DH82a Tiger Moth (G-ACDA) info gezocht

jij liep waarschijnlijk tegen hetzelfde aan als ik. Veel info over alle Moth's, maar over specifiek de G-ACDA niet veel.

Die vertaal-link levert wel komische teksten op hoor ... :D
Precies de reden waarom ik orgineel plaatste ;)

OwnedRegistered Owners:BRYNLEY DAVID HUGHES
110 HIGH STREET
KEMPSTON
BEDFORD
MK42 7BN
UNITED KINGDOM

Ik zeg: stuur die vent een briefje. Als je beetje enthousiast bent dan kun je vast paar foto's en een copy van de CV van het toestel krijgen. Geen grap...
 
Precies de reden waarom ik orgineel plaatste ;)

Yep, waarvoor mijn dank.

Ik zeg: stuur die vent een briefje. Als je beetje enthousiast bent dan kun je vast paar foto's en een copy van de CV van het toestel krijgen. Geen grap...

Precies wat ik ook dacht, gaat dan ook gebeuren. Enthousiast, joh als ik een beetje m'n best doe wordt ik waarschijnlijk uitgenodigd om mee te vliegen :rolling:

Grtz,
Menno
 
Wat een prachtige kist zeg :worship: Zo te zien is ie helemaal schaal afgewerkt ?
Heb je die helemaal zelf gebouwd, mooi hoor.
Neen , is destijds door mijn vader gebouwd en hij heeft er toen 2 of 3 seizoenen F4C schaalwedstrijden mee gevlogen. Dit was 20 jaar geleden, ikzelf was toen 17, en had nog niet de ervaring en know how om modellen zo af te werken. Wel om ermee te vliegen;)

Zonde dat ie niet vliegt op dit moment, maar ik zag dat je nog meer in de vloot heb ... ik meende een spit te zien ?
Dat is een klein electro spitje Mk9. (kit van balsacraft)
Buiten de Tiger Moth heb ik nog 2 andere toestellen van wijlen mijn vader ( gestorven in 1991) bijgehouden: namelijk een Sopwith Pup van Toni Clark (2.45m) en een zelfbouw Spitfire Mk Ia (3.20m) Deze toestellen hebben een emotionele waarde voor mij, maar vlieg er toch op regelmatige basis mee rond.
Daarnaast bouw en vlieg ik vooral grote acro schaaltoestellen, F3M wedstrijdkisten.
 
Hee Bram,

dank voor de linkjes :D. Ik heb de 1e 2 gelijk gedownload.
Wel op blijven letten he, de laatste link is voor een DH82C. de Canadese verrsie :rolleyes:.

Die ebay verkoper is oo kniet echt handig, om dat linkje erbij te vermelden... :cool:

Grtz,
Menno
 
Hee Bram,

dank voor de linkjes :D. Ik heb de 1e 2 gelijk gedownload.
Wel op blijven letten he, de laatste link is voor een DH82C. de Canadese verrsie :rolleyes:.

Die ebay verkoper is oo kniet echt handig, om dat linkje erbij te vermelden... :cool:

Grtz,
Menno

Toch niet helemaal. Denk dat de mooiste manuals op zijn CD staan. Je hebt er nu drie van zes. Flikt ie bij de Beaufighter ook. Alleen de eerste 4 hoofdstukken:(
 
Jan,

bedankt voor je reactie, airliners.net had ik ook geraadpleegt.

De G-ACDA is waarschijnlijk niet fotogeniek genoeg, want er zijn heel weinig foto's van te vinden.

Binnenkort mag ik, op uitnodiging, een bezoekje brengen aan Berto (ook geen onbekende op dit forum) om een gerestaureerde De Haviland Dh82a te kunnen fotograferen. Er staat er een gestationeerd bij hem op Hilversum.

Een unieke kans natuurlijk, zeker omdat er bijna nergens detailfoto's te vinden zijn ...

Grtz,
Menno
 
Hee Berto, Frank & Han,

leuk dat jullie reageren ...

Aanjouw dan de taak om dat te doen ;-)

Ok, stel jij je serverruimte beschikbaar :D Zorg ik voor een berg foto's :mrgreen:

O nee ?
heb je nog zeker niet gegoogled op "Tiger Moth walkaround" :mrgreen:

Frank

Kijk dat is nou de meerwaarde van het schaalforum, dank voor de goede tip Frank ! Dat had ik idd nog niet gedaan ... :oops: Levert zeer mooi linkjes op heb ik in de gauwigheid al gezien, daar ga ik eens even wat tijd in steken.

