Depron rc truck

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door pele, 13 sep 2009.

  1. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi allemaal,

    ik ga even wat verklappen voor dat Corné het zelf kan doen !

    Na wat op en neer rijden ging de truck niet de lucht in ! We hebben wat gespeeld met het zwaartepunt. Op een bepaald moment wou Corné het precies een beetje opgeven. Dus heb ik de truck in de hand genomen en gewoon gezegd "GAS" ! En daar ging ie... Toch voor een stukje. :)

    Er werd daarna heel wat geknutseld en gelijmd en afgebroken. En daarna heb ik de truck toch nog een keer of 10 zien vliegen denk ik ! Niet echt soepel, dikwijls met zware aanraking met de grond (duh) en uiteindelijk na die 10 vluchten echt wel helemaal kapot.

    Maar goed Corné, ik denk dat we goed hebben kunnen lachen. Je hebt er veel applaus door gekregen en nu weet je dat zo'n ding eigenlijk gewoon niet lekker vliegt ! :)

    Veel plezier met V2 !

    Groetjes,

    Davy
     
  2. JiB

    JiB Guest

    Jammer hee. Niet te snel zijn met een conclusie dat dit gewoon niet kan vliegen, je was gewoon te snel met het airbrushen. Als eerste zou ik die dak canard een flinke positieve instelhoek geven, 5 graden TOV de staart. Zoals het er nu uit ziet lijkt het mij vooral erg goed op de kop te kunnen vliegen, maar dat zou ook gezichtbedrog kunnen zijn.
    Of las ik ergens anders dat een fles limonade de truck had gesloopt?
     
  3. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hey Jib,

    die fles limonade in botsing met de truck, dat was jammer genoeg de mijne... :-(
    Dus niet die van Corné ! Die heeft tenminste één keer kunnen vliegen, de mijne niet.
     
  4. will

    will

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    70
    Locatie:
    koningslust
    Truck

    Hoi

    Laatst met mijn trucky proberen te vliegen, maar hij vliegt voor geen meter.
    Hij hangt zich alleen aan de motor op, en is helemaal niet bestuurbaar.
    Na verschillende pogingen is hij helemaal stuk, en heb ik hem maar in de container gegooid.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Was leuk om te proberen, ben weer een ervaring rijker.

    Mvg

    Will
     
  5. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Hat je de motor up ook aan de hoogte mee gekoppelt ?

    Heb er ook een CNC gefreest. :cool:

    Mvg Johan
     
  6. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    599
    Locatie:
    balen
    ik heb een originele race truck mijn ervaring ,voor het aangenaam vliegen moet je het niet doen
     
  7. will

    will

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    70
    Locatie:
    koningslust
    Hoi

    De motor zat gekoppelt aan het hoogteroer.
    Richtingroer had een servo, en een servo voor het sturen op de grond.
    Het zwaartepunt zat net achter de motor.
    Je moest wel flink gassen voordat hij los kwam.

    De orginele truck die je bij Jamara kunt kopen is wel een stuk langer.
    RC - Flugzeuge: - JAMARA Modelltechnik - THE OVERNEXT GENERATION


    Mvg

    Will
     
  8. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi allemaal,

    ik lees toch dat er mensen niet echt gelukkig zijn met hun ervaringen. Uit eigen ervaring weet ik dat experimentele dingen (en dat is eigenlijk deze truck ook) nooit zorgen voor een "leuke" vliegervaring. Net zo ook met de vliegende boot. Het is allemaal leuk en ziet er mooi uit, maar is in veel gevallen enkel "om te hebben" of "er bij te horen".

    Hoe dan ook, toch kan je er enorm veel plezier aan hebben. Kijk naar het model van Corné. Bij zijn eerste pogingen ging het gewoon niet. Toen ben ik wat gaan helpen met verschuiven van batterij enz. en daarna heeft het toestel toch enkele geweldige vluchten gedaan.

    Voor de ene is dit zoeken en proberen (en ook kapot vliegen) leuk, voor de anderen niet ! :)

    Maar, eenmaal in orde, dan vliegt alles.

    Groetjes,

    Davy
     
  9. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Hoi Allemaal,
    Ik kwam dit draadtje nu pas tegen.
    Zelf vond ik dat mijn originele airrace truck niet echt slecht vloog. ik vlieg wel met een 3 cellen op 2 cellen kwam die van mij ook niet los
    meer als rondtjes vliegen zit er niet in (al heb ik zaterdag in de grote hal wel een paar looping gemaakt (was wel effe spannend)
    de 3S500maH hangt bij mij voor in onder de motor, de motor heeft wel wat zijwaards stelling
    hellaas kwam die van mij tegen een limbo paal tot stilstand.
    Na wat plak werk dacht ik dat hij weer vlieg waardig was, maar ik denk dat de motor"tilt" stang ook nog los is want meteen na het loskomen ging meteen met de neus richting de grond.
    Morgen eens beginnen met het puzzellen en de stukjes weer aan elkaar plakken. Het blijft een apart gezicht, dus de moeite om hem te repareren.
     
