DFS Habicht made in China 2,40mtr

Ik weet het Johannes.....ik heb geprobeerd er vrij voor te krijgen maar dat is helaas niet gelukt.
Het had een mooie gelegenheid geweest voor én de Habicht-maiden én Pawnee-sleep doop! Maar er moet ook af en toe gewerkt worden om de hobby's te bekostigen ;-)

Maar lekker in mijn eentje op het vertrouwde strand blijft nog steeds mijn favoriete manier van invliegen.

Alleen even het juiste weer afwachten want ik vermoed dat dit net z'n 3720gram een echte 'gleit-stein' zal zijn en dan heb ik graag een beetje woei!

Ik moest er even op wachten maar eind van de vrijdagochtend had ik eindelijk een gaatje, stond er een heel mooi windje en....heel belangrijk......het was droog!

IMG-20150918-WA0000_zpsw1hnxdm0.jpg

Ik twijfelde of ik eerst een handstartje op het strand wilde doen maar ik had eigenlijk vertrouwen genoeg in de kist, het CG had ik op 98 staan (advies was tussen 90 en 100mm), en ik was eigenlijk te lui het hele duin af te lopen voor 1 of 2 keer gooien.

Dus, zoals op het filmpje te zien, even gevoeld of en hoe hij op de knuppels reageerde en toen een duwtje en weg!

Dat duwtje had iets harder gemogen en na 3 seconden wist ik dat m'n CG te voorlijk was. Ik moest mijn volledige trim bereik up trimmen om gewoon te vliegen.

Maar dat ging verder goed! Die nare overtrek van de cmpro 2400mm Habicht heeft deze totaal niet en het gewicht is alleen maar prettig want hij loopt gewoon erg lekker tegen de 8m/s in.

Na een kwartier ben ik geland, de landing in het filmpje, om wat lood uit de neus te halen en tijdens de 2de vlucht durfde ik zelfs een looping aan!

Een leuk ding joh! Helaas ging bij de 2de landing de pull-pull kapot maar ik ben helemaal tevreden!

Back