die ik ooit gered heb van een van de speelgoed autootjes van mijn zoontje) gebruikt.
Deze zijn veel te klein maar het rolt!
vanmorgen de wind ff getrotseerd, ik kon niet langer wachten..
op naar het voetbal veld, verdikkeme zondag voetbaldag en nog wedstrijden ook dus het oefenveld was ook bezet!
een veld verder.... iets minder vlak maar wel te doen.. even testen en met die kleine wieltjes zo door het redelijk hoge gras!
En zo de lucht in!! en vliegen als een vogeltje
Een beetje overpowerd.. de oude moter die ik had was waarschijnlijk wel goed genoeg geweest.
Maar nu is toeren op bijna half gas al mogelijk (zelfs met de wind vandaag! - 4 bft volgens internet

))
Een heerlijk rustig vliegertje met vast wel een paar verrassingen maar die komen wel als het een keer rustig weer is!
alle gegevens zogoed als ik kan op een rijtje:
motor: 2208/17 Brushless Outrunner 1100KV
prop : 9 x 3.8
regelaar : 12 amp
accu: 3c 1p lipo 540 mah 20c
servo's : 2 x Micro Servo 5 gram TowerPro en een iets zwaardere bijna op t zwaartepunt..
Gewicht is 265 gram geworden.
Maar dat had minder kunnen zijn als ik meer 3mm depron had gebruikt, heb nu voor de romp alleen maa 6 mm gebruikt en met 3mm had het iets gescheeld..
een "maiden" filmpje heb ik niet gemaakt (mijn zoon is pas 3.5 en mag nog niet filmen laat staan dat ie iets zou filmen

)
maar dat volgt wel

im: