Dg-1000 van ams repareren

Bertus,

Ik kreeg net spontaan kippenvel bij het zien van de foto's.
Er zit een towerpro servo in!!

Dit type servo heeft er dus voor gezorgd dat mijn Dornier DO27 aan gruzelementen gegaan is....

Ik had er toen 8 besteld. Bij aankomst bleek er één al niet te werken; losgemaakt, lag er een IC gewoon los in...

Na de crash van de dornier onderzoek gedaan naar de oorzaak, was een andere servo uitgefikt, terwijl de boordspanning toch netjes 6 volt was...

Mijn advies; haal die towerpro eruit en zet er iets anders in nu het nog kan...

Oké dat wist ik niet.
Nu zit hij op het richtingsroer, maar ik ga het onderzoeken.
Bedankt voor de tip.

Vandaag de rolroerservo's geplaatst en aangesloten.
Nu rest alleen nog de vraag waar moet het zwaartepunt liggen?
Een cm of 2 voor de pijp het ik ergens gelezen.
Maar wie weet wat de beschrijving er over zegt?

Laatst bewerkt:
Vandaag de zwever afgemaakt.
Er moest helaas nog erg veel lood in, 189 gram.:(

Foto-K84QT4RK.jpg

Vliegklaar weegt hij nu 1740 gram. :(
Ik overweeg hem nu in de vuilnisbak te trappen.

Foto-F7BHOCQZ.jpg

Maar daar moet ik nog even over denken.

denk je dat hij met dat gewicht niet goed vliegt Bertus?

Ik zou hem niet in de vuilnisbak trappen. Ik kom hem dan wel ophalen...:rolleyes:

Lekker zo houden. Je wilt toch eerder dan de sleper beneden zijn?

En aan de kust, al is het maar 1 keer per jaar, is het ook niet verkeerd.

Ik zou ook zo houden en lekker gaan vliegen. Mijn ASW 27B van Multiplex komt ook op 1800 gram uit. Span 2m60, ik ga er niet wakker van liggen.

Dan ga ik er voor.
Hij is tenslotte toch niet voor de thermiek.
Ik zal er inderdaad geen moeitevoor hoeven doen om eerder beneden te zijn als de sleper haha.
Ik denk dat ik voor de start een karretje ga maken.
Hij heeft een aardige snelheid nodig om op te stijgen verwacht ik.
Maar laat ik eerst maar eens lekker weer af wachten.
Wordt vervolg dus.

Bertus hij zal ook met dat gewicht best vliegen hoor. Mijn Habicht met een span van 2,7 meter weegt 3,6 kg en die gaat met thermiek ook omhoog. ok het vleugeloppervlak is wel wat groter maar toch. Gewoon mee vliegen dus :D

leuk, zo'n verslag waar de helft van de foto's alweer weg is.. :-(

Bij 90 % van de draadjes zijn de foto's weg dus wat dat betreft is dit geen uitzondering.

Wel ral nummer weet ik eerlijk gezegt niet het was een flexa spuitbus.
Ik gebruik ook spuitbussen van de action die zijn erg goedkoop.

Het gaat wel een beetje het gewicht tov de smalle vleugels.
Maar goed ik wist dit toen ik begon het gaat mij om de gein van het slepen en eventueel helling zweven.
Met de wind van gisteren en nu zal dat aan de helling best lukken hehe.

Bertus, ik heb ook enige tijd met zo'n DG gevlogen (van iemand over genomen). Helaas wat meer schade opgelopen als de jouwe voor je reparatie :-)) maar er zat een motor inz en een ik vloog met 2200 mAh accu. Ging prima omhoog en vloog best wel redelijk. Met zwaartepunt wat uitvogelen maar wees erop bedacht dat als die net te ver naar achteren komt het echt een draak wordt. Weet niet meer op hoeveel cg ik zat maar zweven deed die wel met een fraai beeld. Woog ook ongeveer 17-1800 gram zonder lood aangezien er een motor in zat. Had hoogteroer op ongeveer 5 mm uitslag staan, met grote uitslagen ging het ook niet lekker. Sturen met richtingroer en minimaal aileron.
Groeten Peter.

Peter bedankt voor je reactie.
Ik heb de zwever niet te duur gekocht en vind de lijnen ook erg mooi.
Het zwaartepunt heb ik ook ook op het voorste aangegeven punt gelegd.
Ik zeg altijd een te voorlijk zwaartepunt vliegt lastig, een te achterlijk zwaartepunt vliegt niet
Het lood heb ik nog niet vast gelijmd als het zwaartepunt echt goed is doe ik dat pas.
Hopelijk kan ik hier snel foto's van een vliegende dg-1000 hier plaatsen.

Zet je hoogteroer uitslagen op de eerder genoemde 5 mm maximaal en stel je zender in op maximale expo !!!!!!!
T'is maar een tip ;)

Back