DH53 van tekening

• Topicstarter Topicstarter edidepedi
  • Startdatum Startdatum
E

edidepedi

Guest
Hi

Ik ben een DH53 aan het maken. Ik heb een tekening van Pepino uit Amerika Gekocht.
Ziet er goed uit.
De boel heeft even een jaartje stil gelegen en ik had een treath op een andere plek in dit forum nu maar hier dan.

Spanwijdte is 2mtr30 De Havilland D.H.53 Humming Bird - single-seat ultralight monoplane en Plans-Vol 8 No. 2 Pg 49a : DeHavilland DH-53

De romp heb ik qua latwerk in elkaar stabilo en richting voor 80%
Hier zijn wat foto's RC-Planes

Hij wordt elektrisch hoewel ik de 90 twin wel heb liggen.

kijk aan, 1/4 is een mooie schaal!

Ik vind het ook wel een mooi model. Wat wel opvalt is dat de piloot haast met een motor op schoot en zijn voeten in de propellor zit!

Leuk ding he, ik heb er ook nog een stuk of 20 foto's bij genomen voor de schaal details.
Inderdaad zit je met je voeten tegen het brandschot en de uitlaat knettert lustig op je voorhoofd :-D
Ed

de piloot heeft in ieder geval wel genoeg zicht op de baan tijdens start, landing en taxieen.
Dat kon je bij de Fox Moth (DH-83) niet zeggen.

Ja inderdaad, schijnt ook wel eens uiot de lucht te zijn gevallen door motorpech

Hee, da's een mooie kist!
2,3m is ook een prachtige spanwijdte
Ga dit zeker volgen, succes met de bouw

Hij wordt elektrisch hoewel ik de 90 twin wel heb liggen

:confused: :confused: :confused: Dit meen je niet :( ;)
Twin: meest mooie schaalgetouwe geluid verkrijgbaar en het spaart je een dummy motor te maken
So why electric? :confused:

Nee, hoor komt vast goed :rolleyes:

Groeten, Ralf

Thanks
@strutter met je eens maar zo'n grote prop op een elctro hoor je ook goed.
hoor
Maar je hebt gelijk ik ben ook nog noet echt overtuigd...:nosmile:

Stuur kabels

Ik zit nog wel met de vraag welk materiaal ik ga gebruiken voor de stuurkabels. Zoals je kunt zien lopen deze over een katrolletje aan de buitenkant van de romp.
Maar:

• Staaldraad is niet leuk voor mijn ontvanger
  • Kevlar snijdt
  • Nylon veert
Omdat het over katrollen loopt gaat uiteindelijk geplastificeerd staaldraad daarop ook stuk.

Ik weet het dus niet:confused:
Iemand een slim idee?

Back