deze fietsbel ook geschikt als duwer ?

Freakazoid zei:
En moet je dat in geval van multimeter tussen de + of de - doen? :P Of maakt t niet uit?

de I (stroom) is overal gelijk in de voedende draden
maakt niks uit.
 
Rol@nd zei:
Hallo Michael,

Dat klinkt alsof er iets niet in orde is met de motor.
Meet eens even als er geen kortsluiting zit in motor, gewoon de draden doormeten en eventueel met het motorhuis.

Kom even langs dan krijg je een nieuwe motor of regelaar.

wat moet ik dan juist meten?
 
Planelover_CrAzY_Murdock zei:
:D Kijk da's pas service :D
Ik heb ook een 10A regelaar bij je gekocht, Rol@nd :). Zo te zien wordt je assortiment iedere dag groter!

Inderdaad, langzaam maar zeker komen er meer spullen bij.
Zo heb ik volgende week carbon staafjes en ben ik in onderhandeling met een lipo leverancier voor lipo's van 15C in plaats van 12C

Op dit moment is het nog moeilijk inschatten hoeveel ik van wat moet indoen. Zo heeft gisteren iemand mijn volledige voorraad voltmeters opgekocht. Dus heb ik ze wel geteld 3 uur op stock gehad :)

lespinoy zei:
wat moet ik dan juist meten?

Gewoon tussen de draden meten of ze niet doorgeven.

Maar ik heb gisteren met specialist ter zake er over gesproken.
Hij zegt dat het geen kortsluiting is, maar dat het kan komen dat, bij plots gas geven, de regelaar de tijd niet krijgt om 'te kijken' hoe de motor staat.
Maar omdat ik dit nooit gezien heb, kan het zijn dat de magneten niet perfect regelmatig staan, dus dat de spaties tussen de magneten een beetje verschillen. De fietsbellen worden eenmaal niet aan zo'n strenge controle onderworpen als de duurdere motoren.

Zelfbouwers hebben dit vaker zei hij, maar is de lucht heb je er geen last van omdat de prop door de luchtstroom wordt aangezet om in een bepaalde richting te draaien.

Maar als je wil mag je hem komen omruilen hoor. Daar doe ik niet moeilijk over.
 
ok, bedankt..
ik heb ook gemerkt dat het met de 7*5 minder is dan met de 8*6,
en dat als ik de rem van de regelaar uitschakel, ik er geen last van heb..
en hoe komt het dan dat zo ineens is gebeurd? in het begin deed ie dat niet :|
maar ik mail je nog wel, heb toch nog wat spullen nodig voor een shockflyer..

grtz michael
 
Het kan ook komen omdat de regelaar "afslaat" omdat hij de nog stilstaande motor als een kortsluiting ziet. Hetzelfde probleem had een kennis van mij met een Tsunami 30 regelaar. Via software kon je daar de stroombegrenzing uitschakelen en weg was het probleem.
Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je een klein propje gebruikt die minder stroom trekt, een 6x4 of zo. Is het probleem dan weg, dan is het waarschijnlijk een te gevoelige stroombegrenzing van de regelaar.
 
Back
Top