DF-03, nu wel bijna goed !

Ik heb mij een halfjaar geleden ook een DF-03 gekocht, en ik heb misschien een tip voor alle mensen die graag met de auto springen; zachtere achterveren gebruiken, een (veel) lichtere LiPo-accu gebruiken of gewoon wat lood achter op.

Als je die tip heel goed vind zou ik hem niet hier plaatsen.

ja AMATEUR je hebt wat gemist...
paarden zijn ingeruild voor benzine motoren en na benzine worden er nu ook electro motoren in auto`s gestopt....
ga eve kijken naar een Nissan Leaf met 109 PK....

ja AMATEUR je hebt wat gemist...
paarden zijn ingeruild voor benzine motoren en na benzine worden er nu ook electro motoren in auto`s gestopt....
ga eve kijken naar een Nissan Leaf met 109 PK....

Denk dat je zelf ook wat gemist hebt want er is zowat een jaar al niet gereageerd in dit topic, het laatst relevante bericht is van febr 2009 en jij plaats een reactie op nov 2010

Hahahaha,dat klopt,maar dat is zo mooi van het internet...het zal ook nog wel eve blijven staan ook....want blijkbaar moest jij ook wat kwijt!!!!
en die formule voor het uitrekenen van pk's van elektro motoren was er ook al langer hoor!!! 2,4PK ;)

Hallo, ik ben een beetje laat maar toch wil ik het vragen.

Ik heb een DF-02 en om de haverklap gaat er iets stuk. vandaag brak de bodemplaat(3x is dat al gebeurd=60euries) daardoor ben ik dus ook me assen kwijt.

hij vader kwam met het idee om naar een andere te kijken die sterker maar flexibeler is. ik dacht meteen aan de DF-03. die is toch van buigbaar materiaal gemaakt??

Help me aub

hallo patrick,

topic kapen wordt niet gewaardeerd hier op het forum.
beste is om een eigen topic aan te maken hierover.

verder weet ik niet of de DF-03 en DF-02 dezelfde chassis hebben vaak is deze anders. een aluminium chassis zou oplossing kunnen bieden echter om een chassis letterlijk te breken moet je toch wel heel gek doen. Mogelijk belast je je auto teveel.

Kan 1 van jullie me de afmetingen van de onderste draagarmen doorgeven? Uiteraard ben ik vooral geïnteresseerd in de afstand van de montagevlakken aan de uiteinden. Ik wil graag weten of de DF-03 draagarmen ook op een DT-02 passen?

@re-entry,ik zal vanavond even de afmeting aan je door geven.
@cheeta - daar hoef je niet heel veel moeite voor te doen hoor,er onstaan al haarscheurtjes in het frame als je schroefjes te strak aandraaid,daarbij is het plastic van deze kit echt bagger,me lego stenen hebben nog een hogere kwaliteit plastic.....en anders onstaan de scheurtjes wel door de flex die in het chassis zit...heb hem al 2 keer in 3en gebroken en toen heb ik maar gelijk me eigen frame gemaakt.
en hier is die van mij dan eindelijk:
op me home-made alu frame,special paint....
URL]

heb alleen nog buggy dampers van de trf502 liggen die er nog eve op moeten...maar hij rijd zo lekker dat ik ze er nog niet opgezet heb.

Laatst bewerkt:
Demperbrug achter

Ik heb een maand of 3 geleden een kit van de Dark Impact MS op de kop getikt. De MS versie is een DF-03 met een groot aantal tuningdelen meegeleverd.

Ik heb in deze auto een 60A hobbywing ESC en 10T brushless motor. Het gaat lekker snel maar dat zorgt er wel voor dat ik de onderkant van de auto regelmatig zie. Helaas heeft de achterste bevestiging van de demperbrug het begeven.:( Het is een bekend probleem zoals ik begrijp.

full

Om het wat sterker te maken, heb ik twee trek/duwstangen bevestigd aan de achterste demperbrug en "gearbox stiffner" (beide GPM onderdelen).

full

full

Ik hoop dat hierdoor de constructie wat minder gevoelig is voor breuk. Dat praktijk moet dit nog uitwijzen. Ik zal mijn ervaringen hier posten.

Groeten,
TT

Laatst bewerkt door een moderator:
@Ruudxd: Bedankt voor het compliment.

Vandaag uitgebreid gereden. So far so good ... ondanks enkele crashes geen breuk.:D

@ Re entry:
25,5mm bizarre maat,maar goed dat is de binnenmaat van een achter draag arm van een df-03 en van een df-03ra is ie het zelfde omdat ze de zelfde tandwielbehuizing voor en achter hebben.
402328975.jpg

402328935.jpg

402328967.jpg

402328968.jpg

Back