Diesel Combat

De sproeiernaald van de Fora is erg lang voor een combatter, daarom heb ik de mijne wat ingekort. Dat maakt hem wat minder kwetsbaar wanneer je de grond in duikt. Gewoon buigen en afknippen kan ook natuurlijk maar ik vind een knopje mooier. Het knopje is een motortandwiel van een slotrace autootje. Altijd leuk als je spullen van je ene hobby ook voor een andere kunt gebruiken. :-)

DSCF0961c.jpg

DSCF0955c.jpg

Mooi gedaan John, Ik ben inderdaad meer van ombuigen en afknippen, maar daarbij ben ik altijd bang de passing van de naald in het messing houdertje te ruïneren. Zo'n tandwieltje als knopje is wel erg mooi. Zijn die plenty voorhanden? Ik zou er wel een stel willen hebben. Hoe heb je hem trouwens bevestigd? Gekrompen, gesoldeerd, gelijmd?

Gesoldeerd. Je perst ze normaal gesproken op de motoras van zo'n motortje, na een paar keer wisselen is het gat zo ver opgerekt dat hij niet strak genoeg meer zit. Normaal gesproken verdwijnen ze dan in de prullenbak maar vanaf nu ga ik ze bewaren.
Ze zijn er in verschillende maten: 5,5, 6,5 en 7,5 mm. 5,5 mm is wat aan de kleine kant, dit was er eentje van 7,5 mm. Een beetje knap gesorteerde hobbywinkel heeft ze wel of moet er aan kunnen komen voor 3 á 4 euro per twee, afhankelijk van de maat en het merk.

Sorry, ik heb geen idee waar je aan onderdelen kunt komen. De Kazakstaanse versie van de KNVvL heeft wel een webshop waar je komplete motoren kunt bestellen en onderdelen voor Fora glows, maar geen onderdelen voor de Junior. De sproeierbuis van de glow is een stuk korter van de Junior, naald en/of NVA zijn niet uitwisselbaar. Niet met mijn 1999 versie tenminste en het lijkt me sterk dat het deel rond de venturi nu 4 mm groter zou zijn.
Je zou een mailtje naar Fora kunnen sturen, misschien dat ze je willen helpen. De motor heet overigens op hun website Pioneer in plaats van Junior.

Back