Depron modelletje met Aandrijving

• Topicstarter Topicstarter Frans
  • Startdatum Startdatum
Bedankt voor alle reacties.

Heb vandaag ff alle spulletjes gehaald bij Vasco in Utrecht. Bijzonder fijne zaak.

Groetjes Frans

Hij is af..

Speed 280 motortje, met een 350 mAh accu'tje...
Leuk tuigje..:)

Hoe voeg ik een photo in??

groetjes

lukt niet om hem te uploaden...:(

Sterker nog weet niet waar ik hem kan uploaden.???

HEEEEEEELP

Frans kijk eens in de post van Joost hierboven als je die link volgd komt alles goed met die foto's

Heb ik gedaan, maar kan heel die knop met upload niet vinden...???

Voel me wel een beetje analfabeet...

Ik denk dat het gelukt is...

afb981.JPG

Groetjes Frans

Sorry voor de late reactie, maar was dit draadje eigenlijk niet meer aan het volgen.

Vloog niet goed..

Dit niet doordat het vliegtuigje niet ok is, maar door een verkeerde aandrijving. Gebruikte 7x gp 350 en een 280 met grunter prop. Bij het vliegen miste ik vermogen en kon dan ook maar net hoogt houden. Dit resulteerde in een kapotte devine. Daarna wat testjes gedaan met de aandrijving. Statische trus was volgas nog net 30 gram.....
Conclusie Gp 350 zijn niet geschikt voor een 280 je teminste 7stuks. De nihm cellen ginnen door de knieen bij vol gas..:(

Wellicht bouw ik nog wel een keer een devine, maar dan met een 280 of 300 met een paar nicads. Op het moment ben ik meer met helling zweven en dlg(eerste grote moet nog gebouwd) bezig

Met 8 cellen 350 GP die behandeld zijn zoals ergens in een draadje staat en een speed 300 7,2 volt moet dit perfect vliegen. Dat is de aandrijving die ik lange tijd in de holiday heb gebruikt en nu zitten in de Pond-Racer 2 pakketjes van 8 cellen GP 350 met 2 speed 280 motoren en dit vliegt perfect vermogen genoeg.

Neem dan ook een Permax 280 BB, die levert 100+ gram stuwkracht. Je hebt dan eigenlijk een 4x2 prop nodig (50+ % rendement en 150 gram trekkracht bij 6.6A en 8cell 270-350) maar een 5x3 gws moet ook wel houden op 7 cellen.

Mijn devine :

view_preview.asp

Alle foto's :

http://foto.ccme.nl/view_album.asp?albumNr=36

Motor : Permax 280 BB
Prop : Graupner CAM Folding 4,7x2,4
Regelaar : Schultze SLIM 08be
Ontvanger : Jeti 5 kanaals (9 gram)
Servo's : Euroline 5,6 gram

Hij weegt zonder accu's 168 gram. Ik gebruik accu's van 112 gram (8xGP600) en 104 gram (8xSanyo350). Ik moet nog een brushless zoeken en goede Lipoly accu's. Ik zat te denken aan 3 x Lipoly 1500 HD. Dat is dan 11.1 volt met 1500 mAh :) en weegt 90 gram. Deze cellen kunnen 10A continu aan en 15 kort. Tel hier een sneller <50 Gram Bruhless bij en je hebt een devine-racer :)

Back