DF-03, nu wel bijna goed !

Ik rij nu al even met een Dark Impact en Ik heb er al een aantal nadelen op aangemerkt...
Aanhechting shocktower breekt steeds af, de aanhechting van de armen aan de wagen zijn niet stevig.

Voor de meeste van deze nadelen zijn hopups beschikbaar, ik heb er dan maar een aantal gekocht, sommige waren niet gemakkelijk te verkrijgen.

Eerst een algemene foto:

HPIM0740-1.jpg

Met een aantal key hopups...

De grijze graphite....
HPIM0709.jpg

HPIM0707.jpg

Besturing met ball bearings...

HPIM0706.jpg

En de zeldzame aluminium gpm aanhechting...

HPIM0705.jpg

Meteen als je begint heb je eindelijk het gevoel dat je aan een dagelijke wagen werkt.

Dit ziet er eindelijk uit zoals ik het wil zien:
HPIM0714.jpg

Met stap één merken we al een probleem...
Het gpm en 3racing stuk passen niet:
HPIM0715.jpg

Er moest meteen gedremeld worden om deze twee stukken te doen passen...
HPIM0718.jpg

De volgende stap is de besturing aan sluiten:
HPIM0722.jpg

HPIM0724.jpg

Met pijn in het hart gaat het eerste plastic stuk er op, spijtig want nu lijkt hij nog op een TRF :D

HPIM0726-1.jpg

De aluminium bumper misstaat ook niet, ook al heeft het niet echt een nut boven het plastic. Je ziet ook dat het gpm part met het 3racing stuk goed aan sluit nu er een stuk af is.

HPIM0727-1.jpg

Ik heb gekozen om de armen plastic te laten, omdat er altijd wel iets stuk gaat, maar het zou er in alu wel beter uit zien...
De diff heeft ook de reinforced 3racing shafts.
Je ziet ook, juist achter het voorste bumpertje de versteviging van de armpjes.

HPIM0731-1.jpg

Nog meer plastic erop...

HPIM0735-1.jpg

Het voorste stuk met de aluminium ophanging:
HPIM0739-1.jpg

Het achterste deel er aan gezet, met nieuwe slip diff:
HPIM0740-2.jpg

Je ziet een stukje ijzerdraad van de ophanging naar gearbox gaan, voor versteviging van de aanhechting aan de gearbox, want dit breekt keer op keer af...

Op dit punt was het een beetje laat en ben ik er maar even mee gestopt, updates volgen!

Ziet er wel bling bling uit zeg , veel en mooie hopups
Heb zelf ook een DF-03 gehad , na een tijdje verloor ik iedere keer de voorste aandrijfassen , toch alles maar weer verkocht.

Ziet er echt goed uit!
Het chassis is idd zwak en de aanhechtingen die je van GPM hebt ook, maar voor de rest vind ik het al bij al nog niet zo'n zwakke auto...

Mooi verslag, ben zelf ook aan t verzamelen om een df-03 van scratch te bouwen.
Wat is er zeldzaam aan dat GPM-ding? kun je toch zo op ebay bestellen?

Welk merk heb je voor de C-hubs en de steering arms? Passen die kwa 'zilver' goed bij het GPM onderdeel?

Mooi verslag, ben zelf ook aan t verzamelen om een df-03 van scratch te bouwen.
Wat is er zeldzaam aan dat GPM-ding? kun je toch zo op ebay bestellen?

Welk merk heb je voor de C-hubs en de steering arms? Passen die kwa 'zilver' goed bij het GPM onderdeel?
ook gpm parts :D passen heel goed, maar zelfs met locktite verlies je de vijsjes, ik hou ze vast me een beetje ducktape, niet echt de mmoiste oplossing, maar it does the trick...

Ik zit even vast met de bouw omdat ik er een underbody voor wil en ik heb die van de lazer zx-5 besteld, hij lijkt er sterk op en ik zal deze proberen gebruiken.

Ik nam één jump (zo een met twee achter elkaar) de wagene was nu zo zwaar dat ik frontaal tegen de tweede berg botste, resultaat: de front diff housing volledig afgebroken. Dit was op 8! plaatsen.

Tussen het gpm part en chassis was de vijs afgebroken, en alle plastic houdertjes waar de schroef stopt volledige verbrokkeld en stuk!

Ik ben zo ontgoocheld over deze wagen dat ik een nieuwe heb besteld, ik weet nog niet goed wat ik met deze ga doen, op de kast zetten of verkopen....

Ondertussen is hij al volledig terug in orde en foto's van de volledig afgewerkte (en herstelde-met betere schroeven langer en steviger) zijn onderweg.

je hebt blijkbaar niet zo veel geluk met deze wagen...

maar wat ik niet begrijp: als je weet dat de stevigheid te wensen overlaat, waarom koop je dan een nieuwe?

verder wel een mooie wagen...

greetz

Je moet wel erg veel pech hebben.
Ik heb al zoveel met mijn stock DF-03 gedaan en nog steeds gaat ie perfect!!
Ik begrijp er niets van. ik laat hem echt serieus springen (soms 2m) en ik val dan nog af en toe op mijn dak...
Nog héél veel succes met je nieuwe!

