Depron Mustang P-51D full fuse (80cm wingspan)

En het rompje opengesneden, brrrrrr.....

cockpit.jpg

Depron kan je plamuren, ik heb ooit ergens gelezen dat de plamuur van de action goed is. Maar daar weet ik het fijne niet van. Verder ziet het er mooi uit!

dit ga ik ook volgen!
Ik wilde toch ooit een warbird erbij (nu een GWS ME 109, geglasmat, met fietsbel enzo weegt wel wat meer) maar zo zelf maken is ook leuk :)

Hoe ga je hem op kleur brengen? netjes airbrushen?

zeer mooi, ik heb al vaker aan zon systeem gedacht maar eigenlijk nooit gebruikt. leuk om dit hier toch weer terug te zien ;)

ziet er heel mooi uit. weet zeker dat er nu al verschillende bouwers staan te smachten op de rest.

p.s. ik trouwens ook wel hoor

Je had wel beter een opening in de romp voorzien om de vleugels door te steken. Nu moet je de opening nog snijden. Verder ziet het er heel goed uit!

en weer een nieuwe manier van bouwen.....

Ziet er goed uit,
Heb elders ook al eens gelezen dat ze "balsa" plamuur gebruiken, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat dat is.
Misschien heb je er iets aan..

Grt,
Roelof

ps.
Mocht je ergens nog genoeg body in je romp hebben dan kan je er altijd nog carbonnen buisjes doorsteken en vast lijmen waar de vleugels aan komen.

Ik denk dat ik de vleugel toch uit 1 stuk ga bouwen en in de romp uitsnijden. Dat zal indd wel niet eenvoudig zijn.

Ik zou ook maar 1 servo voor de rolroeren willen gebruiken, net zoals ik in de spit heb toegepast. De romp voelt overigens heel massief aan.

Ik heb nu al een heleboel zaken die ik anders zou doen aan de romp. vb voorsnijden waar de cockpit moet openen etc en zodanig dat deze cockpit dan in de romp schuift.

Ok, weer wat opgeschoten. Bij nader inzien toch maar de romp niet ingesneden, de vorm van de vleugel van de P51 maakt het er ook niet eenvoudiger op. De vleugel is nu wel iets te lang.

De aansluiting van romp/vleugel moet ik wel nog bijwerken.

vleugel1.jpg

vleugel2.jpg

vleugel_onder.jpg

Gewoon een carbon staaf door de ribben. Het geheel moet nog gelijmd worden.

Gewicht van het geheel nu komt op 117 gram (incl 2 servo's). Normaal zou ie dus rond de 250 gram kunnen uitkomen. Ik ga er maar gewoon de fietsbel insteken denk ik (1540kv).

Ik heb volgende setup liggen, welke zou ik gebruiken ?

1.
motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-26 1650Kv Brushless Outrunner $14.95
regelaar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Blue Arrow 19A Brushless Controller $16.95
Lipo: van 1300mah of misschien nog zwaarder ?

Samen 137 gram

2.
ik heb dit ook liggen:

RCtechnics Internet Store
Regelaar: RCtechnics Internet Store
Lipo: 850mah

Samen 78 gram

Welke zou het meest geschikt zijn ?

De vlieger zal 125 gram wegen (incl 2 servo's).
+ nog 2 rolroerservo's (incl hardware) = 15 gram
Ontvanger: Jeti 5 ch: 10 gram.
Nog wat klein grut: 10 gram.
Totaal : 160 gram.

Dus met setup 1 zou ie dan vliegklaar 300 gram worden met setup 2 vlieggewicht 240 gram.

Ik merk wel als ik alleen al de motor van setup1 inbouw dat het zwaartepunt al te ver naar voren ligt en dan moet er nog een accu in.

Verder heb ik geen ervaring met 2 aileron servo's, die moet je dan mixen op de zender ? (mx12).

Verder heb ik geen ervaring met 2 aileron servo's, die moet je dan mixen op de zender ? (mx12).

Wanneer de zender uit staat,op scroll down drukken en tegelijk op select. Dan zet je de zender aan (terwijl je de 2 knoppen nog hebt ingedrukt) en dan doe je 1 keer scroll down en dan zet je flaperon op on. dan doe je terug scroll down en tegelijk select zodat je terug in je "main screen" terecht komt. Normaal gezien zijn ze dan goed,als ze de verkeerde kant bewegen kun je ze altijd nog reversen en/of trimmen. Als je nog verdere vragen hebt,vraag maar.

En over de setup....
Als je een beetje in wat(redelijke) wind wilt vliegen zou ik voor de eerste setup gaan. Met een 2s 1200 lipo of iets in die trend.
Als het toestel echt alleen voor in de zomer ff rustig in het park te vliegen is,zou ik voor de 2de gaan. Samen met een 3s 1000. (let wel,de 2de setup heeft niet zoveel kracht als de 1ste)

Gr.

Laatst bewerkt:
Prachtig gebouwd, en ook heel secuur gewerkt, mijn complimenten, leuk dat je letterlijk ieder vliegtuig kan bouwen, ik hoop dat meer mensen op deze manier vliegtuigen gaan bouwen en dat ik er ook een tussenuit kan kiezen om zelf te gaan bouwen, veel succes met vliegen :thumbsup:

Skyhigh

Vleugels gemonteerd inclusief aileron servo's. Moet nog wingtips monteren en dan de vleugel netjes rondschuren om vervolgens de ailerons uit te snijden. De ailerons worden groter dan normaal omdat ik de servo's dichter bij de romp gezet heb om te vermijden dat ik verlengkabels moet plaatsen.

Ik heb mij nu een 300DF (buitenloper) motor van BMI (2250 kv) laten aansmeren. Deze zou ik met een 5x3 prop moeten gebruiken en dan moet de regelaar van 8A volstaan. Zou ik een 6x3 prop riskeren ? (deze heb ik nog liggen). Die BMI heeft gigantisch sterke magneten als je vergelijkt met die brol uit sina.

p51_f.jpg

p51_e.jpg

p51_c.jpg

p51_b.jpg

p51_a.jpg

Back