Deze foto's wil ik graag delen..!!

• Topicstarter Topicstarter Botter
  • Startdatum Startdatum
B

Botter

Guest
Hajj!!

Heb dit topic geopend voor mensen die graag hun foto's willen posten maar daar geen topic voor kunnen vinden dat hier kunnen doen.. Dus wat leuks meegemaakt.. en je wil er foto's van laten zien.. Of gewoon een foto uit de oude doos.. Post het hier :D

Mijn naam is dus botter.. Waar ik die naam vandaag heb.. is niet zo moeilijk.. Van botters dus :D Ben namelijk een erg actieve vrijwilliger bij de stichting tot behoud van de elburger botters.. Vandaag is er weer een botter te water gelaten.. Wil jullie eens wat foto's laten zien.

img0044ia2.jpg

Hier staat dus weer het resultaat van 2 maanden hard werken.

img0046vp5.jpg

We komen er wel! :mrgreen:

img0048yy4.jpg

Hier wordt ze s'ochtends klaar gemaakt om s'middags het water in te kunnen.

img0051kl2.jpg

Hier staat ze klaar..

img0049rf9.jpg

Na een bak koffie de volgende klant opgehaald.. waar veel opnieuw gebreewd en gekit moet worden helaas :( saai werk namelijk :mrgreen:
Jullie zien ook vast wel dat deze gelijk een goede slag groter is.. is mijn persoonlijke favoriet.. Vanwege zijn mooie grote kop :D

img0050mz6.jpg

Paste niet.. centimeter te weinig.. Dus de deuren waren iets ontwricht maar goed :D vanwege haar grote steven kan je zien dat we speciaal voor haar boven aan elke keer een stukje weg moeten halen uit de loods

img0052xy2.jpg

En hier ligt onze trots! :rolleyes:

botter%20ijsselmeer.jpg

EB43_D.jpg

Dit moeten ze van het zomer weer gaan doen :D al zijn de laatste 2 foto's al wat ouder :)

Christian

Laatst bewerkt door een moderator:
wauw, ziet er echt heel leuk uit, zeilen is het leukste dat er is :D

ps. hier hebben wel het fotoalbum voor he :wink:

Skyhigh

uhuh dat zie ik :wink: Maar ik moet eigenlijk even skyhigh meer gelijk geven.. Mijn bedoeling was om foto's te kunnen posten van iets wat je hebt meegemaakt ofzo.. En dat heb natuurlijk niks met full scale te maken :mrgreen: maar verkeerd stond die in ieder geval wel ja..

mijn vader heeft erop gevaren toen hij verjaarde ik kon niet mee maar heb hem wel gezien en het is een prachtige boot zeker weten:D

Kort of lang geleden? Moet je keer wat fotos voor je model ofzo dan geef je maar een gil :wink:

Ik zal in dit topic wel eens wat fotos posten van de hele onderhouds periode vna de EB43.. Nu zijn ze boven aan alles aan het kaalkrabben.. Er zijn hele stukken uit de huid gezaagd.. Die er al 15 jaar op zitten.. Veel rotte plekken dus.. Ook wordt er een heel spant opnieuw gemaakt enzo :wink: Alleen zijn er veel *oudjes* dus zo ergt hard schiet het niet op.. Het meeste wordt zaterdags gedaan wanneer ik er ben.. Dan is het wat jongere volk er enzo.. die makkelijk onder het schip enzo komen:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Christian,

Al eens gedacht een RC model van een botter van jullie te maken?
Voorbeeld ligt voor je neus. Beter kun je het niet hebben. Een vraag? Stap op de fiets en je kunt het in het echt bekijken.

Ik zou zo'n kans niet laten liggen.

(En nu niet komen met het smoesje dat er geen tekeningen van zijn. Opmeten kun je zelf!)

Wim

Misschien dati k dat ooit nog een keer doe.. Maar het lijkt me erg moeilijk om het zeilend enzo te maken.. Ik zie het nog wel :wink:

Kijk eens bij de Minisail leden. Die maken zowat alles wat enigszins historisch is en zeilt in model aan het RC varen.
Kies dan voor een model van (minimaal) 1 meter, zet d'r een hulpkiel onder en gaan met die banaan! (Oh nee, botter ;) )

Het gaat wel lukken hoor!

Wim

ik weet niet of dit is wat jullie bedoelen maar ik heb gisteravond voor het eerst een kistje gefolied.

het kistje van schuin boven.

de onderkant van het kistje

zelf ben ik best tevreden over het resultaat. ik heb het nu gedaan met een strijkijzer maar ik denk dat ik de volgende keer met een foliebout doe.

stijn tip

ik kom er net achter dat bij de laatste foto het computerscherm even op z'n kop gedraaid moet worden :wink:

stijn tip

mss eerst vragen aan een mod om dit draadje dan te verplaatsen naar het foto album?

ahha, het draadje wordt van het foto album naar het fullscale geplaatst en nu moet hij weer terug :wink:

stijn tip

Ik had hem in het non modelbouwcafe.. Ik dacht in het fotoalbum.. maar daar was die dus verkeerd.. Roel had hem hier naar toe verplaatst.. Zie hierboven vraag ik al als die naar het foto album kon.. Maar Roel zat op dat moment vast te wokken en zich vol te gooien met jagermeister op de berg.. Dus Roel of andere mod.. Als dit gelezen wordt verplaats hem dan ajb even naar het foto album :mrgreen:

Back