Devine met 'fietsbel'?

Afgelopen plezier met veel plezier een Devine gevlogen tot ik hem in Tsjechie tegen spoorrails landde. Daar kon hij niet tegen. De lipo accu trouwens ook niet.
Ik wil een nieuwe maken en vraag mij af wat een 'fietsbel' doet als motor op een Devine. Wie heeft dat al eens gedaan? Wat voor vliegbeeld geeft dat vergeleken met een standaard Speed 3oo met een Gunther propje?Welke prop gebruikte je daarbij? Ik heb met verschillende props op een proefstand tussen de 5 en 10 A getrokken met een vergelijkbaar, maar niet gemeten, verschil in trekkracht.

een fietsbel op een devine?
dan heb je geen vleugels meer nodig. :p
ongv 500-600 gram trekkracht op een devine van pak hem beet ? 250/300gram?

kan je doen, maar zoals spaan zei beetje te veel power :lol:
je kan er misschien een andere prop op zetten, bv een 7035 ik dacht dat hij dan nog rond de 300gram trust haalde en rond de 7amps verbruikte.

En ik denk ook dat de devine moeite zal hebben met de hogere snelheid. Op een sp300 met gunthertje heb ik em al lelijk zien twisten met zn staart. Als je niet uitkijkt draait ie die dr rats af, dus goed lijmen dat ding! :P

Hmm, in dat filmpje gaat ie wel lekker ja.

Maar ik heb dr al eens eentje zn staart zien verliezen in n harde rol, dat was wel een normale kruis staart.

Back