DH-83 Fox Moth

jitze

PH-SAM
Niet is leuker dan het dromen over nieuwe projecten. Na een avondje schilderen aan mijn Corby Starlet vertelde ik Ton van Munsteren onder het genot van een biertje over een van mn meest favoriete toestellen, de DH-83 Fox Moth. Dit toestel wil ik ooit nog eens bouwen en vliegen, lijkt me prachtig! Stom toevallig is het ook een van Ton zn favoriete toestellen en wil hij hem nog een keer gaan tekenen. Dat scheelt alvast weer :D
Nog toevalliger is Ton momenteel bezig om een Cirrus Moth te tekenen. Dit in het kader van een project samen met iemand anders (Ton bouwt een Cirrus Moth en de ander bouwt een Jason Gipsy Moth). Zie: Model Flying
Als vleugel en staart dan toch al getekend worden (zijn identiek op diverse Moths) kan daar ook nog wel een Fox Moth romp bij!

Specificaties van de echte Fox Moth:
Spanwijdte: 9,41m
Lengte: 7,85m
Hoogte: 2,68m
Leeg gewicht: 499kg
Motor: 130 BHP Gipsy Major

De komende tijd is het zoeken naar 3-views, foto's en geschiedenis. Ik zal dan ook foto's gaan plaatsen. k heb een groter foto-album aangevraagd voor bouwverslagen, maar dat moet nog even geregeld worden...

Prachtige kist!! Je wordt gevolgd! ;)

4373767874_5edfd7b8d0_z.jpg

Succes ermee!
Groetjes, Ramses

Stom toevallig is het ook een van Ton zn favoriete toestellen en wil hij hem nog een keer gaan tekenen.

Hahaha, volgens mij zegt ie dat bij bijna ieder toestel dat ter sprake komt ;).

Desalniettemin, hoewel houtje touwtje toestellen niet mijn ding (vreselijk woord, maar kan even niks anders bedenken) zijn, ga ik het uiteraard met belangstelling volgen!

De eerste drie 3-views zijn binnen:

full

full

full

En nog een extra zijaanzicht:
full

Helaas allemaal een beetje weinig pixels. Hopelijk komt ik nog iets beters tegen en anders hoop ik dat Ton hier genoeg aan heeft.

Nog even een prachtplaatje:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jitze,

1081614.jpg

HIER staan ook nog wat mooie foto`s van de Fox Moth (airliners.net)

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Eigelijk isw dit tog gewoon een tigermoth met een opgeblazen romp om ruimte te maken voor een hotemetoot met veel doekoe
hahahahaha

Back