df03ra en spektrum dx3

Hallo,

Heb in augustus van dit jaar een df03ra (Subaru 2008) gekocht en gebouwd met standaard regelaar en Tamiya tuned motor.
Ik had als zender al een dx3 en heb voor deze auto een extra dx3 ontvanger (sr3000) gekocht (heb nog 2 bigscale auto's).

Nu het probleem.
Als ik snel zeg maar gas geef hikt/hort en stoot de wagen en daarna reageert hij weer goed. Als ik rem en achteruit gas geef hetzelfde en als ik achteruit rij en vervolgens gas vooruit geef, hort en stoot hij ook.
Bij een benzine motor kunnen afstellingen van rem/gas wat uitmaken, bij electro lijkt me niet.
Iemand een idee?

Bvd
Johan

ik heb op het moment sinds gisteravond exact hetzelfde probleem met mijn DF-03RA alleen de mijne hikt/hort/stoot etc vanuit stilstand zowel vooruit als achteruit +-2 sec en daarna komt hij pas goed in beweging, ongeacht hoe lang en hoe veel ik gas geef.
Heb ak meerdere accu's geprobeerd, allen hetzelfde probleem
Regelaar nu al 3x opnieuw gecalibreerd en zender/ontvanger 2x opnieuw ingesteld.

Vanavond krijg ik een nieuwe accu te leen aangezien die van mezelf al een jaartje of 4 oud zijn en laatste 1,5 tot 2 jaar weinig tot niet gebruikt...
Werkt dit ook niet dan ga ik maar contact opnemen met Tamiya aangezien ik de auto uit duitsland gehaald heb en mijn duits niet zo goed is... (ik weet het... eigen risico :))

Alleen bij mij is het ook nog eens zo dat de auto nog vrijwel nieuw is en nog geen 100m heeft gereden.
Alles draait wel helemaal soepel als de pinion van de motor af is dus dit kan het ook niet zijn.

Zal ESC nog eens calibreren.

Ik heb 2 nieuwe 5000 accu's van LRP, bij beiden doet hij het, lijkt me dus niet aan de accu te liggen.

Wat wel lijkt, is dat als ik hem los van de grond heb hij er geen last van heeft (net zoals loshalen pinion...)

Slechte accu? Meestal is dat wel het probleem.
Is de motor ook onstoort?

Er is van Spektrum ook een condensator verkrijgbaar om de spanning stabiel te houden, als je een beetje handig bent met electronica kan je ook zelf een condensatot van 2200uF ~ 4700uF aan een kort servo kabeltje solderen en erbij prikken.

2 nieuwe accu's zelfde probleem....
regelaar kan meende ik tot 9,6 volt aan.... hangt 7,2 aan, laat ze ook altijd even liggen voor gebruik.....

Motor ontstoren...hoe dan?

Zal echt de ESC even opnieuw calibreren.

Heb je toevallig een sensorloos brushless setje erin zitten?
Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij sensorloze brushless setjes...

Je zou even kunnen googlen of er een oplossing is voor dit probleem. :pc:

Succes, TC :cool:

Haal je stuur servo eens los en kijk wat hij dan doet.

Bij mij kon de esc niet voldoende spanning leveren en kreeg toen ook kuren.

mijn auto blijft bovenstaande doen ook als de servo losgekoppeld is...
iemand toevallig nog meer suggesties of kan ik het beste rond gaan kijken voor een nieuwe esc?

ontvanger uit andere auto gehaald, geeft zelfde effect, meerdere accus geprobeerd, zelfde effect.
soms gaat de auto wel netjes door met gasgeven, echter als de stuurservo is aangesloten gaat deze flink heen en weer staan zwaaien...

ff de gegevens:
Spektrum SR3000 ontvanger
Tamiya TEU-101BK regelaar
Standaard tamiya silver can motor
Hitec HS-645MG stuurservo

Laatst bewerkt:
Waarom heb jij daar zo,n zware stuurservo in die rally?
Volgens mij neemt deze nogal wat stroom en ik heb het idee dat die ontvanger het niet aankan.
Temeer omdat die tamiya regelaar ook nog eens op dezelfde ontvanger wordt gevoedt.