Tiger Moth G-ACDA

Goed idee Frank!!!! Waowwwwwwwwwwwwww

Han.

Dat gevoel (Waowwwwwwwwww) had ik ook Han, een schat aan informatie gevonden !

Mooi linkje, bedankt. Leuke Moth heeft die man gebouwd :D. Het lijkt me ook aardig dezelfde grootte, als mijn Moth. Hij vliegt met een brandstofmotor, ik denk de mijne van electroaandrijving te voorzien.

Grtz,
Menno
 
Hallo allemaal,

Dit is wel een heel grove manier om de snelheid aan te geven ...

wmf_tm07.jpg


Blijkbaar werkt het wel, want k ben het al op meerdere foto's tegengekomen.

Leuk schaal-detail in ieder geval :D.

Grtz,
Menno
 
Ineens zie ik het, er zit muziek in!:D:
gacdafoto1wz0.jpg

't Is dat de Britten maar vier letters achter hun nationaliteitskenteken hebben anders was er misschien nog wel een G-&DEMUNNIK geweest....:D

Voor de liefhebbers van nog steviger werk(niet echt mijn ding) -hoewel, zo heavy metal is die staalbuis romp nou ook weer niet - komt deze dan misschien wel in aanmerking:
tigermoth_acdc_01.jpg


Voor de wat traditioneler ingestelden is er altijd nog de Engelse band 'Tiger Moth'
 
Haha, die Bruno :rolling::rolling::rolling:

Ik had die link nog niet gemaakt, maar hij is goed hoor ! Je moet er maar even opkomen.

Grtz,
Menno
 
Laatst bewerkt:
ik ben dr nog steeds verlieft op menno mooie kist:yes: waneer krijgen we hier weer wat updates van????ik ben nog steeds opzoek naar n mooie moth voor elektro maar het wil niet echt lukken maar de tijd zal het leren:wink:
wat voor n spanwijte heeft je moth eigenlijk menno???

mvgr johan snijders
 
Laatst bewerkt:
Gebeurt er nog wat in dit draadje?
Ik heb onlangs van een clubgenoot een Veron bouwdoos van een Tiger Moth gekregen, span 125 cm, erg gedetailleerd. Ik kan op internet een paar van deze kits terugvinden, maar geen afgebouwde.

Veronkit.jpg


Bedoeld voor brandstof maar dat moet electro worden (alleen weet ik niet precies wat het te verwachten AUW is dus wordt inschatten van een motor voorlopig lastig) en hij is oorspronkelijk driekanaals, ik wil er ailerons bij maken. De kleur wordt geel, zoals de Tiger Moth vloot die de NLS in de jaren 50/60 op vliegveld Hilversum had staan (toen ik daar op de zweefvliegclub zat). Die Moths hadden trouwens allemaal de "beddenplank", een aangepaste vin van de achterste cockpit totaan de bestaande vin, maar ik vind de karakteristieke De Havilland-vin mooier.
Kit is behoorlijk gedetailleerd, met een paar kunststof delen (cowling en bovenkant romp), alle staaldraad van landingsgestel etc. is al gebogen, daar ben ik wel blij mee want dat vind ik moeilijk om mooi strak te krijgen.
Beide vleugels zitten met elastiek vast, ik weet nog niet of ik dat zo laat, met de struts en de spankabels is het toch een heel gedoe om de vleugels te demonteren. Voor transport in de auto hoeft dat niet, maar ik vrees dat het ding niet in één stuk de zoldertrap op of af kan naar mijn bouwzolder...
Ooit heeft een eerdere eigenaar een begin gemaakt met de romp, maar dat is hooguit twee avonden werk geweest.
Iemand die deze kit kent?
 
Laatst bewerkt:
tigermoth

aaaaah de snelheids meter aan de vleugelstrut oftewel de ''windy''
zoals de britse tigergekken het noemen.

is bij vrijwel elk vliegtuig uit die periode DE methode kijk maar een bij een stearman of pussmoth.

Allemaal de zelfde simpele methode

succes met bouwen

groetjes pascal
 
Back
Top