Depron mini easystar

het binnen seizoen begint zo weer dus ik denk ik zoek even wat leuks en eenvoudig
toen ben ik op de CNCZONE een dxf van een mini easystar van depron.
deze gedpwnload en even on de CNC gelegd, en deze easystar even in elkaar geplakt
de vleugels heb ik "gekruld" op de volgende manier, water in een waterkoker laten koken dan voorzichting over de vleugels gieten en dan heel snel de vleugels over een 1,5 liter fles gebogen, en klaar is kees. je moet wel heel snel buigen want je hebt maar heel even de tijd.
1.jpg

Ik had nog een lipo 1S 240mah even een snoertje er aan solderen en
een stukkie krimpkous er om.
2.jpg

motor mount getekend op de computer en deze even met de CNC uitgefreest en met behulp van epoxie vast geplakt, en dan het motortje er op gelijmt.
Ik heb er even een pen naast gehouden tjonge wat een klein motortje weegt ook maar 2 gram
3.jpg

propje paste niet gaatje was te klein, deze even opgeboord naar 1 mm, een beetje
10 seconden lijm er tussen en alweer klaar.
Zo zie hij er dus uit, ik wacht nog op een pakketje uit H.K. daar zitten mijn servo`s in
Het roer en de hoogte roer heb ik met een soort leukoplast plakband ( action 0,59 euro voor 2 rolletjes ) vast gezet.
Incl. ontvanger, lipo, regelaar, motor, prop, enz enz weegt het geheel 42 gram
Ik denk dat ik vliegklaar op 56 gram uit kom
de mini easystar heeft een span van 60 cm
Als prop heb ik de GWS EP Propeller (DD-2510 65x25mm)
Gegevens motor
Kv:7700rpm/v
Weight: 2g
Voltage: 3.7v
No Load Current: 0.1A
No Load Speed : 12200
Load Current: 1.5A
Suggested Propeller: GW/EP 3020
Thrust: 36g+
Shaft: 1mm

regelaar
Current: 8A to 10A burst (11sec)
Voltage: 3~4.2v
BEC: 3.3v/1A
Weight: 5.8g
Size: 29x18x5mm
Plug: Mini JST
Programmable: yes

en natuurlijk een lipo
ZIPPY 240mAh 20C single cell
Dimensions: 24x19x5mm
Weight : 5.9g

Nu alleen wachten op deze servo`s
Size : 22.9x11.4x22 mm / 0.9x0.45x0.87 in
Voltage : 3v ~ 6v
Weight: 5g / 0.18oz
Speed : 0.10 sec/60(4.8V)
Torque : 0.8 kg-cm
Working Temp : -30C~60C
Teflon Bushing, 15cm wire, coreless motor
Servo arms & screw included

4.jpg

verdere bouwverslag volgt

goed dat je de vleugels hebt gebogen!
Ik denk dat hij daardoor beter zweeft!

Zonder die opgebogen vleugels zou hij niet te sturen zijn. Die tippen werken als V-stelling; een toestel zonder ailerons moet V-stelling hebben.
Als je toch moet wachten kan je ook de vleugel nog wat bijschuren, van voren rond en van achteren spits... dan zal-ie allicht beter vliegen.
Zit er wel een beetje instelhoekverschil in?

Ik zal de tekening even opzoeken en anders zal ik hem wel even online zetten

het is maar 6 mm Depron dus veel is er niet aan te schuren maar ik wil even een vleugel snijden en daar prberen aan te schuren

Als ik het kaal vliegtuig dus zonder electronica horizontaal vast hou op 2 meter boven de grond en hem dan los laat gaat hij door de ronding in de vleugels recht horizontaal naar beneden en land perfect

Ik wil wel proberen het gewicht zo laag mogelijk te houden, omdat ik dan langzamer indoor kan vliegen.
en ik denk ook als ik de vleugels "vorm" wil geven ik deze dikker moet maken dus zwaarder en da`s nou net mijn twijfel , betere lift, of gewicht om zo langzaam mogelijk te vliegen

Een beetje vloeiende vorm in die vleugel (6 mm is niet zo erg weinig) helpt om de luchtstroom rond de vleugel strak te houden, dus in de praktijk een lagere overtreksnelheid. Het gaat er niet om meer lift te ontwikkelen door een beter profiel, maar om de vleugel minder weerstand te geven.
Wat-ie doet als je hem vlak loslaat zonder belading is niet zo interessant. Zowiezo zal het zwaartepunt moeten kloppen, maar zonder instelhoekverschil zal het ook niet erg vliegen...

vraag me af of dit eventueel kan......

diegene die hem heeft ontworpen heeft er mee gevlogen, zelf de setup staat er bij
zo niet....... jammer dan... dan gaan we kijken hoe we hem wel in de lucht kunnen houden.
Vliegen zal hij altijd doen alleen de vraag is hoelang :)

Erg leuk ding, die mini easystar. Zou er graag 1 hebben.

Hoe kan ik die tekening omzetten in PDF formaat?

Of zijn er frees setjes te koop ?

Groet,
Theo

Erg leuk ding, die mini easystar. Zou er graag 1 hebben.

Hoe kan ik die tekening omzetten in PDF formaat?

Of zijn er frees setjes te koop ?

Groet,
Theo

Als je in de buurt van veendam langs komt en een stukje depron mee neemt
frees ik hem zo voor je uit.
kost niks hoor vindt het leuk om te doen, Hobby hé......
wil ook wel één voor je uitfrezen en opsturen, alleen kost het je dan verzend kosten en da`s wel weer erg duur
Ik kom voor mijn werk geregeld bij lemmer langs, en als het mogelijk is wil ik dan best even bij je langs gaan
om een mini easystar langs te brengen, weet alleen niet wannneer ik weer bij je langs kom, kan een week duren
maar ook wel 2 maand

Laatst bewerkt:
Kijk, dat vindt ik nu tof!

Als je er voor mij 1 uit zou willen frezen en hem op kunt sturen dan heel erg graag!
Ik kom niet zo vaak richting Veendam ;-)

Laat mij dan even weten wat de kosten zijn en je bankgegevens via PB?

Groetjes,
Theo

Kijk, dat vindt ik nu tof!

Als je er voor mij 1 uit zou willen frezen en hem op kunt sturen dan heel erg graag!
Ik kom niet zo vaak richting Veendam ;-)

Laat mij dan even weten wat de kosten zijn en je bankgegevens via PB?

Groetjes,
Theo

Plaatje depron kost geloof ik 4,50 euro, zal even kijken of er 2 uit kunnen dan is het de helft van 4,50 euro plus verzendkosten, ik zal even kijken en stuur je wel even een PB

Plaatje depron kost geloof ik 4,50 euro, zal even kijken of er 2 uit kunnen dan is het de helft van 4,50 euro plus verzendkosten, ik zal even kijken en stuur je wel even een PB

:thumbsup:

Alvast bedankt voor de moeite!

Groet,
Theo

Back