3. Q: I’ve heard that the DSM system is less tolerant of low voltage. Is this correct?
A: The SR300 has an operational voltage range of 3.5 to 9.6 volts. With most systems this is not a problem as in fact most servos cease to operate at around 3.8 volts. When using multiple high-current draw servos with an inadequate battery/power source, heavy momentary loads can cause the voltage to dip below this 3.5-volt threshold thus causing the entire system (servos and receiver) to brown out. When the voltage drops below the low voltage threshold (3.5 volts), the receiver must reboot.

http://www.horizonhobby.com/ProdInfo/Files/SPMSR300_instructions_.1.pdf
Tekst uit pdf reciever sr300

Kortom, probeer eens een standaard servo?

ik heb hiervoor een TT-01D gehad en deze servo is mij toen aanbevolen voor deze auto door iemand van de modelbouwwinkel hier in de buurt...
Ik ging er dus vanuit dat dit ook wel kon in de rally, aangezien ik deze nog had liggen en geen standaard servo's meer heb

Echter lijkt het niet de servo te zijn aangezien het zich ook voordoet met de servo losgekoppeld.

naar mijn idee gaat het richting mijn accu's
zijn al een tijdje niet gebruikt en ik denk dat dat ze geen goed heeft gedaan.
Rij van het weekend wel ff langs PK om nieuw servotje en accupakketje op te pikken

Laatst bewerkt:
ik heb hiervoor een TT-01D gehad en deze servo is mij toen aanbevolen voor deze auto door iemand van de modelbouwwinkel hier in de buurt...
Ik ging er dus vanuit dat dit ook wel kon in de rally, aangezien ik deze nog had liggen en geen standaard servo's meer heb

Echter lijkt het niet de servo te zijn aangezien het zich ook voordoet met de servo losgekoppeld.

naar mijn idee gaat het richting mijn accu's
zijn al een tijdje niet gebruikt en ik denk dat dat ze geen goed heeft gedaan.
Rij van het weekend wel ff langs PK om nieuw servotje en accupakketje op te pikken

Ik zou zeggen neem even je wagen mee, en test bij PK wat het probleem is voordat je dingen koopt die je niet nodig hebt ;).

Anders een Ubec kopen en deze er tussenplaatsen zodat je altijd 6v hebt?
(http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3735)
Op deze manier zou je probleem verholpen moeten zijn, en is een stuk goedkoper dan een nieuwe servo of accu.

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen neem even je wagen mee, en test bij PK wat het probleem is voordat je dingen koopt die je niet nodig hebt ;).

Anders een Ubec kopen en deze er tussenplaatsen zodat je altijd 6v hebt?
(HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT UBEC 5/6v output, 5.5~23v Input)
Op deze manier zou je probleem verholpen moeten zijn, en is een stuk goedkoper dan een nieuwe servo of accu.

neem de auto zeker mee.

Die ubec is zo te zien voor Lipo?
Ik gebruik nog NiMH :schrik:
ben op het moment ook nog totaal niet thuis in de Lipo wereld...
Het rc voor het eerst sinds +- 2,5 jaar weer opgepakt met deze auto en dan dit :(

Nimh accu's zijn wel tussendoor aantal keer gebruikt (lees geleend door anderen....)

lijkt inderdaad in het BEC verhaal te zitten.

TEU-101BK zit geen BEC in en de Spektrum SR3000 ontvanger schijnt hier nogal wat moeite mee te hebben, lees meerdere verhalen over problemen met de combo TEU-101BK - Spektrum SR3000 en het is voor 99% verholpen met een BEC.
Zometeen de BEC van bovenstaande link maar bestellen, inderdaad stuk goedkoper dan servo en/of accu's

aansluiting is als volgt?
bat aansluiting van regelaar in BEC en BEC in bat aansluiting op ontvanger.
verder hoef ik niets in te stellen oid?

BEC nog niet kunnen bestellen ivm niet op voorraad, en dus maar eens langs pk gereden
daar een BEC aangesloten en het probleem bleef, accu's doorgemeten waren goed.
alles nagekeken en niets kunnen vinden.
Toen als test een zo goed als lege nieuwe accu eraan gehangen en de auto had veel meer power dan met een volle accu van mij, bij mij bleek het dus de accu's te zijn.

Geleende accu, geen idee waarom de auto het daarmee ook deed :S

Back