Gebeurt er nog wat in dit draadje?
Ik heb onlangs van een clubgenoot een Veron bouwdoos van een Tiger Moth gekregen, span 125 cm, erg gedetailleerd. Ik kan op internet een paar van deze kits terugvinden, maar geen afgebouwde.
Bedoeld voor brandstof maar dat moet electro worden (alleen weet ik niet precies wat het te verwachten AUW is dus wordt inschatten van een motor voorlopig lastig) en hij is oorspronkelijk driekanaals, ik wil er ailerons bij maken. De kleur wordt geel, zoals de Tiger Moth vloot die de NLS in de jaren 50/60 op vliegveld Hilversum had staan (toen ik daar op de zweefvliegclub zat). Die Moths hadden trouwens allemaal de "beddenplank", een aangepaste vin van de achterste cockpit totaan de bestaande vin, maar ik vind de karakteristieke De Havilland-vin mooier.
Kit is behoorlijk gedetailleerd, met een paar kunststof delen (cowling en bovenkant romp), alle staaldraad van landingsgestel etc. is al gebogen, daar ben ik wel blij mee want dat vind ik moeilijk om mooi strak te krijgen.
Beide vleugels zitten met elastiek vast, ik weet nog niet of ik dat zo laat, met de struts en de spankabels is het toch een heel gedoe om de vleugels te demonteren. Voor transport in de auto hoeft dat niet, maar ik vrees dat het ding niet in één stuk de zoldertrap op of af kan naar mijn bouwzolder...
Ooit heeft een eerdere eigenaar een begin gemaakt met de romp, maar dat is hooguit twee avonden werk geweest.
Iemand die deze kit kent?