  10. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    ik ga in ieder geval een V2 maken, waarbij ik de hoek van de grondplaat wat ga veranderen, de jamara truck heeft immers ook minder instelhoek.

    Verder is het gewoon een leuk experiment, en we hebben reuze lol gehad toen hij eenmaal de lucht in ging. Er kon nooit meer kapot dan een plaatje depron, dus das niet zo erg.....

    In dit geval had ik hem natuurlijk al wel geairbrushed, maar jah je wil zeker op zon indoormeeting een beetje voor de dag komen he ;) dus daar is wel wat tijd mee verloren, maar dat maakt ook niet zo veel uit......

    ieder experiment is een risico, en als je zeker wilt weten dat je kist vliegt, moet je lekker veilig een yak of clik bouwen....maar de lol was hier zaterdag in ieder geval een stuk minder groot geweest..hier nog wat plaatjes gemaakt door davy...hij vloog dus wel:)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    GRTZZ Corné
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Die grondplaat heeft die rare hoek omdat-ie anders niet los komt denk ik. Als die grondplaat te horizontaal staat is er geen invalshoek bij het rijden.
    Ik denk dus dat je beter het cabinedak zou kunnen aanpassen.
     
  12. firefox309

    firefox309 Guest

    als ik zie hoe de spoiler negatief staat... dat kan onmogelijk van de grond komen.
    een stabilo op een zwever staat ook niet zo (down) maar zelfs een graad 1-2 up vergeleken met de vleugel dan.

    ofwel doe je het dak een beetje schuin (vanvoor hoger) en de spoiler vlak, ofwel het dak vlak en de spoiler vooraan wat lager dan achteraan.

    je moet gewoon lift creeeren.
    ook het dak wat bol zetten en profiel creeeren helpt.

    het rooster vanvoor houd ook fel tegen denk ik...

    eigen kortweg... een truck hoort niet in de lucht! tenzij in een explosie in een bond film
     
  13. stokkie

    stokkie Guest

    Ja de hoeken van dak, grondplaat en spoiler suggereren een stabiele vlucht(in pitch) als ie op zijn kop vliegt. Jullie hebben wel netjes het bouwplan na gemaakt en daarmee de ontwerpfout die er in zat. De grondplaat een beetje positief geven voor het opstijgen: geen probleem, maar dan moet het dak volgens mij een grotere invalshoek hebben dan de grondplaat en de spoiler een kleinere. Dan krijg je een soort canard met staart, dat moet redelijk kunnen vliegen. Het wil natuurlijk niet zweven door de luchtweerstand en de lage aspect ratio van de vleugel, maar gewoon met het gas er op moet daar toch wat meer controle uit te halen zijn. Elevons zouden ook een hoop helpen, RET slaat echt nergens op bij een model als dit, volgens mij.
    Waar hebben jullie dat bouwplan vandaan?
     
  14. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Dit bouwplan komt van rcgroups, maar ik ben nu bezig met V2...heb het een en ander aangepast, zoals de instelhoek van de bodemplaat, die is nu wat minder(als dus ook de hoek van het stabilo) verder maak ik er elevons op aan de achterkant, hier zullen de wielen aan vast zitten, zodat als je up geeft, je op de grond een grotere instelhoek krijgt om airborn te geraken......hopelijk levert dit allemaal iets op...

    GRTZZZ corne
     
  15. stokkie

    stokkie Guest

  16. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Vertel.

    Mvg Johan
     
  17. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
  18. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Niet verwachten dat de truck als een shocky gaat vliegen .

    Hem vliegend te houden is al een kunst . :D

    Mvg Johan
     
  19. JiB

    JiB Guest

    Ja en zeker als hij zo raar in elkaar steekt. Volgens mij gaat het met deze modificaties beter. Het dak en de grille staat nu op 5 graden tov de grondplaat, misschien is dat wat veel. Het stond echter op ~6 graden negatief, dat lijkt me zeker niet goed. Dan moet het CG weer naar achter om te compenseren en dat werkt misschien leuk op een shockie met lange moment-armen, dit ding mag wel wat stabieler zo te zien.
    http://img97.imageshack.us/img97/2613/rcflyingtruckmodified.png
     

Deel Deze Pagina