Waar kun je humbrol krijgen? Is dat een spuitbus? En ook op waterbasis?Ik heb gewoon (humbrol) enamel gebruikt, blijven de verfkosten ook 'lowbudget'.
~Jolmer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Waar kun je humbrol krijgen? Is dat een spuitbus? En ook op waterbasis?Ik heb gewoon (humbrol) enamel gebruikt, blijven de verfkosten ook 'lowbudget'.
De Slats zijn de beweegbare vleugelvoorlijsten van een F-16, die (net als de flaperons) als functie hebben de geometrie van de vleugels (tijdens de vlucht) dusdanig te wijzigen, zodat de vleugel meer lift krijgt. Vaak zijn dat momenten in de vlucht waarbij de AOA (Angle Of Attack) groter wordt dan bij normaalvlucht, bv. tijdens het roteren om de dwarsas (up en down) van het vliegtuig, of bij een landing. Maar ook bij rolbewegingen i.c.m. het gebruik van het hoogteroer (rollend een bocht in sturen) zal de vleugel met de meeste weerstand voor een kort moment meer slatuitslag geven dan de andere. Dit zijn overigens hele kleine uitslagen, die de FLCS (vluchtcomputer) automatisch regelt en bijstuurt.Vraagje Jolmer (ik heb nog niet gegoogled): wat zijn "slats"? Grtz, Menno
Hoi Gerald,
Leuk om te zien wat dat depronweekendje, (toen had je nog enige twijfels over deze subtak van elektrovliegen, hahaha) op de club allemaal heeft losgemaakt, wie had dat toen kunnen denken! Je hebt heel NL (en een stuk van Vlaanderen!) F-16-gek gemaakt! Trouwens een erg mooie, die demoversie van je. Vliegt ook weer super, zag ik.
Complimenten!
WillemII
PS, nu nog enkele van je andere modellen ''downsizen"?
True, true, maar in de volksmond noemen ze deze LE flaps tóch slats, vandaar dat ik me daar maar aan conformeer. Je hebt ook slats op bepaalde kisten die helemaal niet bewegen, maar waarvan de werking gewoon groter wordt bij een groter AOA. Maar dat is allemaal ook wel bij ons beiden bekend en anders zouden we ons moeten schamen, haha!Eigenlijk zijn die voorlijsten geen slats (die zitten op een 747) maar leading edge flaps. Klein verschil is dat slats naar buiten schuiven en zo de vleugel oppervlakte vergroot. Die F16 deuren scharnieren alleen maar naar beneden, vandaar LE flaps....![]()
Heb jij trouwens ook kleurcodes (en evt. adressen van webshops) van de verf die jij hebt gebruikt? Dan haal ik exact die verf, want dat heeft bij jou allemaal goed uitgepakt!
~Jolmer
Scheelt dat, op de fiets ophalen?Ik heb ze bij de locale speelgoedhandel Bart Smith gehaald op de fiets.
Scheelt dat, op de fiets ophalen?
~Jolmer
True, true, maar in de volksmond noemen ze deze LE flaps tóch slats, vandaar dat ik me daar maar aan conformeer. Je hebt ook slats op bepaalde kisten die helemaal niet bewegen, maar waarvan de werking gewoon groter wordt bij een groter AOA. Maar dat is allemaal ook wel bij ons beiden bekend en anders zouden we ons moeten schamen, haha!![]()
Mmmmmm, HC is traag geworden met al die bestellingen, ik wacht nog steeds op de onderdelen.
Heb er intussen al 3 klaar in diverse kleuren.
@Gerald en Jolmer
Hoe hebben jullie de "F-16 DEMOTEAM RNLAF BOTTOMVIEW / RIGHT-HAND VIEW"en de "F-16 DEMOTEAM RNLAF TOPVIEW / LEFT-HAND VIEW uitvergroot?
Ik ben met adobe bezig maar het wilt niet lukken, hoe en waarmee hebben jullie dat gedaan ?