Woehoe net terug van de maiden!!
Wat een heerlijk kistje. Eerste vlucht lag zwaartepunt iets te ver naar achter waardoor ik snel besloot te landen wat me een plukje uit de neus kostte door prikkeldraad....
Bleek uiteindelijk dat de accu met klittenband en al naar achter was geschoten en zo het zwaartepunt verknalt had. Toen de accu maar
vastgeklemt in de neus waardoor het zwaartepunt iets verder naar voren kwam dan de geplande 1/3 van de vleugelvoorlijst af. Dit bleek prima te werken. Hier nog twee heerlijke, vrij korte vluchtjes mee gemaakt. De eerste afgekapt omdat ik het even genoeg vond en bij moest komen(eerste vlucht met nieuw model heb ik altijd knikkende kniën). Tweede vluchtje afgekapt omdat mijn verticale kielvlak toch wel heel erg trilde in de vlucht. Bleek ook bijna los te komen door de trilling. Blijkbaar is het 6mm depron niet stijf genoeg op dit formaat. Hier gaan dus ook twee
koolstofstokjes in van 6mm voor de stevigheid. Tevens vertrouwen mn broer en ik de motor niet. Het ronddraaiende stuk(outrunner) lijkt er net een klein beetje scheef op te zitten waardoor ik vermoedelijk wat efficientie verlies. Punt is alleen dat we de motor niet uit elkaar krijgen, kromweg gewoon omdat het te sterk op elkaar zit en hoe is ons een raadsel. Ook moet ik nog even een nieuwe prop, deze had een hapje en is er door mij zelf uitgevijlt maar is niet helemaal efficient natuurlijk. Toch vond ik het nu al een erg rap en zeeer stabiel kistje. Een aantal low passes gemaakt en hoefde eigenlijk niks te doen, bleef vanzelf rechtdoor vliegen. Mijn kleine neefje(2 jaar oud) wilde zelfs niet dat ik stopte, maarja accu leeg hè.
Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk en moest dit delen, ben te vrolijk nu, haha.
Groeten,
Davy