deze cel voor accupack

hey

ik wilde graag zelf een accupack gaan maken voor mijn electro auto en 2 boten
nu kwam ik de volde tegen

- Rechargeable LiFePO4 17340/CR123A 3.0V 350mAh Battery
- Life cycle: 2000 times (Traditional Li-ion: 500 times)
- Never explode or catch fire
- 100% Compatible with Disposable 17340/CR123A Batteries
- Working Voltage:3.2V and Peak Voltage: 3.6V
- Charging cut-off voltage: 3.6V
- Discharge cut-off voltage: 2.2V

kan ik hiermee een accupack maken 2 cellen zit ik aan de 7,2 volt of is dit te weinig om vaar / rij plezier te hebben

mvg remi

- Never explode or catch fire
Wat een pakkende marketing line 8O
Je mag toch goedverredoeme wel verwachten dat een product niet explodeerd of in de fik vliegt?

Verder, wat voor motor, esc etc wil je gaan gebruiken?

hey

kan ik hiermee een accupack maken 2 cellen zit ik aan de 7,2 volt of is dit te weinig om vaar / rij plezier te hebben

mvg remi

Remi,

Of dit voldoende is om te rijden/varen is afhankelijk van welke motor je gebruikt. In je elektro auto zal alles wel afgestemd zijn op 7,2V accu-packs, maar welke motor je gebruikt in je boot is niet duidelijk. Als dit 12V is, is je accu-pack duidelijk te weinig.

Maar wat veel belangrijker is de capaciteit van je cellen en die is 350mAh en dat is veeeel te weinig om er redelijk mee te varen/rijden. Zie het als volgt: de gemiddelde auto heeft een benzine tank van 50 à 60 liter en jij een van 6 liter , je zal veel vaker moet laden dus.

Hans

buiten het laden, kan de lipo ook het gewensde vermogen niet leveren.
waardoor de lipo ook stuk ga.

Er zijn lipo's die 7,2V/5000mAh zijn, maar de prijs hiervan ligt rond de 100 euro/stuk.
En je moet laders hebben die geschikt zijn voor lipo's. Dus even overstappen naar lipo's is een geld kwestie naar mijn inziens.

Hans

Back