Even een update van de DF-03...

Ik had eerst de onderkant van de df-03 beschermd met de cover voor een lazer zx-5 maar dit brak al van het eerste bultje af.

Wanneer ik bij MCM vroeg of ze hiervoor een oplossing hadden, liep pieter-jan naar achter zonder iets te zeggen en gaf me de oplossing:

6.jpg

Dit plastic is gemakkelijk te bewerken, en voelt zeer stevig en glad aan.
Ik heb de vijsjes die ik niet onmiddellijk moet los en vast zetten overplakt.

5.jpg

Deze cover beschermd de onderkant heel goed, het zou zonde zijn om dat grphite te beschadigen...

Ik rij soms op natte ondergronden en zou het open chassis een nadeel hebben tegenover het origineel badkuipen, dat kan niet dus heb ik met L-profieltjes en velcro een eigen badkuip chassis gemaakt:

4.jpg

1.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk122/sitmark/1.jpg

2.jpg

3.jpg

ZO kan er niets aan! vuil en spatwaterdicht!

Op de korte testrun bleek hij zoals ervoor al gezegd wel te zwaar te zijn, hij duikt nog veel harder met z'n neus naar beneden en op de eerste jump is de front diff af gebroken (nu titanium vijsjes en alles is ok)

enkele foto's van de test run op het parcours van MCM:

7.jpg

8.jpg

De kwaliteit van de camera is niet zo super, en aangezien de run kort was heb ik ook niet meer foto's kunnen trekken.

Conclusie: De DF-03 is een leuke bashing wagen, maar een goede racewagen zoals de trf501x rijd de wagen helemaal verloren!

mooi verslag, al vraag ik me af hoelang die yeah racing universals het volhouden, aangezien yeah racing meestal niet de meest kwalitatieve parts maakt....

mooi verslag, al vraag ik me af hoelang die yeah racing universals het volhouden, aangezien yeah racing meestal niet de meest kwalitatieve parts maakt....

Een grote slag hebben ze inderdaad niet nodig om scheef te kunnen staan, en ik heb de vijsjes opnieuw met locktite vast moeten zetten.

Er is er al één gesneuvel, maar dat was m'n eigen fout. Ik had ze niet met locktite vastgezet, maar ik had er wat meer besteld :D

Ondertussen is er niet meer gebroken aan de DF-03, maar hij is nog altijd veel te zwaar. Hij gaat niet veel trager, maar op een jump merk je wel dat hij een pak zwaarder is, net als in een bocht. Komt er nu net bij dat we een bocht van 90° op een downslope hebben. Daar gaat ie zo de bocht uit...

Stevig is hij nu wel, en de armpjes hebben het nog steeds niet begeven.
En hij ziet er ook gewoon goed uit!

Ik heb er niet bij gezegd dat de verstevigde diff housings van 3Racing icm nieuwe goede vijsjes en uit kuisen van de kogellagertjes rond het vijsje van de diff wel degelijk zijn effect hebben.

Ik gebruik vijsjes die m'n maat voor z'n trf501x heeft besteld, dat samen met een minibeetje locktite op het moertje en ik hoef niet meer te kijken naar mijn diff (ik DOE dat wel, maar ik heb nog niet moeten aan draaien)

Ik ben er nog steeds niet uit ofo ik hem ga verkopen, mss zet ik hem op de verkoop en zie ik wel wat er gebeurd...

Even een update van de DF-03...

enkele foto's van de test run op het parcours van MCM:

7.jpg

8.jpg

De kwaliteit van de camera is niet zo super, en aangezien de run kort was heb ik ook niet meer foto's kunnen trekken.

Conclusie: De DF-03 is een leuke bashing wagen, maar een goede racewagen zoals de trf501x rijd de wagen helemaal verloren!

waar is dit circuit? ziet er strak uit.

Dat is een testbaan voor 1/10 en 1/18de van MCM Racing, een winkel in huizingen bij Brussel. Mijn DF-03 komt ook van MCM :)

hoe veel hebben al die tuning parts bij elkaar gekost
en waar ^^

Mooi ding man!
Ik heb er ook 2!
een DF-03Ra en een DF-03 met zelfbouw frame en 2,4 pk brushless motortje en hij weegt 1800 gram compleet met lipo`s en besturing.
Ik zal hem hier binnen kort even op zetten.

Ik heb mij een halfjaar geleden ook een DF-03 gekocht, en ik heb misschien een tip voor alle mensen die graag met de auto springen; zachtere achterveren gebruiken, een (veel) lichtere LiPo-accu gebruiken of gewoon wat lood achter op.

Back